- Katılım
- 9 Eki 2010
- Mesajlar
- 4,910
- Tepkime puanı
- 18
- Puanları
- 38
- Yaş
- 38
Marşa basıldıktan sonra hafif bir homurtu başlıyor. Heyecan verici sesler ancak bu kadar zarif olabilir. A 180 CDI, Mercedes’in sahip olduğu ilk Renault motorlu araç olma özelliğine sahip. İki şirket arasında yapılan çalışma sonucunda, motor Mercedes standardına göre geliştirildi demek daha doğru bir ifade olacak. 1.5 lt hacme sahip motor Mercedes’in en az yakıt tüketen A Serisi’nde görev yapıyor. Fabrika verilerine göre manuel şanzımana sahip A Serisi’nin yakıt tüketimi sadece 3.8 lt/100 km olarak açıklanıyor. Mercedes ürün yelpazesinde A Serisi 98 gr/km salınım değeri ile imajını daha da güçlendiriyor.
Başarılı motor sunmuş olduğu değerler ile adeta pastanın üzerindeki çilek konumunda olmasına karşın, burun kıvıranlara pek fırsat vermiyor. Neredeyse hiç gürültü çıkarmadan çalışıp, seri şekilde yüksek devirlere çıkıyor. Turbo boşluğunu adeta yok sayıp 5 000 d/d’de başlayan kırmızı devir bölgesine kadar esnek devirleniyor. 1.5 lt motorun yumuşak çalışma karakteri, geçiş süresi tamamlanana kadar satışa sunulan ve sadece 7 ileri otomatik şanzıman (çift kavrama) seçeneği ile kombine edilen 109 HP güce sahip 1.8 lt CDI motoru da geride bırakıyor. Küçük 1.5 lt’lik motor ise 6 ileri oranlı manuel şanzımanla birlikte sunulacak. Manuel şanzıman birbirine çok yakın vites geçişlerinden dolayı neredeyse küçük bilek hareketleriyle vites değişimlerini mümkün kılıyor.
Kağıt üzerindeki teknik verilere bakıldığında küçük motorun, 1.8 lt CDI’ya kıyasla 10 Nm fazla tork ürettiğini, buna karşın 0-100 km/s hızlanmada (11.3 sn) biraz daha ağır kaldığı belirtiliyor. Bu değerlerin aslında hiçbir önemi de yok. A Serisi, ulaştığı 190 km/s’lik maksimum hızıyla hiçbir zayıflık göstermiyor.
[/URL][/IMG]
[/URL][/IMG]
Kırmızı bölge her ne kadar 4.200 d/d’de başlıyor olsa da yüksek devirleri seven dizel motor 5 000 d/d’ye kadar çıkabiliyor.
[/URL][/IMG]
Alternatör ve marş motoru için kullanılan tahrik kayışının 6 oluklu olması, yüksek devir ve az gürültü anlamına geliyor.
Başarılı motor sunmuş olduğu değerler ile adeta pastanın üzerindeki çilek konumunda olmasına karşın, burun kıvıranlara pek fırsat vermiyor. Neredeyse hiç gürültü çıkarmadan çalışıp, seri şekilde yüksek devirlere çıkıyor. Turbo boşluğunu adeta yok sayıp 5 000 d/d’de başlayan kırmızı devir bölgesine kadar esnek devirleniyor. 1.5 lt motorun yumuşak çalışma karakteri, geçiş süresi tamamlanana kadar satışa sunulan ve sadece 7 ileri otomatik şanzıman (çift kavrama) seçeneği ile kombine edilen 109 HP güce sahip 1.8 lt CDI motoru da geride bırakıyor. Küçük 1.5 lt’lik motor ise 6 ileri oranlı manuel şanzımanla birlikte sunulacak. Manuel şanzıman birbirine çok yakın vites geçişlerinden dolayı neredeyse küçük bilek hareketleriyle vites değişimlerini mümkün kılıyor.
Kağıt üzerindeki teknik verilere bakıldığında küçük motorun, 1.8 lt CDI’ya kıyasla 10 Nm fazla tork ürettiğini, buna karşın 0-100 km/s hızlanmada (11.3 sn) biraz daha ağır kaldığı belirtiliyor. Bu değerlerin aslında hiçbir önemi de yok. A Serisi, ulaştığı 190 km/s’lik maksimum hızıyla hiçbir zayıflık göstermiyor.
Kırmızı bölge her ne kadar 4.200 d/d’de başlıyor olsa da yüksek devirleri seven dizel motor 5 000 d/d’ye kadar çıkabiliyor.
Alternatör ve marş motoru için kullanılan tahrik kayışının 6 oluklu olması, yüksek devir ve az gürültü anlamına geliyor.