Mobil 1 10W 60 tam sentetik yağ hakkında ne düşünüyorsunuz?

alacagın marka ne olursa olsun 5 40'a fazla para verme 5 40 kısın soguk havalarda kullanilabilir yazın gerekmez bu aylarda 10-40 ideal
 
Motor Yağ ilşkisi hakkında alıntılar::::
Bu seçim, bulunduğunuz yerdeki hava şartlarının kış-yaz ortalama değerlerine göre değişebilir..
Kalın olan 20W/50 yağın kullanımını yaz aylarına denk getirmeniz daha iyi olacaktır.. Eğer ki, havanın kışın eksi derecelere düştüğü bir yerde yaşıyorsanız, en azından yarı sentetik kullanmak zaruridir.. Fakat aracınızda; uzun km.ler boyunca 20W/50 kullanıldıysa, 10w/40 magnatec'e geçmek radikal bir değişim olacaktır..Ustanıza danışmadan karar vermeyin.Kalın yağdan, ince yağa geçiş 100.000 devirmiş bir motorda hiç beklemediğiniz yağ kaçağı sürprizleri oluşturabilir.10W/40 a göre, nispeten daha kalın 15W/40 da değerlendirilebilir diye düşünüyorum.
Aracınızda yağ eksiltme sorunu yoksa 5 w- 30 bile kullanabilirsiniz. Yakıt çok aşırı değil ama %2-3 gibi azalır. Özellikle rampa çıkışlarda aracın daha iyi çektiğini ve yine rampaları inerken ayağınızı gazdan çekip viteste iniş esnasında aracın daha uzun yol gittiğini gazı bırakınca hemen kesilmediğini göreceksiniz. Ayrıca araç daha sessiz çalışır. Soğuk motorda ilk çalışmada daha hızlı pompalanıp en ince noktalara kadar daha çabuk ulaşacağından motorun yıpranması da daha az daha geç olacaktır.

araçların kullanım şartlarına göre farklı viskozite değerleri vardır..yanlız burada yanlış anlaşılan bir konu var..yağın dayanıklılığını belirleyen kriter yağın viskozitesi değildir..yağın üretim şeklidir..örneğin mobil in 10W 40 tam sentetik yağı ile 10W 40 yarı sentetik yağı arasında fark vardır ama viskoziteleri aynıdır..toyota araçların kullanım kitapçığına bakarsanız aracın kullanıldığı iklime göre kullanılabilecek yağın 5W 30 dan başlayıp 20W 50 ye kadar değiştiğini görebilirsiniz..geçen hafta pederin 2005 vvti corollasına 10.000 bakımında yetkili serviste Mobil 1 10W 40 yarı sentetik yağ konuldu mesela..sonuç olarak tam sentetik bir yağın ömrü kilometre bazında yarı sentetik yağa göre daha fazladır..fakat dezavantajı pahalı olması ve daha fazla eksilmesidir..diğer taraftan ne çeşit yağ konulursa konulsun 6 ayda bir değiştirilmesi önerilmektedir..bu şartlar altında eğer 6 aylık yağ değiştirme periyoduna uyulacaksa daha pahalı olan tam sentetik yağın kullanılmasının bir avantajı yoktur


Yari sentetik yaglar, tam sentetik yaglara alternatif olma niteligini hala korumaktadir. Zaten yaglama yaglari motorlar icin MADENİ ve SENTETİK olarak iki sinifta anilir. Yari sentetik diye adlandirilan yagin bir kismi sentetik bilesimlerden, geri kalani ise mineral bilesimlerden ibarettir.

. Siz eger KİTAPCİKTA BELİRTİLEN PERİYOTLARLA yari sentetik yagi DEGİSTİRİRSENİZ, sorun yasamazsiniz. Diger yandan, eski nesil motorlarin onemli bir kisminda TAM SENTETIK YAG TAVSIYE EDILMEZ. Nedeni ise, motordaki yag kecelerinin sizdirmazlik niteliginin tam sentetik yaglarin molekuler yapisina karsi olan uygunsuzlugudur. O nedenle, uretici tarafindan tavsiye edilmedigi muddetce, motorunuza onerilenin disinda yag koymayiniz. Diyelim ki uretici tam sentetik yag icin sakinca gormuyor. Motor icin sakincasi bulunmadigi halde, tam sentetik kullanmadiginiz icin, motordaki kurum birikimlerinin onune gecemezsiniz. Eger imkaniniz varsa, 15000 km yari sentetik yag kullandiktan sonra motor ust kapagini sokturerek kurum birikimini gozleyip, sonra kurumlari temizleyip, ardindan da bir 15000 km tam sentetik kullanip aradaki farki gozlerinizle gorebilirsiniz.

not: bunların hepsini okuduysanız, helal olsun, yağ uzmanı oldunuz sayılır... :cool:
 
Son düzenleme:
Hangi sıcaklık aralıklarında hangi yağın kullanılması gerektiğiyle ilgili bir çizelge bulabilir miyiz acaba?
 
