Megane iv hb 1.5dci edc ilk 1500km izlenimler

erdem1998

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Şub 2017
Mesajlar
89
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Yaş
53
Merhabalar, aracım Megane IV HB 1.5Dci EDC Icon Cosmo Mavi. Aracı 05.01.2017 tarihinde teslim aldım. Şuan 1500km deyim. Rotasyon süresi bitti. İzlenimlerimi kullanan veya aracı almak isteyen arkadaşlarla paylaşmak istedim. Bu arada daha önceki aracım Golf MK6 1.4TSI 210HP ABT.
Aracı görselini çok beğenerek aldım. Araç 8.4" ekran opsiyonu ile 94.500TL ye mal oldu. Bu donanım seçeneği ve bu fiyatı ile rakipsizdi. Opel Astra HB bu donanımda 13.000TL daha pahalı. Golf 7 ise böyle bir donanıma sahip değil. Kaldı ki makyaj göreceği için tercih etmedim.
Aracın, yol tutuşu bence iyi, multi sense gerçekten iyi çalışıyor. Kasis ve çukurlar Golf e nazaran daha hissedilir ve sesli. Kabin içi sessizliği orta seviye üzeri. 1.5dci motor yüksek devirlerde başarılı. Manevra ve düşük devirlerde ağır. Bunda Edc nin de katkısı var. Golf te ki DSG benzeri bir kavrama ancak daha kararsız ve ilk tepki gecikmesi daha yüksek. Bazen, özellikle yokuş aşağı araç gaz yemiyor. Zaman zaman düzde de kesiklik var. Biraz daha tekrar ederse servise götüreceğim. Yakıt, maalesef ben çok yokuşlu ve kısa mesafe de kullanmamdan da kaynaklı 7.4Lt/100km. İstanbul için daha uzak mesafelerde 5.5lt ye kadar görüntü aldım. Renault servis kalitesi Vw le kıyaslanamazmış bile. 8.4 ekranla ilgili bir şey sormak için servise gittim bunu o zaman öğrendim. Her şey den önce bilgisiz ve eğitimsiz ve nezaketsizler. Örneğin aracımda standart icon donanımı sadece arka park sensörü var. Aracın orijinal kataloğunda araca tam uyumlu ön park sensörü aksesuar olarak mevcut. Neredeyse tüm Renault servislerine sormama rağmen hiç kimseden cevap alamadığım soru şu; Ben bu orijinal ön park sensörünü taktırırsam, hem sesli hemde aracın ekranında göresel ikaz alabilirmiyim. Kimisi sadece sesli alırsınız. Kimisi, hiç bilmiyoruz denemek lazım dedi. Hatta, beyefendi aracınızın önünde kamera yokki, nasıl ekranda görüntü alacaksınız diyen bile oldu. İzah etme gereği bile duymadım. Yine aksesuar kataloğunda ışıklı kapı eşiği var, onu takın dedim. Beyefendi sizin aracınızda ışıksız olanı var, onu sökersek araca zarar verebiliriz takılamıyor dediler. Yani katalogda satışı var ama hiç birini servisler takamıyor :) bunu fransada söyleseler bir fransıza ne demek istediklerini anlamak için 2 ay lustral içer :) VW de sağ olsun Ender Elektroniğinde sayesinde tüm aksesuarlar tam uyumlu olarak araçlara donanımsal ve yazılımsal olarak uygulanabiliyor. Renault ta da eminin böyledir ama bunu Türkiye de yapan bir firma bilmiyorum. Değerlendirmeye dönersek. HB biraz dar. Arkada ki havalandırma ve şaft bölümü üçüncü kişiyi zorluyor. Koltuk diz mesafeleri de pek iyi sayılmaz. Kalabalık ailelere tercih edilmez. Burada forumda birçok arkadaşın araçla ilgili şikayetlerinin hiç birini şu ana kadar yaşamadım. Kronik bir problemi olduğunu düşünmüyorum. Şuan aklıma gelenler bunlar. Kendi adıma Golf 8 i bekliyorum. Sanırım 2019 ilk çeyrek te gelir. Kesinlikle bu aracı satıp, Golf alacağım. Tekrar da Renault alacağımı zannetmiyorum. Hepinize sevgi ve saygılar.
 
