Renault 12 GTS Teknik bilgiler

adigeemre

Yasaklı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Eki 2010
Mesajlar
350
Tepkime puanı
114
Puanları
0
Türkiyenin ilk yerli üretim klimalı ve otomatik camlı aracı...
RENAULT 12 GTS
Renault 12 GTS
gts210.jpg



Renault 12 GTS, Türkiye`de üretilen en lüks ve en fazla donanıma sahip Renault 12 modelidir.Sadece 1983 ve 1984 olmak üzere 2 yıl boyunca üretilen bu modelde; metalik boya, otomatik cam, otomatik radyatör fanı gibi çeşitli donanımlar mevcuttur.Ülkemizdeki ilk otomatik camlı, yerli otomobil ünvanı da Renault 12 GTS`ye aittir.

Renault 12 GTS`nin başlıca üretim sebebi; Türkiye`de Renault 18 üretimi için yapılan çalışmaların, dönemin ekonomik durumu göz önüne alınarak ertelenmesi ve Renault 18 için yapılan yatırımların Renault 12 otomobiline uyarlanmasıdır.Bir diğer sebep ise rakip firma olan Tofaş`ın kuş serisi modellerini geliştirmesi sonucu, sektördeki pazar payını genişletmesidir.Bu durum karşısında pazar payı daralan Renault, rakip firmanın bu atağına bir karşı atak ile cevap vererek 1983 yılında Renault 12 GTS modelini piyasaya çıkarmıştır.

İlk olarak Renault, Renault 12lerde kullanılan 1300cclik hacme sahip motorun hacmini 1400ccye çıkarmıştır.Türkiye`de üretimi gerçekleşen C1J kodlu bu motor Renault 18 için yapılan yatırımların bir parçasıdır.Ayrıca otomatik cam mekanizması ile aracın koltuk ve kapı döşemeleri de Renault 18 yatırımının Renault 12 modeline uyarlanmasından ibarettir.Araçta ücrete tabi olarak sunulan klima ise Fransa`da 1976 yılından sonra üretilen Renault 12 modellerinde opsiyon olarak sunulan Chausson marka klimadır.

Renault 12 GTS Donanım Ve Özellikleri
Dış Kısımda;
-Komple motor koruma zırhı
-Yuvarlak çift halojen far
-Çift stop lambası
-Güçlü geri vites lambası
-Dörtlü flaşör
-Tavanda radyo anteni
-Tümü renkli camlar
-Rezistanslı arka cam
-Elektrikli, su fıskiyeli, siyah ön cam silecekleri
-Önde ve arkada boydan boya kauçuk kaplı yekpare tamponlar
-Kauçuk şeritli, nikelajlı yan çıta
-Kilitlenebilir benzin deposu
-Spor tipi jant kapağı
-Bayrak tipi siyah ayna
-Siyah kapı kolları

İç Kısımda;
-Otomatik ön kapı camları
-Spor tipi direksiyon volanı
-Spor tipi vites kolu
-Körüklü el freni
-Gece ve gündüze ayarlanabilen iç ayna
-Emniyet kemeri
-Konsol
-Konsolda dijital zaman saati
-Gösterge tablosunda motor devir saati
-Çakmak
-Radyo için hazır durumda antiparazit stereo ses düzeni
-Hazır durumda çift hoparlör
-Lüks tip kumaş kaplı koltuklar
-Baş dayamalı yatar ön koltuklar
-Yekpare taban halısı
-Halı ile kaplı kapı etekleri
-420 dm3 hacime sahip bagaj

İsteğe Bağlı Özelliği;
Air – condition (Klima)

Renk Seçenekleri;
Metalik Renkler;
-Gri Elize
-Kestane
-Gümüş
-Safir Mavi
-Nil Yeşili
-Çam Yeşili

Renault 12 GTS otomobillerinde güneşlikler, direksiyon volanı, göğüslük ile koltuk ve kapı döşemelerinin renkleri aracın kaporta rengine göre farklılık göstermektedir;

-Göğüslük:Siyah, Gri, Tütün
-Güneşlik:Mavi, Koyu Gri, Tütün
-Koltuk Döşemeleri:Mavi, Koyu Gri, Tütün
-Kapı Döşemeleri:Mavi, Koyu Gri, Tütün
-Direksiyon Volanı:Gri, Siyah, Mavi, Tütün

Renault 12 GTS Teknik Özellikleri
Motor Özellikleri;
Motor tipi: C1J
Silindir çapı (mm): 76
Piston stroku (mm): 77
Silindir hacmi (cm3): 1397
Silindir adedi: 4
Kompresyon oranı: 8.2
Gücü: 72 BG SAE – 5200 d/dk

Supap boşlukları (mm);
-Emme (soğuk):0.15 Egzoz (soğuk):0.18
-Emme (sıcak):0.20 Egzoz (sıcak):0.25

Karbüratör: SOLEX 35 SEİA 832
Rölanti devri (dakikada): 775 +/- 25

Platin aralığı (mm): 0.4
Kam açısı: 57 +/- 3
Dwell yüzdesi: c +/- 3

Bujiler;
-Çap (mm): 14
-Elektrod açıklığı (mm): 0.55 – 0.65
-Ateşleme sırası: 1-3-4-2

Kapasiteler;
Benzin deposu kapasitesi: 50 Litre
Soğutma sistemi: 5,5 Litre
Motor yağı: 3 Litre
Şanzıman yağı: 2 Litre

Performans;
Azami hız: 160 km/s
Kalkıştan 400 m`ye varış süresi: 22,2 sn.
Kalkıştan 1000 m`ye varış süresi: 41,9 sn.

