- Katılım
- 6 Eyl 2020
- Mesajlar
- 105
- Tepkime puanı
- 0
- Puanları
- 0
Teşekkür ederim Hararetten kastım şudur. Aracınızın içini bir soba gibi düşünün. İçerisinde bir yanma oluşuyor ve bu ısı, pistonunuzu aşağı iten gücün oluşmasını sağlıyor. Oluşan ısı pistonu aşağı itebilirse, üzerindeki etkinin büyük bir kısmını hareket enerjisine çevirdiği için kaybediyor. Geri kalanları da soğutma suyu, egsoz gibi argümanlar ile dışarı atılıyor. Sizin aracınız yeterli gücü elde edemez ise, yani siz gaza bastınız, aracın içerisine hava + yakıt (lpg yada benzin) karışımı girdi ve yandı. İçeri giren bu karışım yanma sonunda yeterli itme gücü elde edemez ise, oluşan ısı pistonu itmek yerine, üst kapak üzerine baskı uygular. Buda aracın iç hararetinin artmasına neden olur. Aslında birçok usta, düzgün lpg ayarı elde edemedikleri için ortaya çıkan bu iç hararetin motor supaplarını yakacağını söyler. O yüzden fakir karışım iç hararetinizi yükselterek subabların ve üst kapağınızın iç ısısının artmasına neden olur demiştim.hocam cevaplarınız gerçekten aydınlatıcı. böyle bilgili ve aydın insanlarla hasbihal etmek hem bilgiye aç bireyler için faydalı hem de ilham verici. her ne ise..
LPG ayarı kısık derken gaza basınca gidiyor araç bir problem yok. hararet sıkıntımız yok çok şükür.
lpg ayarı yapılmadan önce 110km uzun yolda 60 70 lira arası yakıyordu şimdi ise 110 km'ye 30 lira
o zaman yarın subapları emme 15 egzoz 20 şeklinde ayarlatmaya gidiyorum.
birde kalorifer ile ilgili problemimiz var. araç klimalı. rezistansa ulaşmak için klima gazı boşaltılıp ön kısımdan mı kalorifere ulaşılmalı?
gittiğim elektrikçi ustamız klima gazının boşaltılıp ön kısmı komple dağıtmanın gerekli olduğunu söyledi.
bu arada sıkıntı ise havalandırma yönlendirmesi arızalı. fan motoru son ayar dışında çalışmıyor.
Kalorifer konusunda ne yazıkki pek fikir sahibi değilim. Ancak sorun sadece düğme konumunda ise, neden peteklerin sökülmesi gerektiğini anlamadım. Klima gazı, Klima motoru, ön serpantin ve iç ünite şeklinde gezinir. Kontrol panelinde böyle bir düzeneğin olması imalat sürecine zaten uygun değil.