Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz.. Tarayıcınızı güncellemeli veya alternatif bir tarayıcı kullanmalısınız.
R19 "K7M" ilk çalışma sorunu ve enjektör temizleyici benzin katkısı
Aracım zaman zaman tek marşta çok kısa sürede sorunsuz çalışıyor... bazende çalışmakta zorlanıyor...yada sabah ilk marşta alıyor bi süre kullanıp stop edip tekrar 5-10 dk içinde marşa bastığımda çalışmakta zorlandığı oluyor... ilk zamanlar her marşta zorlanıyordu benzin filtresi uzun süre değiştirilmemiş o değişince sorun nispeten düzeldi ama yinede bazen sıkıntı oluyor.. benzin pompasıyla ilgili bir problem olabilir kanısındayım... ama forumda aynı problemi yaşayanlar veya çözenler varsa diye paylaşmak yorumlarınızı almak istedim... "renault 19 rne k7m benzinli... lpg yok..."
bu arada bugün würth enjektör temizleyici benzin katkısını bastım depoya... depoyu da fulledim (içim yanıyo biraz ) konuyla ilgili inşallah bir faydası olursa buradan sizlerle paylaşırım...
Ben yerinde olsam bilgisayara bağlardım , tüm arıza kodlarına bakardım . Bu sorun sensörlerden de olabiliyor.
İyi bir otomobil ustası , egzoz üzerinde ki 2 tane oksijen sensörünü söker güzelce pas sökücü ile temizlenmeli .
Ayrıca boğaz kelebeği güzelce temizlenmeli .
ECU soketleri temizlenmeli.
Ve volan üzerindeki sensör değişmeli .
Eyvallah kardeşim... buralarda yabancıyız... söylediklerinle yazın samsuna geldiğimde ilgilenirim Allah izin verirse...
bide şehir içi trafikte hararet biraz fazla yükseliyor ama kritik seviyeye ulaşmıyor... fan açıp kapamada problem yok... uzun yolda zaten sıkıntı yok... normalmi sence.. ?
Aslında Renault 19 ları anlamıyorum , teknolojisi o zamana göre iyi olan bir arabanın harareti nasıl yükselebiliyor kafam almıyor .
Yani o arabanın kolay kolay fan açmaması lazım . Sonuçta termostat açması lazım .
Abi Samsun'a geldiğinde sanayide büyük bir Renault özel servisi var . Bu yaz arabayı oraya götürelim.
Eğer uzun yolda sabit bir yerde kalıyorsa sıkıntı yok Abi. Sen yinede dikkat et .
Renault 19 lar hararet yapmayı çok severler .
Genelde R-9 / 11 / 19 da , 89 derecelik termostat olur .
C'nin biraz altında sabit kalır . Tam C de fanı açar .
A : 30
B : 60
C : 90
D :120
Aynen c de açıyor fanı... dediğim gibi uzun yolda problem yok... yazın 75 lik falan termostat koysak nasıl olur ne gibi artıları eksileri olur acaba...
Aynen c de açıyor fanı... dediğim gibi uzun yolda problem yok... yazın 75 lik falan termostat koysak nasıl olur ne gibi artıları eksileri olur acaba...
Yerinde olsam Abi hiç uğraşmazdım . Bırak kalsın öyle . Kafanı yorma fazla . Benim Rainbow da da aynı termostat var bende de C yi aşıyor ama C de fan açıyor susuyor
Güzel araba aldın kafanı hiç karıştırma hararet gibi şeylerle .
75 lik değilde 86'lık takabilirsin.
Şöyle bir eksisi olur havalar bazen soğuduğu zaman kaloriferi seni ısıtacak ayara gelmez . 75 lik yoktur tahminimce .
2-3 derece bile aracı müthiş etkiliyor .
bende 1.4. tek nokta enjeksiyonlu araç var. yaklaşık 6 . 7 yıldır kullanıyorum. aracı aldığımdan beri. benim aracın harareti herzaman B nin altında ve üzerinde gidip geliyor. fan C yi buluyor açması. yani normal gidişimde hararet hep b ve biraz altı ve üstü oluyor.
sizlerin dediği gibi C nin altında seyrettiği kaldığı yok.
R19 lar harerete karşı çok dayanıklı.
Bitane 19um yavan yaptı gidecek cizgisi kalmadı daha. Devir daimdenmiş değiştirdim düzeldi.
Diğer 19umda hararet yapıyodu. oda baya yükseliyodu. Bigün fark ettim su kalmamış. Oda devirdaim devir daimin altından su kaçıyo. ama benim sorun çözülmedi. termostat falan yalan. en son çare radyatörcü bi açtık baktık kanallar balçık bağlamış taktık. araba 90C görmedi bile bi daha yazın ortasında