- Katılım
- 14 Mar 2011
- Mesajlar
- 123
- Tepkime puanı
- 7
- Puanları
- 0
- Yaş
- 34
Renault, 2014'ten itibaren FIA Formula 1 Dünya Şampiyonası'nda kullanılacak olan yeni teknik yönetmeliklere göre tasarlanmış yeni motorunu gün ışığına çıkardı.
Renault açıklamasına göre, bu yeni nesil motora, yakıt verimliliği açısından öncü olan ve Renault'nun seri üretim otomobillerinde kullanılan Energy motor serisinin sinerjisini yansıtacak biçimde resmi olarak RenaultEnergy F1 adı verildi.
lk kez gözler önüne serilen bu yarış motoru Formula 1 aktarma organları teknolojisinde radikal bir adımı yansıtıyor. Bunu da, doğrudan enjeksiyonlu turbo şarjlı motoru sayesinde elde edilen çığır açıcı yakıt verimliliği ile birlikte enerji geri kazanım sistemleri sayesinde sundu.
Yeni motorun maksimum gücü mevcut V8 F1 motorlarının çıkış gücünü aşacak; fakat yakıt verimliliği ciddi şekilde iyileştirilmiş olacak. Sadece 100kg'a izin verilen yarışlarda bu yeni motorlar seleflerine oranla yüzde 35 daha az yakıt tüketecek.
Açıklamada görüşlerine yer verilen Renault Sport F1 Başkanı Jean-Michel Jalinier, "Önümüzdeki seneden itibaren F1'deki en büyük zorluklardan bir tanesi enerji verimliliğini ve yakıt tasarrufunu en üst düzeye çıkarırken, F1 araçlarından beklenen gücü ve performansı muhafaza etmeye çalışmak olacak.
Renault'un yeni 1.6 V6 Turbo motoru 600 Bg güç üretecek ERS sistemi ile bu güç değeri 760 Bg olacak V8 güç ünitesinin gücünü böylece aşmış olacak.
[video=youtube;g8jz_Dgb8D4]https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g8jz_Dgb8D4[/video]
Kısa bir yeni motorun sesi.
Renault açıklamasına göre, bu yeni nesil motora, yakıt verimliliği açısından öncü olan ve Renault'nun seri üretim otomobillerinde kullanılan Energy motor serisinin sinerjisini yansıtacak biçimde resmi olarak RenaultEnergy F1 adı verildi.
lk kez gözler önüne serilen bu yarış motoru Formula 1 aktarma organları teknolojisinde radikal bir adımı yansıtıyor. Bunu da, doğrudan enjeksiyonlu turbo şarjlı motoru sayesinde elde edilen çığır açıcı yakıt verimliliği ile birlikte enerji geri kazanım sistemleri sayesinde sundu.
Yeni motorun maksimum gücü mevcut V8 F1 motorlarının çıkış gücünü aşacak; fakat yakıt verimliliği ciddi şekilde iyileştirilmiş olacak. Sadece 100kg'a izin verilen yarışlarda bu yeni motorlar seleflerine oranla yüzde 35 daha az yakıt tüketecek.
Açıklamada görüşlerine yer verilen Renault Sport F1 Başkanı Jean-Michel Jalinier, "Önümüzdeki seneden itibaren F1'deki en büyük zorluklardan bir tanesi enerji verimliliğini ve yakıt tasarrufunu en üst düzeye çıkarırken, F1 araçlarından beklenen gücü ve performansı muhafaza etmeye çalışmak olacak.
Renault'un yeni 1.6 V6 Turbo motoru 600 Bg güç üretecek ERS sistemi ile bu güç değeri 760 Bg olacak V8 güç ünitesinin gücünü böylece aşmış olacak.
[video=youtube;g8jz_Dgb8D4]https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g8jz_Dgb8D4[/video]
Kısa bir yeni motorun sesi.