MEGANE VİTES GEÇİŞİ SARSINTISI SONRASI İKAZ LAMBALARININ YANIP DURMASI

jsph00

Kayıtlı Üye
59-Tekirdağ
Katılım
10 Mar 2024
Mesajlar
1
Tepkime puanı
0
Puanları
1
Megane 4 1.2tce otomatik vites aracımın 4. veya 5. vitese geçiş esnasında bir vurma/Atma/sarsma yapıp arıza,motor ve esc lambaları yandı göstergede "esc kontrol ettirin", "enjeksiyon kontrol ettirin" ve "starT-stop kontrol ettirin" yazıları çıktı sonrasında araç gaz yemedi(ilerlemedi) durup bir iki dakika bekledim kaputu açıp suyuna yağına baktım. Tekrar çalıştırdığımda arıza lambası ve motor lambası yanık kalmaya devam etti ama araç ilerledi.
4-5. vitese geçişlerde bunu bir kaç defa daha yaptı.
Bir fikri yahut aynı durumla karşılaşmış ve nedenini bilen biri varsa bilgi verebilir mi?
Aynı zamanda bir kaç gün önce termostattan çok hafif su kaçırdığını söyledi yetkili servis bununla ilgili olabilir mi?
 
Sorun neymiş ?
 
Megane 4 1.2tce otomatik vites aracımın 4. veya 5. vitese geçiş esnasında bir vurma/Atma/sarsma yapıp arıza,motor ve esc lambaları yandı göstergede "esc kontrol ettirin", "enjeksiyon kontrol ettirin" ve "starT-stop kontrol ettirin" yazıları çıktı sonrasında araç gaz yemedi(ilerlemedi) durup bir iki dakika bekledim kaputu açıp suyuna yağına baktım. Tekrar çalıştırdığımda arıza lambası ve motor lambası yanık kalmaya devam etti ama araç ilerledi.
4-5. vitese geçişlerde bunu bir kaç defa daha yaptı.
Bir fikri yahut aynı durumla karşılaşmış ve nedenini bilen biri varsa bilgi verebilir mi?
Aynı zamanda bir kaç gün önce termostattan çok hafif su kaçırdığını söyledi yetkili servis bununla ilgili olabilir mi?
Aracın aküsünün voltaj azalmışsa bu arızaları yakabilir. Bu arazılar yandığı anda araç kendini korumaya alır ve gaz keser. Genellikle bu arızalar şanzıman beyinden dolayı yanıyor. Onuda akü yada şanzıman beyine giden soketlerin oksitlenmesinden kaynaklı diyebiliriz. Şanzıman beyni suya maruz kalmışsa oksitlenme yapar.
 
Geri
Üst