Merhabalar, aracım Megane IV HB 1.5Dci EDC Icon Cosmo Mavi. Aracı 05.01.2017 tarihinde teslim aldım. Şuan 1500km deyim. Rotasyon süresi bitti. İzlenimlerimi kullanan veya aracı almak isteyen arkadaşlarla paylaşmak istedim. Bu arada daha önceki aracım Golf MK6 1.4TSI 210HP ABT.
Aracı görselini çok beğenerek aldım. Araç 8.4" ekran opsiyonu ile 94.500TL ye mal oldu. Bu donanım seçeneği ve bu fiyatı ile rakipsizdi. Opel Astra HB bu donanımda 13.000TL daha pahalı. Golf 7 ise böyle bir donanıma sahip değil. Kaldı ki makyaj göreceği için tercih etmedim.
Aracın, yol tutuşu bence iyi, multi sense gerçekten iyi çalışıyor. Kasis ve çukurlar Golf e nazaran daha hissedilir ve sesli. Kabin içi sessizliği orta seviye üzeri. 1.5dci motor yüksek devirlerde başarılı. Manevra ve düşük devirlerde ağır. Bunda Edc nin de katkısı var. Golf te ki DSG benzeri bir kavrama ancak daha kararsız ve ilk tepki gecikmesi daha yüksek. Bazen, özellikle yokuş aşağı araç gaz yemiyor. Zaman zaman düzde de kesiklik var. Biraz daha tekrar ederse servise götüreceğim. Yakıt, maalesef ben çok yokuşlu ve kısa mesafe de kullanmamdan da kaynaklı 7.4Lt/100km. İstanbul için daha uzak mesafelerde 5.5lt ye kadar görüntü aldım. Renault servis kalitesi Vw le kıyaslanamazmış bile. 8.4 ekranla ilgili bir şey sormak için servise gittim bunu o zaman öğrendim. Her şey den önce bilgisiz ve eğitimsiz ve nezaketsizler. Örneğin aracımda standart icon donanımı sadece arka park sensörü var. Aracın orijinal kataloğunda araca tam uyumlu ön park sensörü aksesuar olarak mevcut. Neredeyse tüm Renault servislerine sormama rağmen hiç kimseden cevap alamadığım soru şu; Ben bu orijinal ön park sensörünü taktırırsam, hem sesli hemde aracın ekranında göresel ikaz alabilirmiyim. Kimisi sadece sesli alırsınız. Kimisi, hiç bilmiyoruz denemek lazım dedi. Hatta, beyefendi aracınızın önünde kamera yokki, nasıl ekranda görüntü alacaksınız diyen bile oldu. İzah etme gereği bile duymadım. Yine aksesuar kataloğunda ışıklı kapı eşiği var, onu takın dedim. Beyefendi sizin aracınızda ışıksız olanı var, onu sökersek araca zarar verebiliriz takılamıyor dediler. Yani katalogda satışı var ama hiç birini servisler takamıyor :) bunu fransada söyleseler bir fransıza ne demek istediklerini anlamak için 2 ay lustral içer :) VW de sağ olsun Ender Elektroniğinde sayesinde tüm aksesuarlar tam uyumlu olarak araçlara donanımsal ve yazılımsal olarak uygulanabiliyor. Renault ta da eminin böyledir ama bunu Türkiye de yapan bir firma bilmiyorum. Değerlendirmeye dönersek. HB biraz dar. Arkada ki havalandırma ve şaft bölümü üçüncü kişiyi zorluyor. Koltuk diz mesafeleri de pek iyi sayılmaz. Kalabalık ailelere tercih edilmez. Burada forumda birçok arkadaşın araçla ilgili şikayetlerinin hiç birini şu ana kadar yaşamadım. Kronik bir problemi olduğunu düşünmüyorum. Şuan aklıma gelenler bunlar. Kendi adıma Golf 8 i bekliyorum. Sanırım 2019 ilk çeyrek te gelir. Kesinlikle bu aracı satıp, Golf alacağım. Tekrar da Renault alacağımı zannetmiyorum. Hepinize sevgi ve saygılar.