Motora Uygun Yağın Seçilmesi

Kullanacağımız yağa karar vermek için üç ana hususu göz önüne almamız gerekir. Bunlar;

1.) Motorun Teknik Özellikleri:
▪ Yüksek devirli ve yeni motorlarda yağ boşluğu az olduğu için S.A.E numarası düşük olan yağ kullanılır.
▪ Orta devirli motorlarda ve kullanılma ömrünü ortalamış motorlarda yağ boşluğu biraz fazla olacağı için S.A.E numarası ortalarda olan yağ kullanılır.
▪ Düşük devirli motorlarda ve yağ boşluğu çoğalmış motorlarda S.A.E numarası biraz daha yüksek tutulur.

2.) Motorun Çalışma Şartları:
Benzinli Motorlar İçin
▪ SA servis tipi yağlar, katkısız yağdır. Hafif yük altında çalışan benzin ve dizel motorlarında kullanılır.
▪ SB servis tipi yağlar, içinde paslanmayı önleyici kauçuk maddesi bulunur. Hafif yük altında çalışan benzin motorları için kullanılır.
▪ SC servis tipi yağlar, düşük ve yüksek sıcaklıklarda çalışmaya uygun, aşınmaya, paslanmaya karşı özellikleri olan yağdır.
▪ SD servis tipi yağlar, 1968 yılı motor teknolojisine uygun olarak üretilmiştir ve benzinli motorlarda kullanılır. Ayrıca SB, SC servis tipi yağların tavsiye edildiği her yerde kullanılır.
▪ SE servis tipi yağlar, 1972 yılındaki motor teknolojisine uygun olarak üretilmiştir. Benzinli motorlarda kullanılır. Ayrıca SC ve SD servis yağlarının kullanıldığı her yerde rahatlıkla kullanılır.
▪ SF servis tipi yağlar, 1980 motor teknolojisine uygun olarak hazırlanmıştır. Benzinli motorlarda kullanılır.
▪ SG servis tipi yağlar: 1988 motor teknolojisine uygun olarak hazırlanmıştır. Benzinli motorlarda kullanılır. Mevcut en üstün yağdır.
Dizel Motorları İçin
▪ CA servis tipi yağlar, kükürdü az ve iyi kalite mazot ile çalışan dizel motorları ile hafif hizmet yapan benzinli motorlarda kullanılır.
▪ CB servis tipi yağlar, orta yükte ve bol kükürtlü ve düşük kaliteli mazot ile çalışan dizel motorlarında kullanılır. Hafif hizmet gören benzinli motorlara da konulabilir.
▪ CC servis tipi yağlar, orta ve ağır yükte çalışan düşük süperşarj (blower) motorlarda veya turbo dizel motorlarda ve ağır yükle çalışan benzinli motorlarda kullanılır.
▪ CD servis tipi yağlar, yüksek hız ve yüksek verimli çalışan süperşarj ve turbo dizel motor yağıdır.

3.) Aracın Çalışma Ortamının Hava Sıcaklığına Göre
Yağ Numarası Hava sıcaklığı (C° derece)
S.A.E 5W - 20 - 8 ile - 30 arasında
S.A.E 5W - 30 - 30 ile 16 arasında
S.A.E 10W - 18 ile 16 arasında
S.A.E 10W - 30 - 18 ile 40 arasında
S.A.E 10W - 40 - 18 ile 40 arasında
S.A.E 20W - 20 - 8 ile 40 arasında
S.A.E 20W - 40 - 8 ile 40 arasında
S.A.E 20W - 50 - 8 ile 40 arasında
S.A.E 30 - 5 ile 40 arasında
 
Paylaşım güzel üstad teşekkür ederim ancak 10W 60 yok listede. Bunu kullanmak bilimsel bir çalışma gibi olacak galiba... :)

