MODUS EGZOZ EMİSYON KONTROL ETTİRİNİZ UYARISI

gkursun

Kayıtlı Üye
16-Bursa
Katılım
2 May 2024
Mesajlar
1
Tepkime puanı
0
Puanları
1
Herkese Selamlar,

2006 Model Modus 1.4 authentique araca sahibim. Aracımda ilk başlarda enjeksiyonu kontrol edin diye bir hata oluştu. Bu hata anlık yanıp sönüyor ve araç saniyelik olarak gaz kesiyordu.

Ancak bu hata çok nadiren gerçekleştiği için çok umursamadım. Sonrasında aracım egzoz emisyonu kontrol ettirin hatası vermeye başladı. Bu hatayı verdiği zaman egzozdan beyaz ve kokulu bir duman atmaya başladı. Bunu da ara sıra yapıyordu. Bir kaç gün sonra arıza lambası sürekli yanmaya ve araç çekişten düşmeye teklemeye ve gaz yememeye başladı.

Würt marka enjektör temizleyici koydum ve bütün bu sıkıntılar geçti. Ancak daha sonra tekrar başladı. Tekrar temizleyici koydum ve tekrar geçti.

Araç bu kadar büyük bir tepki vermiyor şu an ama sadece rölantide tekleme yapıyor ve egzoz emisyonu kontrol ettirin diye uyarı veriyor. Tekleme ve motorun çok düşük devirde çalışması haricinde hiç bir belirti yok. Egzozdan duman atmıyor Stop etmiyor sadece tekliyor, motor isteksiz çalışıyor ve arıza lambası yakıyor. Arabayı vitese koyup gitmeye başlayınca bu arıza ışığı sönüyor ve hiç bir şey kalmıyor.

Bazen uzun süre rölantide çalışırken lamba yanıyor ve bir süre sonra kendiliğinden sönüyor. Sadece rölantide bunu yapıyor. Bilgisayara bağlattığımda Enjeksiyon 1 hatası, tekleme hatası ve bunun gibi hatalar verdi.

Hataları sildik ve rölantide tekrar bilgisayara bağladık bu sefer enjeksiyon 3 hatası verdi. Problem elektrik tesisatında mıdır, enjektörlerde mi yoksa başka bir sebebi olabilir mi?

Destekleriniz için teşekkür ederim.
 
Bujileri kontrol ettirdiniz mi?
Enjektörler sağlamsa bujiler de sıkıntı olabilir...
 
Merhaba, benim de 2006 Modus 1.6 16V benzinli var . Maalesef bende de aynı arıza var . Egzost sistemi arızası uyarısı var . Bilgisayar bağlanınca eksantrik mili konum, zamanlama hatası veriyor. Malesef triger ayarından tutun da motor bölümündeki birçok parça değişti sonuç aynı. Usta denilen arkadaş çözemediği gibi her yeri kurcaladı. Hala durum aynı, bujiler yeni değişti. Arabanın çekişte gidişte sorun yok, çalışmasına hiç bir etkisi yok ama uyarı sürekli var . Eğer varsa bilgisi olan memnun olurum yazarsa
 
Merhaba

Aynı durumla bende karşılaştım 2006 1.6 1.6 valf .
Emisyon hatasını versikten sonra, buji ve bir adet bobin değişimi oldu. Değişim olduktan sonra ekranda uyarı ve motor ikaz söndü ancak rolentide düzgğn çalışmıyordu. Ve bşr hafta içinde tekra emisyon hatası ve gaz yememeye başladı.
Enjektörleri kontrol ettirdim. Kontrollerde herhangş bir problem çıkmadı. Moduslerin genelinde elektrik tesisatı koruma boruları sıcaktan kavrulma mevcut. Yabancı forum sitelerinde bndan kaynaklı beyin jak girişleri korozyon veya beyin arızası meydana geldiğini belirtiyor. Bnde beyni söktürüp korozyon olup olmamasını baktıracağım. Büyük ihtimaller beyinden kaynaklanıyor diye tahminde bulunuyorum.
 
Merhaba, tekleme , emisyon hatası uyarısı hatta otomatik şanzıman 1 den 2 ye geçiş vuruntu problemi bilgisayar bağladıpunda buji enjetör ve sensör hatası verip ancak bunlarda herhangi bir arıza yoska elektrik tesisatında kısa devrelerden kaynaklanıyor. Renaultların genelinde elektrik tesisat kablo koruma boruları kuram dökülme ve düzgğn yapılmayan işçilikler sonucu yıpranma , soyulma meydana geliyor. Bnm araçta teisatta şanzıman basınç sensörü kablosu soyulmuş ve ğç kablo birbirini değimiş, diğeride akü tarafında motor ğzerinde bulunun ne sensörü pldupunu anlayamadım . Aynı şekilde soyulma ve kısa devre mevcuttu. Bu elektrik tesisatınsda arızalar onarıldı. Tekleme emisyon hayası ve otomatik viteste den 2 geçiş sırasındaki vuruntu gitti.
 
IMG_8786.webp
 

Ekli dosyalar

  • IMG_8771.webp
    IMG_8771.webp
    84.1 KB · Görüntüleme: 2
Geri
Üst