Aracınız hayırlı olsun. Yen'i megane tasarım olarak muhteşem olabilir ama kesinlikle golf ile kıyaslanamaz. Segment olarak her ne kadar ayni olsalarda dağlar kadar fark var arada. Kendim de fluence kullanicisiyim ve aracı severek keyif alarak kullanıyorum. Ama megane mi golf mu derseniz cepten fazla para çıkmasına rağmen kesinlikle golf derim. Dayımda 2006 model golf var tsi otomatik ve bu yaştaki bir araçta bile trim sesi yok, kapıyı çarptığınızda bile tok bir ses var. Tabi ne kadar ekmek o kadar köfte olayı ama verilen paralara baktığınızda hiç öyle değil durum.

Su an kullandığım araçtan sonraki aracım muhtemel superb veya passat olacak.

Hemen hemen İstanbul'daki bütün yetkili servisler ile calismisligim var. Net olarak söyleyebilirim ki en iyi hizmeti Audi ve Mercedes servisinden alırsınız. İstediğiniz nezaketi ve bilgiyi sizi bogacak kadar sunarlar. Renault servis tarafında kesinlikle haklısınız ilgisizlik diz boyu eğitim deseniz o ne diye sorarlar size. Basit bir işlem bile gidiyorsunuz gittiğinize pişman ediyorlar. Yerin dibine aokmak değil niyetim ama gittiğim bir çok serviste durum ayni. Bunlar böyle yapacak bu şey yok diyenler bile var. Bunların yanında iyileri de var tabi ki. Özellikle ciddi sorunlarda mais'in kendi servislerine gitmenizi tavsiye ederim. Bu servisler Renault'un hem kendi yeri olmasi hemde kalifiye personel bulabilmeniz adına Dogru seçim olur. Renault bir çok aracını filo ve şirketlere sattığı icin ve bu tip firmalar da maliyet konusunda kısıntı yaptıkları icin, servislere filodan gelen araçlarda basit bakımları yapılıp gönderdikleri icin siz örneğin park sensörü vs gibi konularda servise gittiğinizde size cozum sunamıyorlar.

Yen'i megane oldukça dinamik bir araç. Kullanımı keyiflidir mutlaka. Her aracın bazı artıları bazı eksileri mevcut. Renault bu araçla kendini asti. Belki ilk tecrübe oldu bu yüzden pek çok sorun olabilir araçlarda. Bu tip durumlarda çıkan aracı almak yerine makyajlı kasasını beklemek daha mantıklı olur sorun yaşamamak adına.

Bahsetmiş olduğum herşey tamamen kişisel görüşümdür. Kimseyi bağlamayacağı gibi tartışma ortamı yaratmak gibi bir niyetim yok.

Teşekkürler..


Hızlı dönüş için alıntı yaparak cevaplayın
Instagram : @flu_e_nce
Twitter : @tanseler
iMessage : tanseler@me.com
 
