Renault 19 otomatik cam düğmesi değişimi (resimli anlatım)

Yukarda da anlatmıştım; sağ camı soldan açan tuş, sağdan açan tuşa göre daha yavaş açıyordu... Dün ustaya gittim. Kökten çözelim diye. Ustanın dediği sol tuş sağ cama ulaşana kadar elektrik kaybı olduğu, genel yavaşlama soldaki tuşta daha fazla kendini belli edeceğiydi... Kökten çözüm için umutlu konuşmadı, bizim 19'ların cam krikosu metalmiş. Broadway, Clio, Megane plastik ve piyasada çok varmış, bizim 19'unki metal ve zor bulunuyormuş. Motoru tamir görmüş benimkinin. Orjinal motoru bulamazsın, muadili de sağlıklı olmaz diyor... Çıkmaza girdim... Camların ikisi de kapanması açılması merasim...
 
Şükür sonunda çözdük. Bütün gün sanayide cirit attık sıcakta, ama değdi.
Renault 19 1.6 RT 96' otomatik cam zor kapanıyordu. Biz krikodan sanıp motor kriko ikilisini alıp denedik. Yavaş kapanma devam etti. Akü, dinamo v.s kontrol edildi. Sıfır akü ve sıfır konjektörde de aynı sorun olunca dinamoyu söktük. 18 yaşındaki emektar şarj dinamosuna veda edip 375 TL.'ye valeo şarj dinamosu aldık...
Sorun çözüldü. Bazen çözüm hiç tahmin etmediğimiz yerden çıkıyor...
 
cam motoruna ekstra bi kablo çekilcek... güç yetişmiyor

sorun halolur.
 
cam motoruna ekstra bi kablo çekilcek... güç yetişmiyor

sorun halolur.

Ya aslında uzun uzun anlatmadım, dinamo değişmeden önce cam direk aküye bağlandı. Ama sorun tamamen çözülmedi. Mesela soför tuşu ile sağ camı kaldıramıyorduk, o düzeldi ama hız istediğimiz seviyeye ulaşmadı... En son şarj dinamosu değişti, dinamo akü arası kablolar yenilendi. Şimdi zıpkın gibi... :P
 
Paylaşımına ve emeğine sağlık :eyv
 
Dün 1.8 rti araca sağ camıda tek tuşla kapanır hale getirdik, detaylı konu açarım.:eyv
 
Geri
Üst