Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz.. Tarayıcınızı güncellemeli veya alternatif bir tarayıcı kullanmalısınız.
8 Valf ile 16 Valf Arasındaki Farklar. Şekilli Videolu Anlatım
8 Valf ile 16 Valf arasında hem yakıt sarfiyatı hem de performans olarak farklar bulunmaktadır.
8 VALF = Üstten Tek Eksantrikli (SOHC = Single Over Head Camshaft), her silindir başına 1 Emme ve 1 Eksoz Valfi olan "eski" sistem.
4 Silindirli bir motorda 4 x 2 = 8 Valf
16 VALF = Üstten Çift Eksantrikli (DOHC = Double Over Head Camshaft), her silindir başına 2 Emme ve 2 Eksoz Valfi olan "yeni" sistem.
4 Silindirli bir motorda 4 x 4 = 16 Valf
Valflerin sayısı artınca motordaki silindirlere beslenen hava/yakıt karışımı ile silindirlerden tahliye edilen eksoz gazı daha fazla sevk ve tahliye yolu olduğundan motorun performans ve yakıt tüketimi daha istenilen değerlere ulaşıyor. Fakat bazı otomobil fabrikaları halen "eski" sistem motorlar üretmeye devam ediyor çünkü bu motorları üretmek daha ucuz ve yüksek performans aramayana hitap ediyor, ancak her zaman daha az yaktığı da ifade edilemez.
Peki bu dohc sistemi ustten cift egzantrik dedigimiz olayi 8 v motora sonradan ekleyebikilirmiyiz? Benim aracm f3r 2.0 8v ustten tek egzantrik bi f7r motor dusunelim 2.0 16 v ... F3r ile uyum saglarmi sonradan 16 v donusturulebilirmi!?