Motor hasar riski

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan murkes
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Butun problemlerin elektrik aksaminda yasana bir parazitten kaynaklandigi ve cozuldugunu solediler . Araci teslim aldim simdilik hicbir sknti cikmadi arkadaslar . Herkese kazasiz belasiz gunler .

SM-G850F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Geçmiş olsun, umarım tekrarlamaz sorun. Güle güle kullanın.
 
Butun problemlerin elektrik aksaminda yasana bir parazitten kaynaklandigi ve cozuldugunu solediler . Araci teslim aldim simdilik hicbir sknti cikmadi arkadaslar . Herkese kazasiz belasiz gunler .

SM-G850F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Neden ortaya çıkmış bu parazit gibi şey açıklama yaptılar mı
 
Hocam valla servise kac kere gittigimi kendim unuttum . Milyon tane sey soylediler . Araba hazir dediklerinde kostum gittim parazite bagli bir sikinti elektrik aksaminda kablolarda dediler . Paraziti engelledik cozuldu seklinde bilgi aldim . Sonuc bu sekilde ...

SM-G850F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Geçmiş olsun. Bu yol izlenerek çözülmesine sevindim. Servis dışında bir yere götürseydeniz; muhtemelen enjektörlerden gireceklerdi, en sonunda zarar verip kapaktan çıkacaklardı.
 
Biraz önce çok çok dk bir yokuşu çıkarken, yokuş girişi de çukurdu baya sallandım, motor ışığı ve motor hasar riski uyarısı aldım. Aracı durdurdum, tekrar çalıştırdım uyarı geçti. 1 km gitmeden tekrarladı. Tekrar stop ettirip çalıştırdım kısa sürede eve geldim. İnşallah geçmiştir, anca yarın bakabileceğim.
 
Sabah çalıştırdık 2 dk sonra yine yaptı off.
 
Biraz önce çok çok dk bir yokuşu çıkarken, yokuş girişi de çukurdu baya sallandım, motor ışığı ve motor hasar riski uyarısı aldım. Aracı durdurdum, tekrar çalıştırdım uyarı geçti. 1 km gitmeden tekrarladı. Tekrar stop ettirip çalıştırdım kısa sürede eve geldim. İnşallah geçmiştir, anca yarın bakabileceğim.

İyi akşamlar. Aracınız bu tür motor arızaları sonrası motoru kapatıp yada bir süre dinlendirip tekrar çalıştırdığınızda, kısmen düzelme yaşıyorsanız, arızayı genellikle yakıt sisteminde yada emisyon sisteminde (lamda sensörü, egr, katalitik konvektör) arayın. Kalitesiz yakıt kullanımı sonrası bozulan lamda sensörü, tıkalı egr, rail basınsınca düşme, v.b sebepler aracınızda bu tür arızaya sebep olur. en ekonomik olarak aracı bir servis cihazına bağlayarak, hata kodunun ne olduğunu öğrenebilirsiniz. Ondan sonra çözüm yolu aramanızı öneririm.
 
Çok teşekkürler. Akşam geç saatti sanayide tanıdığım bir usta, dükkanı kapatmıştı ayak üstü baktı. (Arızayla birliktr aynı anda yağ sensörü de yanıyordu).
Aracın yağına suyunu baktık normal ama 1-2 ay önce bakımda ince yağ konmuş olabilir, 5.30’luk yağla değiştirelim, geçmezse yağ müşürüne bakarız Pazartesi dedi.

Şimdilik kısa mesefali işlerim var, onlara gidebilirsin sorun olmaz dedi. Pazartesi bakılacak.
 
Araç şuan sanayide serviste, inşallah masraf çıkmadan çözerler.

Bu arada dün tam olarak hatanın şöyle olduğunu tespit ettim. Rolantide veya hareket halindeyken 2 bin deviri geçer geçmez bu uyarıyı veriyor. (Stop lambası, yağ lambası ve ekranda motor hasar riski uyarısı).

Aracın çekişinde veya motor sesinde hiç bir değişiklik olmadı. Sonuçtan haberdar ederim.

Başka bir konuda "eğer yağ lambası yanıyorsa sorun yağ müşüründendir" denilmiş. İnşallah benim de öyledir de ucuz yollu halledilir.
 
Geri
Üst