Anladığım kadarıyla benim Renault 19 1.6 RT Klima Karbüratör LPG 96' 180 bin'deki aracımda 5W ile başlayan seri hem ince bir yağ olduğu için sızdırma riski oluşturacak, hem de -30 dereceyi ömründe görmemiş Adana için yanlış bir seçim olacak. 10W ile başlayan seride hem yağ kalınlığı ideal olur (ki daha önce 10W 40 kullandım, sorun olmadı) hem de sıcaklık değerleri uygun, (yaşadığım yer -5 ile 40 derece arası değişiyor). Tam sentetik yağ tercihim olacak. 10W 60'da bu 60'ın ne anlama geldiğini daha çözemedim ama bu yağı onarıcı olarak gösterdiklerine göre bir bildikleri vardır. 10W 40'da sıkıntı olmadı 10W 60'da da sıkıntı olmayacak diye düşünüyorum. Belki 5W serisi olmaz ama 10W serisi asıl şaşmamam gereken nokta gibi...
 
Son düzenleme:
""..Siz eger KİTAPCİKTA BELİRTİLEN PERİYOTLARLA yari sentetik yagi DEGİSTİRİRSENİZ, sorun yasamazsiniz. Diger yandan, eski nesil motorlarin onemli bir kisminda TAM SENTETIK YAG TAVSIYE EDILMEZ. Nedeni ise, motordaki yag kecelerinin sizdirmazlik niteliginin tam sentetik yaglarin molekuler yapisina karsi olan uygunsuzlugudur. O nedenle, uretici tarafindan tavsiye edilmedigi muddetce, motorunuza onerilenin disinda yag koymayiniz...""

bu hususa özellikle dikkat edip, yağ değiştirme yapmanda fayda var....:eyv
 
""..Siz eger KİTAPCİKTA BELİRTİLEN PERİYOTLARLA yari sentetik yagi DEGİSTİRİRSENİZ, sorun yasamazsiniz. Diger yandan, eski nesil motorlarin onemli bir kisminda TAM SENTETIK YAG TAVSIYE EDILMEZ. Nedeni ise, motordaki yag kecelerinin sizdirmazlik niteliginin tam sentetik yaglarin molekuler yapisina karsi olan uygunsuzlugudur. O nedenle, uretici tarafindan tavsiye edilmedigi muddetce, motorunuza onerilenin disinda yag koymayiniz...""

bu hususa özellikle dikkat edip, yağ değiştirme yapmanda fayda var....:eyv

Yaygın olarak kullanılan Elf Moligram 10W40 tam sentetik bir yağ. Ayrıca bahsettiğim Mobil 1 Extended Life 10W 60 tam sentetik yağ da özellikle eski ve çok km. yapmış araçlara tavsiye ediliyor. Elf Moligram 10W 40 için turbo şarjlı ya da tabii emişli eski ve yeni motorlarda tavsiye ediliyor.

Az önce Adana Renault Mais'i aradım, motor yağlarıyla ilgili bir ustaya bağladılar. Şu an gelen bütün araçlara 5W 40 yağ koyduklarını söyledi. Özellikle sordum şu an kampanya var ben Renault 19 1.6 Karbüratörlü Klimalı LPG 96 model 180 bin'deki aracımla gelsem 5W 40 tam sentetik yağ koyacaklarını söyledi. Tam sentetik yağın sorun yaratmayacağını 5W serisinin de ince gelmeyeceğini belirtti. Özellikle sordum benim kataloğumda Elf Prestigrande yarı sentetik 20W 50 tavsiye ediliyor diye, kullanmıyoruz artık onları diyor usta. 10W 60'ı sordum, bilgisi olmadığını söyledi... Ama tam sentetik yağ firmasınca tavsiye ediliyor ise sorun olmayacak gibi.
 
valla kardeş, açıklamalar yukarda var, adamlar yağ firmasıyla anlaştı da ılla o yağı koycam diyosa bilmem, rısk senın ıyı araştır ıyı düşün...
 
Castrol EDGE Sport 10W 60 yağ gördüm. Firmanın satış sloganı yüksek performanslı modifiyeli araçlar. Aynı değerlere sahip 2 yağ, biri böyle derken diğeri eski ve çok km yapmış araçları hedef alıyor. Bir yağdaki dolgu maddesi bu kadar mı portföyü değiştiriyor?

Kafamdaki soru işaretlerini gideremedim. Sanırım 10W 40'a ama tam sentetik bir yağ ile devam edeceğim.
 
10w40 en ıdeal yağ, senın araca kardeş ... 60 70 deyıpte iş alma başına sona... 50 den sonası iş makınası ağır devır hızmet araçlarına gibi... yağ delikleri tıkanırsa motoru dağıtın yakan bunu da bil... :cool:
 
Geri
Üst