Motor Yağ ilşkisi hakkında alıntılar::::
Bu seçim, bulunduğunuz yerdeki hava şartlarının kış-yaz ortalama değerlerine göre değişebilir..
Kalın olan 20W/50 yağın kullanımını yaz aylarına denk getirmeniz daha iyi olacaktır.. Eğer ki, havanın kışın eksi derecelere düştüğü bir yerde yaşıyorsanız, en azından yarı sentetik kullanmak zaruridir.. Fakat aracınızda; uzun km.ler boyunca 20W/50 kullanıldıysa, 10w/40 magnatec'e geçmek radikal bir değişim olacaktır..Ustanıza danışmadan karar vermeyin.Kalın yağdan, ince yağa geçiş 100.000 devirmiş bir motorda hiç beklemediğiniz yağ kaçağı sürprizleri oluşturabilir.10W/40 a göre, nispeten daha kalın 15W/40 da değerlendirilebilir diye düşünüyorum.
Aracınızda yağ eksiltme sorunu yoksa 5 w- 30 bile kullanabilirsiniz. Yakıt çok aşırı değil ama %2-3 gibi azalır. Özellikle rampa çıkışlarda aracın daha iyi çektiğini ve yine rampaları inerken ayağınızı gazdan çekip viteste iniş esnasında aracın daha uzun yol gittiğini gazı bırakınca hemen kesilmediğini göreceksiniz. Ayrıca araç daha sessiz çalışır. Soğuk motorda ilk çalışmada daha hızlı pompalanıp en ince noktalara kadar daha çabuk ulaşacağından motorun yıpranması da daha az daha geç olacaktır.
araçların kullanım şartlarına göre farklı viskozite değerleri vardır..yanlız burada yanlış anlaşılan bir konu var..yağın dayanıklılığını belirleyen kriter yağın viskozitesi değildir..yağın üretim şeklidir..örneğin mobil in 10W 40 tam sentetik yağı ile 10W 40 yarı sentetik yağı arasında fark vardır ama viskoziteleri aynıdır..toyota araçların kullanım kitapçığına bakarsanız aracın kullanıldığı iklime göre kullanılabilecek yağın 5W 30 dan başlayıp 20W 50 ye kadar değiştiğini görebilirsiniz..geçen hafta pederin 2005 vvti corollasına 10.000 bakımında yetkili serviste Mobil 1 10W 40 yarı sentetik yağ konuldu mesela..sonuç olarak tam sentetik bir yağın ömrü kilometre bazında yarı sentetik yağa göre daha fazladır..fakat dezavantajı pahalı olması ve daha fazla eksilmesidir..diğer taraftan ne çeşit yağ konulursa konulsun 6 ayda bir değiştirilmesi önerilmektedir..bu şartlar altında eğer 6 aylık yağ değiştirme periyoduna uyulacaksa daha pahalı olan tam sentetik yağın kullanılmasının bir avantajı yoktur
Yari sentetik yaglar, tam sentetik yaglara alternatif olma niteligini hala korumaktadir. Zaten yaglama yaglari motorlar icin MADENİ ve SENTETİK olarak iki sinifta anilir. Yari sentetik diye adlandirilan yagin bir kismi sentetik bilesimlerden, geri kalani ise mineral bilesimlerden ibarettir.
.
Siz eger KİTAPCİKTA BELİRTİLEN PERİYOTLARLA yari sentetik yagi DEGİSTİRİRSENİZ, sorun yasamazsiniz. Diger yandan, eski nesil motorlarin onemli bir kisminda TAM SENTETIK YAG TAVSIYE EDILMEZ. Nedeni ise, motordaki yag kecelerinin sizdirmazlik niteliginin tam sentetik yaglarin molekuler yapisina karsi olan uygunsuzlugudur. O nedenle, uretici tarafindan tavsiye edilmedigi muddetce, motorunuza onerilenin disinda yag koymayiniz. Diyelim ki uretici tam sentetik yag icin sakinca gormuyor. Motor icin sakincasi bulunmadigi halde, tam sentetik kullanmadiginiz icin, motordaki kurum birikimlerinin onune gecemezsiniz. Eger imkaniniz varsa, 15000 km yari sentetik yag kullandiktan sonra motor ust kapagini sokturerek kurum birikimini gozleyip, sonra kurumlari temizleyip, ardindan da bir 15000 km tam sentetik kullanip aradaki farki gozlerinizle gorebilirsiniz.
not: bunların hepsini okuduysanız, helal olsun, yağ uzmanı oldunuz sayılır...