Yakıt sarfiyatı;
100 km`deki yakıt sarfiyatı: 7,8 Litre

Rodaj;
1000 km ye kadar motor devir göstergesinde okunan 3500 d/d`lik motor hızın aşmayınız.

Lastik hava basınçları;
Ölçü:155 SR 13

Normal basınç;
Ön: 27 Lb/in (1.9 bar)
Arka: 30 Lb/in (2.1 bar)

Azami yüklü olarak;
Ön: 28 Lb/in (2.0 bar)
Arka: 31 Lb/in(2.2 bar)

Ağırlıklar Ve Çekilebilir Ağırlıklar;
Boş ağırlık (hareket halinde)
-Ön: 525 kg
-Arka: 375 kg
-Toplam: 900 kg

Dingil Üzerine müsaade edilen azami ağırlık
-Ön: 650 kg
-Arka: 800 kg

Yükleme halinde müsaade edilen toplam ağırlık: 1350 kg

Hareket halinde müsaade edilen toplam ağırlık
(Yaklaşık `lik bir rampada harekete geçişte):
2225 kg

Araç römorklu ise, müsaade edilen hareket
Halindeki toplam ağırlık sınırı içinde römork
Ağırlıkları şunlardır;

-Frensiz römork: 460 kg
-Frenli römork: 1000 kg

Not:Çekilen römorkun irtibat kancasına binen ağırlık (50 kg) ile arka dingil üzerine binen ağırlık toplamının arka dingil için belirtilmiş azami ağırlık miktarını geçmemesi gerekir.


Renault 12 GTS Genel Nitelikleri Ve Ölçüleri;
gts1810.jpg


Ağırlık: 900 kg

Ölçüler;
-Uzunluk: 4,340 m
-Genişlik: 1,616 m
-Yükseklik (Boş): 1,470

Dönüş Çapı;
-İki kaldırım arası: 10 m
-İki duvar arası: 10,75 m

Renault 12 GTS Şoför Mahalli;
gts1010.jpg


1-Dörtlü flaşör düğmesi
2-Renault 12 GTS`de yoktur
3-Far ve klakson kumanda kolu
4-Sinyal lambaları kumanda kolu
5-Ön cam sileceği ve yıkayıcısı kolu
6-Renault 12 GTS`de yoktur
7-Kalorifer ve havalandırma vantilatörü düğmesi
8-İç dikiz aynası (Gündüz-Gece ayarlı)
9-Rezistanslı arka cam düğmesi
10-Kalorifer sıcak-soğuk musluğu kolu
11-Sigara çakmağı
12-Havayı aşağı yukarı yönlendirme kolları
13-Torpido gözü düğmesi
14-Konsolda dijital zaman saati
15-El freni kolu
16-Vites kolu
17-Konsol
18-Küllük
19-Kontak
20-Motor kaputu açma düğmesi
21-Jikle
22-Otomatik ön cam kaldırma düğmeleri


Renault 12 GTS Gösterge Tablosu;
gts1110.jpg


1-Motor devir göstergesi
2-Kilometre sayacı
3-Günlük kilometre sayacı
4-Yağ basıncı ikaz lambası
5-Jikle ikaz lambası
6-Benzin seviye göstergesi
7-Sinyal lambaları ikazı
8-Rezistanslı arka cam ikaz lambası
9-Alarm ikaz lambası
10-Akümülatör şarj göstergesi
11-El freni ikaz lambası ve fren devresi arıza detektörü
12-Gösterge tablosu ışıklandırma reostası
13-Uzun huzme farlar ikaz lambası
14-Günlük kilometre sıfırlama düğmesi
15-Su sıcaklık göstergesi


Renault 12 GTS Otomatik Radyatör Fanı;
gts910.jpg


Motor sıcaklığı 80 derece üstüne çıktığında otomatik çalışan radyatör fanı(Klimalı araçlarda fan kontak kapandıktan sonrada bir süre daha çalışmaya devam eder).

Renault 12 GTS Otomatik Cam Düğmeleri;
gts1310.jpg


R1179 GTS tiplerinde ön kapı camları otomatik olarak açılıp kapanır.Camları açıp kapatmak için konsoldaki düğmelere basılır.Sol ön cam için soldaki düğmeye (2), sağ ön cam içinde sağdaki düğme (3) kullanılır.Kontak açık olmalıdır.Açıp kapatma işlemleri sırasında düğmeye yeterince basmak gerekir.Aksi halde devamlı basıldığında mekanizma motoru zarar görebilir.

