MOTORDA HASAR RİSKİ ELEKTROVANA ARIZASI TURBO ARIZASI

mahmutbudak

Kayıtlı Üye
38-Kayseri
Katılım
1 Kas 2024
Mesajlar
2
Tepkime puanı
0
Puanları
1
Merhaba,
Bundan 1 ay önce 2014 fluence 1.5 touch plus model araç satın aldım. Otomatik vites.

Aracın 1 sene evvel motoru sıfır yapılmış ama sanırım iyi bir yerde yapılmamış.

Sorunum şu şekilde; Araç performansı çok düşük, uzun yolda 2500 3000 devir arası 160 170 görüyor ama ilk kalkış ve hızlanma sürecinde çok hantal. belirli belirsiz zaman ve yerlerde "motor hasar riski" arızasını veriyor ve hem stop hem anahtar işaretini yakıyor.
ayrıca "esc kontrol ettirin" "egzos emisyon kontrol ettirin" "yokuş kalkış kontrol ettirin" gibi karmaşık arızalar veriyor. bunları sağa çekip trip tuşuna bi kaç defa basınca geri siliyor.

ilk adımda aracı mekanikçiye bıraktık 12 13 tane müşür değiştirdiğini ve hatanın silindiğini söyledi.
sonrasında arıza yineledi
daha sonra herkesin tavsiyesiyle araç pompa/enjektöre girdi onlarda yenilendi arızalar silindi
fakat arıza devam etti.
enjektör ustamız çok iyi bi usta kendi test etti sorun turbo bu araç turboyu devreye sokmuyor dedi.
daha sonra bizzat kendi turbo elektrovanasının çalışmadığını söyledi emişi bi yapıyor bi yapmıyor dedi.
kime sorsak mantıklı buldu araç turboyu devreye sokmadığı için hantal kalıyor motor zorlanıyor ve arıza lambalarını yakıyor dediler.
daha sonra bizi herkesin iyi diye övdüğü bi elektrikçiye yönlendirdiler. adam ölçümleri yaptıktan sonra elektrovanaya akımın düşük geldiğini, bu yüzden turboyu devreye sokmadığını söyledi.
orjinal elektrovana alıp taktık ama oda çalışmadı.
turbocu çağırdık turbocu yaptığı test ve ölçümlerde turboda hiç bir sorun olmadığını sadece devreye girmediğini söyledi.
elektrikçi ustamız sorunun beyinde olduğunu söyledi ve çıkma orjinal bir beyin aldırdı bize.
yeni beyne program yüklendi bağlandı ama sorunumuz devam ediyor. Araçta hatalar nerdeyse kalıcı oldu. Şu an başka bi elektrik ustasında aracımız. Oda sorunun beyne yüklenen program olduğunu söylüyor. Daha net bi cevap alamadık.

Özetle: Bize söylenen; beyin elektrovanayı devreye bi sokuyor bi sokmuyor bu yüzden turbo çalışmıyor, araba zorlandığı içinde bu hataları veriyor. Bi türlü bulamadı kimse arızayı 70 binden fazla para harcadım artık paramda kalmadı, bilenler Allah rızası için cevaplarsa çok sevinirim. (Foruma yeni üye oldum, hemen bu konuyu açtım kural ihlali yaptıysam özür dilerim)
Herkese iyi forumlar dilerim

WhatsApp Image 2024-11-01 at 20.56.22 (1).webpWhatsApp Image 2024-11-01 at 20.56.22.webpWhatsApp Image 2024-11-01 at 20.56.24 (1).webpWhatsApp Image 2024-11-01 at 20.56.24.webp
 
BU ARADA ARACI BİLGİSAYARA BAĞLADIĞIMIZDA "DEBİ REGÜLASYON UYARLAMASI" ARIZASI VERİYORDU. BUNUN POMPA ENJEKTÖRLE ALAKALI OLDUĞUNU SÖYLEDİLER.
 
Merhaba

60.000-70.000 harcayıp hala sorun yaşamanıza üzüldüm. Bence arabanızı oradaki elektrikçiden alın. Tavsiye edeceğim yere götürün. Eğer İstanbul'da iseniz, Ümraniye'de bir usta var. Youtubede kanalı var. Tamir Evi-Recep Usta isimli kanal. Derdinize %99,999999 bu adam derman olur. Üstelik para avcısı filan değil.

Kanalından rastgele bir video:

Bu arada arabanızın 2500-3000 devirlerde 160-170 km hızlara çıkması beni düşündürdü. Bende 2018 Megane 4 var. 1.5 DCI EDC 6 vitesli. 3000 devirde 130-140 gibi hızlara çıkıyor diye hatırlıyorum. Sizinki doğruysa cidden iyi.
 
Geri
Üst