Oktan artırıcı.

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Coffee
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Coffee

Kayıtlı Üye
52-Ordu
Katılım
27 Mar 2024
Mesajlar
31
Tepkime puanı
8
Puanları
8
Arkadaşlar bende 1.2 Tce Clio var. Benzin depo kapağında 98 oktan belirtmekte lakin ülkemizde 98 oktan yok biliyorsunuz. Liqui Molly marka oktan artırıcı kullansam nasıl olur? Faydasını görürmüyüm kullanan var mı daha öncelerden? Not: Benzini Shell'den alıyorum V-Power.
 
Benim de aracım 1.2 tce motora sahip yakıtı shellden alıyorum kesinlikle yakıt deposuna benzin haricinde katkı oktan arttırıcı koymanızı tavsiye etmem zaten araç 1.2 ye göre güçlü oktan arttırıcı ile birlikte ısı fazla olcağından pistonları eritebilirsiniz tabi bu bir anda olmaz ama motor ömrünü fazlası ile kısaltır
 
  • Beğen
Tepkiler: Coffee
Doğru diyorsunuz zaten bu tarz ürünlerin oktanı ne kadar artırdığı da net bilinmez, 95 oktana ekleriz belki 98 değil de 99 olur 100 olur, güvenemedim ben de.
Benim de aracım 1.2 tce motora sahip yakıtı shellden alıyorum kesinlikle yakıt deposuna benzin haricinde katkı oktan arttırıcı koymanızı tavsiye etmem zaten araç 1.2 ye göre güçlü oktan arttırıcı ile birlikte ısı fazla olcağından pistonları eritebilirsiniz tabi bu bir anda olmaz ama motor ömrünü fazlası ile kısaltır
 
  • Beğen
Tepkiler: zmr35
Bende sizlerle aynı fikirdeyim belki kısa zamanda olumsuz etkisi görünmez ancak uzun zamanda yüksek sıcaklık sebebiyle belki de segmanlarda problemler yaşanabilir.
 
Doğru diyorsunuz zaten bu tarz ürünlerin oktanı ne kadar artırdığı da net bilinmez, 95 oktana ekleriz belki 98 değil de 99 olur 100 olur, güvenemedim ben de.
Zaten shell w power çekişi arttırıyor biraz düz benzine göre hatta ben normal benzin alıyodum w power almıyodum dedim ne katıyorlar ki çekiş artıyor belki de normali oydu ama şimdi tek çeşite dönüldüğü için sadece w power var o da iş görür diye düşünüyorum artı olarak bi tanıdığımdan duyduğum ne kadar doğru bilmem çekişi arttıran yakıtın arabaya zararı var demişti.
 
Küçük hacimli yüksek beygirli turbo motorlarda vuruntu sensörü düşük oktan yüzünden aracın gücünü kısabiliyor, performanslı kullanıyorsanız oktan arttırıcının faydası olacaktır, 3 depoda bir kullanın sıkıntı yaratmaz, ben Kunzel marka kullanıyorum...
 
  • Beğen
Tepkiler: Coffee
Küçük hacimli yüksek beygirli turbo motorlarda vuruntu sensörü düşük oktan yüzünden aracın gücünü kısabiliyor, performanslı kullanıyorsanız oktan arttırıcının faydası olacaktır, 3 depoda bir kullanın sıkıntı yaratmaz, ben Kunzel marka kullanıyorum...
Tam olarak detaylandırabilir misiniz? Bizim araçlar 98 oktanda düzgün çalışmaktadır. Sapasağlam aracımda dururken vuruntu var resmen. Bujiler orjinal yeni, yakıtım Shell v-power, 5 6 depoda bir würth enjektör temizleyicimi koyarım, liqui moly ceratec katkımı koyarım ama ilk kez bir araçta vuruntu var ve gideremiyorum, kilometresi de düşük yani 69 da aldım şuan 76. Bir tek bu kaldı denemediğim, internette bazı bilgiler edindim bizim aracın motoru 98 oktandayken sorunsuz çalışır yazıyordu. Gürcistan'a gittim 98 oktan aldım bir nevi çok az hissedilir bir düzelme oldu. Bu üründen koysam zaten 95 olan oktanı kaça çıkarır? Ron değeri nedir?
 
Tam olarak detaylandırabilir misiniz? Bizim araçlar 98 oktanda düzgün çalışmaktadır. Sapasağlam aracımda dururken vuruntu var resmen. Bujiler orjinal yeni, yakıtım Shell v-power, 5 6 depoda bir würth enjektör temizleyicimi koyarım, liqui moly ceratec katkımı koyarım ama ilk kez bir araçta vuruntu var ve gideremiyorum, kilometresi de düşük yani 69 da aldım şuan 76. Bir tek bu kaldı denemediğim, internette bazı bilgiler edindim bizim aracın motoru 98 oktandayken sorunsuz çalışır yazıyordu. Gürcistan'a gittim 98 oktan aldım bir nevi çok az hissedilir bir düzelme oldu. Bu üründen koysam zaten 95 olan oktanı kaça çıkarır? Ron değeri nedir?
Oktan arttırıcı sayesinde motorun ihtiyacı olan yüksek oktanlı benzin sağlanmış oluyor, araç vuruntu yapmadığı için vuruntu sensörü de motorun gücünü kısmıyo, oktan arttırıcı sayesinde 95 oktan 98 oktan civarına geliyor ve araç sıkıntısız çalışıyor...
 
Oktan arttırıcı sayesinde motorun ihtiyacı olan yüksek oktanlı benzin sağlanmış oluyor, araç vuruntu yapmadığı için vuruntu sensörü de motorun gücünü kısmıyo, oktan arttırıcı sayesinde 95 oktan 98 oktan civarına geliyor ve araç sıkıntısız çalışıyor...
Bir seferlik de olsa deneyeceğim. Bilgi için teşekkürler.
 
  • Beğen
Tepkiler: *USTA
Geri
Üst