Renault 12 GTS Konsol Ve Dijital Zaman Saati;
gts1410.jpg


R1179 GTS`de konsol ve konsol üzerinde dijital zaman saati mevcuttur.Dijital zaman saati elektrikle çalışır.Ayar gerektiğinde (A) saat ayarı yerine, (B) dakika ayarı yerine, sivri uçlu bir cismi (Tükenmez kalem gibi) istenilen saat ayarına ulaşıncaya kadar itip, çekmek kafidir.Kontak kapalıyken ışık söner.Park lambaları yanarken ışık zayıflar.

Renault 12 GTS El Freni;
gts1510.jpg


Kullanma:El fren kolu düğmeye basılmadan yaklaşık 5 diş sesi duyuluncaya kadar yukarı çekilir.
Boşaltma:Kolu yukarıya doğru çekerek düğmeye (1) basıp tekrar yatay duruma getirilir.

Ayak freni (Servo fren):Motor durunca servo fren etkisi devreden çıkar.Bu durumda pedala daha kuvvetli basmak gerekir.

Renault 12 GTS Air Condition (Klima);
gts1610.jpg


R1179 GTS tiplerinde ücrete tabi olarak klima opsiyonu sunulmaktadır.
1-Açıp/Kapama düğmesi
2-Soğuk hava düğmesi
3-Soğuk havayı yönlendirme ızgaraları

Klimanın Kullanılması:Klimayı çalıştırmak için düğmeyi (1) saat yönüne çevirin.Düğme üç hız pozisyonludur;
Pozisyon 1-Yavaş
Pozisyon 2-Orta
Pozisyon 2-Yüksek

Soğuk havayı düğme (2) yi kullanarak ayarlayın.Saat yönüne doğru çevirerek daha çok soğuk hava elde edilir.Saat yönünün aksine çevrilerek daha az soğuk hava elde edilir.Soğuk havayı istenilen yöne (aşağı-yukarı, sola-sağa) ızgaralar üzerindeki düğmeyi (A) kullanarak yönlendirebilirsiniz.

Renault 12 GTS`de Kullanılan C1J Kodlu Motor;
gts310.jpg


Yuvarlak çift halojen far;
renault-12_50394.jpg


Kilitlenebilir benzin deposu, güçlü geri vites lambası, boydan boya kauçuk kaplı nikelajlı tamponlar;
609_renault-12-depo-kapagi-nikelaj-5.JPG


Bayrak tipi yan aynalar, tavanda radyo için anten, siyah renkli kapı kolları ile kauçuk kaplı nikelajlı yan çıta;
gts410.jpg


R1179 GTS tiplerinde tavanda radyo için anten mevcuttur.Tavanda bulunan anten el ile sökülüp takılabilir.Otomatik yıkamaya girmeden önce mutlaka sökülmesi gerekir.

Spor tipi jant kapağı;
MQK_rw-wUQbeNOQGtfk57ixip87zkJM0y9tEmacZbqKEDRRqHg.webp
gts1910.jpg


Otomatik ön kapı camları, konsol üzerinde otomatik cam düğmeleri ve dijital zaman saati;
gts610.jpg


Lüks tip baş dayamalı kumaş yatar ön koltuklar;
gts1210.jpg


Hazır durumda çift hoparlör;
gts1710.jpg


Spor tipi direksiyon volanı, spor tipi vites kolu, halıyla kaplı kapı etekleri, geniş ve konforlu iç mekan;
gts810.jpg


 
GTS 83 te çıktı , elektrikli cam , Ati Parazit Radyo anteni , Hazır müzik tesisatı , Aksesuar olarak fren lambası , Oto Fan , Klima gibi özellikleri mevcut ...

biraz ihtiyarladık R-12 konusunda .

Bujilerinin farklı olduğunu duymuştum .
 
vay be cok ıyı paylasım olmus baya detaylı
 
çok güzel paylasım benimle aynı yaşta :D
 
​Çok güzel paylaşım,eyvallah kardeşim...:eyv
 
Teşekkürler...Buji konusunda bilgim yok kadir daha doğrusu burda var bitane GTS bujiler benimkiyle aynı ama fabrika çıkışında nasıldı onu bilemiyorum
 
Paylaşım için teşekkürler..
Bu araç hakkında bilmediğim çok şey varmış..
 
Bi zamanların en fulllerindenmiş hatta ilk fulllerinden Türkiye deki otomotiv sektöründe bence bir dönüm noktası 12
 
Teşekkürler...Buji konusunda bilgim yok kadir daha doğrusu burda var bitane GTS bujiler benimkiyle aynı ama fabrika çıkışında nasıldı onu bilemiyorum
Emre abi bizde R-12 nin kulanma kılavuzu vardı :) Kokusu burnumda :)

GTS Tipi Radyo ve Hoparlör hattı çekili olduğundan Anti Parazitli kaliteli bujiler kullanıldığı mı ne yazıyordu .

Yanılıyor olabilirm ama bujilerle ilgili bir hikayesi var :D
 
Geri
Üst