Mercedes A 180 CDI Renault motoru var

*Burak Yılmazer

Burak Yılmazer,
Başkan
34-İstanbul
Katılım
9 Eki 2010
Mesajlar
4,910
Tepkime puanı
18
Puanları
38
Yaş
38
Marşa basıldıktan sonra hafif bir homurtu başlıyor. Heyecan verici sesler ancak bu kadar zarif olabilir. A 180 CDI, Mercedes’in sahip olduğu ilk Renault motorlu araç olma özelliğine sahip. İki şirket arasında yapılan çalışma sonucunda, motor Mercedes standardına göre geliştirildi demek daha doğru bir ifade olacak. 1.5 lt hacme sahip motor Mercedes’in en az yakıt tüketen A Serisi’nde görev yapıyor. Fabrika verilerine göre manuel şanzımana sahip A Serisi’nin yakıt tüketimi sadece 3.8 lt/100 km olarak açıklanıyor. Mercedes ürün yelpazesinde A Serisi 98 gr/km salınım değeri ile imajını daha da güçlendiriyor.

Başarılı motor sunmuş olduğu değerler ile adeta pastanın üzerindeki çilek konumunda olmasına karşın, burun kıvıranlara pek fırsat vermiyor. Neredeyse hiç gürültü çıkarmadan çalışıp, seri şekilde yüksek devirlere çıkıyor. Turbo boşluğunu adeta yok sayıp 5 000 d/d’de başlayan kırmızı devir bölgesine kadar esnek devirleniyor. 1.5 lt motorun yumuşak çalışma karakteri, geçiş süresi tamamlanana kadar satışa sunulan ve sadece 7 ileri otomatik şanzıman (çift kavrama) seçeneği ile kombine edilen 109 HP güce sahip 1.8 lt CDI motoru da geride bırakıyor. Küçük 1.5 lt’lik motor ise 6 ileri oranlı manuel şanzımanla birlikte sunulacak. Manuel şanzıman birbirine çok yakın vites geçişlerinden dolayı neredeyse küçük bilek hareketleriyle vites değişimlerini mümkün kılıyor.

Kağıt üzerindeki teknik verilere bakıldığında küçük motorun, 1.8 lt CDI’ya kıyasla 10 Nm fazla tork ürettiğini, buna karşın 0-100 km/s hızlanmada (11.3 sn) biraz daha ağır kaldığı belirtiliyor. Bu değerlerin aslında hiçbir önemi de yok. A Serisi, ulaştığı 190 km/s’lik maksimum hızıyla hiçbir zayıflık göstermiyor.
mG5E12.jpg
[/URL][/IMG]
Dl934y.jpg
[/URL][/IMG]
Kırmızı bölge her ne kadar 4.200 d/d’de başlıyor olsa da yüksek devirleri seven dizel motor 5 000 d/d’ye kadar çıkabiliyor.
8lQ8Dd.jpg
[/URL][/IMG]
Alternatör ve marş motoru için kullanılan tahrik kayışının 6 oluklu olması, yüksek devir ve az gürültü anlamına geliyor.
 
Mercedes doğru yolu bulmuş :eyv
 
Abi ben bir konusmada duymustum hic arastirmadim ancak. Renault un motorunu cogu firma kullaniyormus yani kendi yaptigi kadarda diger firmalara satiyormus az yakan araclarin cogunda renault motoru var dediler.
 
Keyifli bir motor, üstündeki kasa da mercedes olunca kaymaklı ekmek kafayıfı olmuş.:eyv
 
Ben bir dergide okumuştum sınıfında Toyota 1.4 , Opel 1.3 , Multijet 1.6 vb dizel serileri de vardı denenen ama bir çok zorlu şartlarda en iyi karşılığı Renault dCİ verdiğinden dolayı bizi tercih ettiklerini yazmışlardı :)
 
Nissan Dci motor kullanıyor. Artık Mercedes'te kullanmaya başladığına göre bizim milletimiz dizel araba kullanmaktan korkmamalı artık.ıslık
 
valla vu korkuyu en cok ben yasiyordum ama 1.5 dci ile simdilik aramiz cok iyi
 
Bir gün tüm markalar dCi motor kullanacak :)
 
o kadar mi diyorsun Ugur abi TDI daha bi iyi sanki hee
 
Karşılaştırmalara bakıyorum bazı yönlerden Tdi üstün ama dayanıksız.Hdi ,Tdi , cdti , multijet vs vs dCi bir çok yönden açık ara önde.Bir tek Toyota ve Honda'dan ümidim yok geriye kalan tüm markalar dCi sürprizi yapmaya müsait gibi geliyor bana ,hele ki Mercedes'ten sonra .. bir gün passat'ın kaputunu bir kaldırıyormuşuz RENAULT yazıyormuş :)
 
Geri
Üst