Motor Soğutma Suyu Deposunda yüksek basınç var !!!

Ama benim hararet 90 dereceyi geçmiyor. Yani termostat bozuk olsa hararet yapmaz mı?
 
termostatı değiştirip denemek mantıklı . yada eğer araçta varsa radyatör kapğındada hava alabilir .dediğiniz mantılı termost açmasa hararet yükselirdi . aracın havasını aldınız mı?
 
Ama benim hararet 90 dereceyi geçmiyor. Yani termostat bozuk olsa hararet yapmaz mı?

Ya hararet müşürü bozuksa..
 
1.6 16V bizim arabada su eksiltiyor ama mesela sizin dediğiniz gibi genleşme kavanozunu açtığımda üzerime su fırlamıyor , su seviyesi 1-2 cm yükseliyor .
Kapağı açtığımda tıs diye bir ses geliyor sadece .

Ben kaçağı buldum devir daime giden borunun contasından kaçıyor ama elimiz değmediğinden yaptıramadık.
Zaten 500 km de Bir 0,5 L eksiliyor . Yazın baktıracağım .
 
Aynı sıkıntı bende de vardı . üzerine gitme hortumları patlatıyor su kutusunu deliyor. dediğin gibi araç çekişten düşmüyodu hararet 90 geçmiyodu ama su eksıltıp hava yapıyodu . benım sıkıntı contadan çıktı . üst kapak traşlandı ve conta değişti.
 
Aynı sıkıntı bende de vardı . üzerine gitme hortumları patlatıyor su kutusunu deliyor. dediğin gibi araç çekişten düşmüyodu hararet 90 geçmiyodu ama su eksıltıp hava yapıyodu . benım sıkıntı contadan çıktı . üst kapak traşlandı ve conta değişti.

Hocam , ben o hava durumunu servise sordum bir nebze hava çıkması doğal diyorlar .
Benim devir daime giden borudan eksiliyor farkındayım ama bakalım bu yaz söktürecem emme manifoltunu falan . onlar sökülmeden oringlere ulaşılmıyor .
 
Hocam , ben o hava durumunu servise sordum bir nebze hava çıkması doğal diyorlar .
Benim devir daime giden borudan eksiliyor farkındayım ama bakalım bu yaz söktürecem emme manifoltunu falan . onlar sökülmeden oringlere ulaşılmıyor .

Bana da o kadar hava normal dediler ve 5 tane ustaya gösterdim aracı .Üzerine gittim radyatör alt ana hortumu patlattı ve bı anda radyatördeki bütün suyu boşalttı. trafıktekı bı vatandaşın uyarısyla farkettım ve aracı durdum.. Eğer o vatandaş beni uyarmasayıdı belkide contayla kurtaramıcaktık. Ustanını bana dediği bu araçlarda çelik conta varmıs ve contayı tam yakamadığı için üst kapağı eğiyormuş. o zaman kapağın çıkmasına 800 lira istemişlerdi .. yanı arkadaşım kısacası üzerine gitme inan daha büyük bişe açıyor sonra
 
Bana da o kadar hava normal dediler ve 5 tane ustaya gösterdim aracı .Üzerine gittim radyatör alt ana hortumu patlattı ve bı anda radyatördeki bütün suyu boşalttı. trafıktekı bı vatandaşın uyarısyla farkettım ve aracı durdum.. Eğer o vatandaş beni uyarmasayıdı belkide contayla kurtaramıcaktık. Ustanını bana dediği bu araçlarda çelik conta varmıs ve contayı tam yakamadığı için üst kapağı eğiyormuş. o zaman kapağın çıkmasına 800 lira istemişlerdi .. yanı arkadaşım kısacası üzerine gitme inan daha büyük bişe açıyor sonra

Ben bu durumu R-19 da yaşadım aynen dediğiniz gibi patlattım hortumu .
Sonra kapak taşlattım . ohooo neler oldu neler .
Demek bu işler böyle gitmeyecek en iyisi satmak .
 
Genleşme kabının kapağı , zaten adıda olduğu gibi genleşme kabı hararet yükseldiğinde içi su dolu olur genelde ve kapağı aşırı su ve basınç dolduğundan bu suyu , havayı dışarı atıcak şekilde olur genelde . . .

Termostad açık kaldığında bozulmuş olsa kısa sürede hararet 90'a çıkmaz , uzun süredede çok yükselmez motor soğuk çalışır . Termostad kapalı kalıp bozulmuş olsa hararet daha kısa sürede yükselir . Hararet müşüri bozuk olma ihtimali %30 40 bence . Conta yakmış olsa , suda yağda olur , yağını kontrol ettiğinizde suda olabilir . Ama bu çalışma bozukluğu ve performans düşüklüğü yaratıcaktır . En iyisi başka bi servis . . . Termostadda bozuk olabilir , contada olabilir açıp bakmadan bişi demek zor kapalı kutu hepsi sonuçta :( Umarım fazla masrafı yoktur . Belkide hava yapmıştır araç . . . Genelde sistemin hava yapmaması için motor rolantide çalışık halde su eklenir ve kapak sıkılır . Motor hocamız öyle söylemişti , denediğimde işe yaramıştı . Suyu dolu gösterip sonradan baktığımda boş radyator gorunce aa hava yapmış şeklinde olmuyoduk :) Eklediğimiz su motorun su kanallarına gidip devir daim yaptığından içeride hava kalmıyordu böylece . Bize öyle öğretmişti yani
 
Arkadaşlar Megane 2 faz2 aracımın su seviyesinin kontrolü için yedek deponun kapağını sabah aracımı hiç çalıştırmadan açtım baktım. Doğal olarak bir hava çıkma sesi oldu. Sonra aklıma benim eski Fairway geldi. Onda hava yaptığı için su deposınu yukarı kaldırıp bir aparatla antifiriz dolduruluyordu. Acaba bunda da hava yapma olasılığı varmı? Yoksa normal açıp kontrol edip tekrar kapatabiliyormuyuz? Yani her hangi bir sorun teşkil etmez mi?
 
Geri
Üst