Motor ısısıyla marş motorunun ne ilgisi varki?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan ROADFOX
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Üstteki minik silindirik parça başşaktır :)

 
eyvallah yarın anlatalım bu şekilde derdimizi:)
 
marş motorunun bakımını yaptırdığında sorun çözülücektir abi
 
Isıtılan maddelerin hacimleri büyür. Bu duruma genleşme denir. Isındıkça madde içindeki moleküller ya da atomlar daha hızlı hareket etmeye ve titreşmeye başlarlar. Hareket ettikçe, parçacıklar birbirlerini itmeye başlarlar ve maddenin böylece hacmi büyümüş olur. Bu en iyi yaz aylarında sarkan telefon tellerinde gözlenebilir. Kışın bu teller gergin durur. Tellerin soğuyarak gergin durma gelmelerine büzülme denir. Katı, sıvı ya da gaz hâldeki tüm maddeler genleşir. Ama maddelerin tümünün birbirinden farklı bir genleşme kat sayıları vardır. Farklı genleşme kat sayıları olan iki metal şeridi birbirine perçinleyerek bimetalik şerit elde edilir. Bimetalik şeritler ısıtılınca en fazla genleşen metal dışta kalacak biçimde şerit bükülür; çünkü dıştaki metal daha fazla uzar. Şerit soğutulduğundaysa, genleşmesi fazla olan maddenin büzülmesi de fazla olduğundan, bu defa fazla büzülen metal içte kalacak biçimde şerit ters tarafa bükülür. Fırın ve buzdolabının içinde de termostat denen aygıt, yani sıcaklığı ayarlayan düzenek, sıcaklık artışına bağlı olarak genleşme-büzülme esasına göre çalışan aletlerdir.

Maddenin genleşme özelliğinden yararlanılan başka alanlar da vardır. Örneğin, metal kapağı sıkışmış bir şişenin kapak kısmı sıcak su içinde bekletilirse, kapak genleşip rahatça açılacaktır. Sıcaklığı ölçmek için de maddenin genleşme özelliğinden yararlanılır. Termometrenin cam borusu içinde kullanılan cıva, sıcaklık arttıkça genleşir ve tüp içinde uzar. Genleşme, sıcaklık arttıkça artar.

Genleşme kimi zaman olumsuz etkiler de yaratır. Örneğin, sıcak yaz günlerinde metal çerçeveli gözlüklerin çerçevesi genleşir ve cam düşebilir. Demir yollarında raylar döşenirken yazın uzayacakları ve kışın büzülecekleri göz önünde bulundurulduğundan, raylar arasında belirli bir aralık bırakılır; bu da tekerlekler ray üzerinde hareket ederken tıkırtı seslerinin gelmesine neden olur.

sıcaklıkla alakasını soracak olursan kollektörde veya yastık olarak tabir ettiğimiz parçaların çatlak olması,lehim atması vs... sıralayabılırım.yanı parçalar ısındıkça birbirinden ayrılmaya çalışırlar. olay bu kısaca.
hatırlatayım eskıden bu arızalarla çok haşir neşir olurdum..:)
 
Broadwaydeyken benimde başıma geliyordu ... Özellikle farlar açıkken yapıyordu .. Farları kapatıp çalıştırıyordum :D

Marş motoru aracı çalıştırdıktan sonra çalışmaz araba çalışır marş motoru kendini soğumaya alır abi ...
Marş motoru 2 parçadan oluşur :D
1. ç.k :D
2.*aşak :D

2. parçanın içinde dönmeyi sağlayan tırtıklı çarklar var onlarda aşınma vardır abi ...
 
.........çatlak olması,lehim atması vs...:bravo:bravo:bravo

benimde beynimde bir şimşek attı şimdi:cool:nasıl düşünemedim:confused:bilgi paylaşımı için teşekkür ederim:eyvşimdi anladım olayı artık ustalar anlamasada olur kazık yemeden nereye operasyon yapılacağını biliyorum artık:byby
 
Geri
Üst