Motor Soğutma Suyu Deposunda yüksek basınç var !!!

fatih.aksut

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
5 Mar 2013
Mesajlar
3
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Merhaba arkadaşlar. Yaklaşık 6 ay önce megane II Sportway aldım. Aracım yaklaşık 2 aydır uzun mesafeli yol yaptığımda su eksiltiyordu. Son günlerde bu eksiltmeler kısa mesafelerde de başladı. Araç soğukken eksiltme olmadığından geçenlerde aracı çalıştırdım ve hararetin yükselmesini bekledim. 90 dereceye geldiğinde su testisinin kapağından suyu attığını gördüm. Kapağı değiştirdim. Şu anda suyu kapaktan atmıyor ama su testisinde aşırı basınca neden oluyor. Sanki patlayacak gibi. Kapağı açtığımda ise su üzerime sıçrıyor. Ayrıca suda köpüklenme oluyor. Birkaç ustaya gösterdim ve arızanın %25 termostattan, % 75 ise contanın yanık olabileceğinden bunu yaptığını söylediler. Yani aracın silindir kapak contasının yanık olma ihtimali daha yüksekmiş. Ancak şunu belirtmeliyim ki araçta çekişten düşme, hararet yapma veya egzozdan su atma gibi bir sorun yok. Conta yanıksa araç çekişten düşmez mi, rampaları bile canavar gibi çıkıyor araç. Tek sorun su tesisatındaki aşırı basınç. Buda beniş korkutuyor tabiki. Bu olay daha önce sizlerden birilerinin de başına gelmişse görüşlerinizi bekliyorum. İzmirde oturuyorum ve sizce aracı hangi servise götürmeliyim?
 
Zaten sıcak motorda genleşme kavanozunun kapağını açmak tehlikeli ve saçma bir olay, ısınan maddeler genleşir bu bu kadar basit basınç yapmasından daha doğal ne olabilir?
 
Buhar basıncı olur normaldir ama köpürüyorsa sakat.
 
Termostatda sorun olabilir conta yaksa çekişten düşer yetkili servise gidin gösterin arıza tespiti yaptırın büyük sıkıntılara yol açabilir
 
kapta o su okadar sıcakken radyatore bir dokunun radyator ona oranla cok soguksa
suyu dolandırmıyor demektir ya termostat kitli kalmıstır yada motor içi suyu cok pistir
3-4 defa temiz suyla doldur bosalt yaptıktan sonra yeni termostat ile deneyin
bu arada kalorifer hatınada aynı yerden su gider ordada bir tıkanıklık olabilir
bunlar degilse zaten conta yanıktır
 
Arkadaşlar basınç olması normal diyorsunuz da bu basınç kapağı bozup suyu dışarı atacak kadarsa yinede normal mi? İyisi mi servise götürüp arıza tespiti yaptırmak. Herhalde termostatta sorun olduğunu görüp conta yanık demezler, bu kadar adi olmazlar herhalde dimi ?
 
Arkadaşlar basınç olması normal diyorsunuz da bu basınç kapağı bozup suyu dışarı atacak kadarsa yinede normal mi? İyisi mi servise götürüp arıza tespiti yaptırmak. Herhalde termostatta sorun olduğunu görüp conta yanık demezler, bu kadar adi olmazlar herhalde dimi ?

niye adi olsunlar ki ? :D sonuçta servis bir değil bi sürü.. bir yere götürürsünüz memnun kalmazsanız başka yere gösterirsiniz.. termostatı zaten size ilk olarak söylüyecekler hiç termostat ı değiştirmeden yada soğutma sistemini gözden geçirmeden size motor ölmüş diyeceklerini sanmam. çekinceniz varsa aracınızı takip edebiliceğiniz özel bi servise gösterirsiniz. bide son olarak araç sıcakken o kapağı bi daha sakın açmayın sistem hava yaparsa bu sefer gerçekten contayı yakarsınız canınız sıkılır...
 
termostat değişiminden sonra çözülecektir olayınız =)
 
kapta o su okadar sıcakken radyatore bir dokunun radyator ona oranla cok soguksa
suyu dolandırmıyor demektir ya termostat kitli kalmıstır yada motor içi suyu cok pistir
3-4 defa temiz suyla doldur bosalt yaptıktan sonra yeni termostat ile deneyin
bu arada kalorifer hatınada aynı yerden su gider ordada bir tıkanıklık olabilir
bunlar degilse zaten conta yanıktır

bencede önce termostattan emin olmalı, bozuk mu çalışıyormu. sonra conta düşünülmeli.

fatih arkadaşım öncelikle aramıza hoşgeldiniz. termostat konusunda aşağıdaki linkte bilgi var bir göz atın isterseniz.

http://www.renaultfanclub.com/renau...eler/52311-termostat-nedir-nasil-calisir.html
 
Geri
Üst