R19 1.6e K7M SORUN

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan slater34
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

slater34

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
7 Ağu 2012
Mesajlar
26
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Sabahları araç soğukken normal benzinde çalışıyor bir süre ısındıktan sonra sıralı sistem gereği gaz geçerken araç stop ediyor. Gaz servisine gittim makinaya bağladılar gaz sisteminde sorun olmadığını gaz kelebeğinde sorun olduğunu söylediler. Sanayide ustama gittim benzinde çalışan aracın sorun olmadığını söyledi yine de gaz kelebeğini söktü balata spreyi ile temizledi. Ertesi sabah soğuk motor benzinde çalıştı sorun yok.İş dolayısıyla 3 gün araç yattı otoparkta. Pazar akşamı kayınpederleri gece 1 civarı evlerine bırakacağım. Normalde Debriyaja basıp gaz vermeden kontağı çevirip marş a bastığımda araç çalışıyordu. Yok araç çalışmaz marşla birlikte hafif gaz pompaladım çalıştı gaz verdim biraz 2000-3000 devir gaz pedalını bırakınca rölantide durmuyor araç stop ediyor. Yine çalıştırdım çıktım otoparktan daha 10 metre gitmeden araç kendi kendine gaz vermez mi 3500-4000 devre kadar çıkıyor. Kontağı kapattım tekrar çalıştırdım yine aynı çalışıyor gaz pedalına dokunmadan kendiliğinden 3500-4000 devre çıkıyor. Bu olayın benzeri başından geçen arkadaşlardan yardım istiyorum.
Teşekkürler.
 
1) Yazıtipini özellikle mi seçtiniz bilmiyorum, gözlerim yandı okurken
2) Kendi kendine gaz verme olunca rölanti motoru, gaz kelebeği, gaz beyni geldi benim aklıma. Ustanız anlamıyosa başka ustaya sordurun, biri gazda sıkıntı diyo, biri benzinde diyo. Bi yerde sıkıntı var kesin ama nerde:soru
 
1) Yazıtipini özellikle mi seçtiniz bilmiyorum, gözlerim yandı okurken
2) Kendi kendine gaz verme olunca rölanti motoru, gaz kelebeği, gaz beyni geldi benim aklıma. Ustanız anlamıyosa başka ustaya sordurun, biri gazda sıkıntı diyo, biri benzinde diyo. Bi yerde sıkıntı var kesin ama nerde:soru

kardesşimin söylediği gibi rolanti motoru benim stop etme ve tekleme sorunumu çözdü ne sabah ediyor stop nede giderken aracın boşta devrini ayarlayan aletmiş o orjinali pahalı biraz bizimkinin ama bilmiyorum 1.6 da nedir ne değildir.
 
bende rölanti motorundan şüphelendim...
 
Bende de aynı araç var 1998 1.6e. Bi ara sabah çalıştırdığımda yolda seyir halinde iken tüpe geçtikten sonra ben de bi kere stop ediyordu sonra düzeliyordu. Aracı bakıma soktum bujilerini değiştirdim ( orjinal reno mais ) sonra kesildi. artık normal. Ama hiçbir zaman rolanti sorunu yaşamadım. devir hep sabit. İki senedir kullanıyorum aracımı. Ben her zaman aracı çalıstırdıktan 3-4 dk sonra hareket ediyorum. Hararet normal sıcaklıgınına gelmeden aracı asla sıkıştırmıyorum. Umarım çözülür sıkıntın.
Yazdığın başlıktan dolayı duygulandım üzüldüm :(. Halbu ki k7M en iyi 19 motorudur.
Gecen Adana'dan geldim Pendik-Adana Pozantı arası 900 km 135tl lpg ile gittim. (Ankara Anıtkabir geziside yaptım) + Ankara dan sonra klima açıktı.
Ortalama sürat 120-140
Renault 19 candır gerisi heyecandır.
İnşallah en kısa sürede sende böyle zevkli anlatımlar yaparsın
 
aynı motor benim aracımdada var birkeresinde hava filtresi borusuna bağlı bi soket çıkmış yerınden 3500-4000 devirden aşşa düşmüyordu motor durdurup baktım soket çıkmış taktım yerine normale döndü soketler bazen gevşiyor bi bakın isterseniz
 
Geri
Üst