Öncelikle aracınız hayırlı olsun. Kazasız belasız binmek ve satmak nasip etsin Allah Celle Celâlühü. Bende kasım ayında aldım. Arabamı genel olarak memnunum. Fakat servis bir felaket. Tamamen içler acısı. Bir dert bir sıkıntı anlatamazsınız. Çoğu sıkıntımda ben elemanlardan daha bilgili olduğumu fark ettim ve pes ettim. Anladığım kadarıyla Renault fiyattaki avantajını servisler ile oluşturuyor. Servislerdeki kalifiye olmayan elemanlara verdiği paradan arttırdığı ile arabaların fiyatını çekiyor aşağıya. Benim size ayrıca bir sorum olacak. Bende de 1.5 dci manuel icon hb var ve bende multi sense sport modda ilk aldığım zamanlarda suni bir motor sesi veriyordu içeriye. Fakat belli bir süre sonra kesildi ve birdaha alamadım. İstanbul'a ve servislere müracaat etmeme rağmen malumunuz çözüm bulamadım. Acaba sizin aracınızda bu ses mevcut mu. Bir bilgi verirseniz çok memnun olurum.
 
Öncelikle aracınız hayırlı olsun. Kazasız belasız binmek ve satmak nasip etsin Allah Celle Celâlühü. Bende kasım ayında aldım. Arabamı genel olarak memnunum. Fakat servis bir felaket. Tamamen içler acısı. Bir dert bir sıkıntı anlatamazsınız. Çoğu sıkıntımda ben elemanlardan daha bilgili olduğumu fark ettim ve pes ettim. Anladığım kadarıyla Renault fiyattaki avantajını servisler ile oluşturuyor. Servislerdeki kalifiye olmayan elemanlara verdiği paradan arttırdığı ile arabaların fiyatını çekiyor aşağıya. Benim size ayrıca bir sorum olacak. Bende de 1.5 dci manuel icon hb var ve bende multi sense sport modda ilk aldığım zamanlarda suni bir motor sesi veriyordu içeriye. Fakat belli bir süre sonra kesildi ve birdaha alamadım. İstanbul'a ve servislere müracaat etmeme rağmen malumunuz çözüm bulamadım. Acaba sizin aracınızda bu ses mevcut mu. Bir bilgi verirseniz çok memnun olurum.

İyi dilekleriniz için teşekkür ederim. Ben duymuştum spor modda ki motor sesi değişimi konusunu ancak ben aracımda hiç hissetmedim. Spor modda süspansiyon sertleşiyor, direksiyon sertleşiyor ve gaz pedalı daha hassas oluyor bunlarda olması gerekenler. Fakat bende hiç ses değişimi olmuyor.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
Bu arada ekleme yapmak istedim. 8.4" ekran çok güzel ve şık duruyor ancak; Navigasyon detaysız ve özensiz. Genel olarak multimedya kullanımı pratik değil. USB içerisinde ki dosyalardan mp3 ler arası geçiş yapmak çok zor, tarkan çalarken beyonce dinlemek isteseniz o klasörden o klasöre geçene kadar kaza yapmazsanız çok iyi. Ekranın sağ dış tarafında ki dokunmatik tuşlardan sol tarafa da radyo, usb, bluetooth gibi ekleseler daha iyi olabilirmiş bence. Zira direksiyonun altına konumlanmış ve sabit duran kumanda kolu çok kullanışsız, en azından direksiyonla paralel hareket etse bir miktar daha kullanışlı olabilirdir. Hareket halindeyken video açamaması kötü (her ne kadar güvenlik için densede) Golf te bu bir yazılımla çözülüyordu. Cihazlarda dvb-t olmaması ve ülkemizde halen dvb-t teknolojisinin efsaneden öteye geçememesi.
 
Araçla dün yokuş çıkarken spor modda ayağımı gazdan çekip tekrar gaza koydum, gaz yemedi, sanki vites boştaymış gibi sadece devir yükseldi. Arkamda ki araçlar kornaya bastı tabi öylece kaldık. Sonra kendiliğinden düzeldi. Servise gittim. Kavrama güncellemesi varmış o yapıldı, şu an sorun yok bilginize....
 
merhaba, benim bir sorum var ; megane 4 kumanda ile uzaktan cam açma/kapama var mı acaba?
 
Kapatma var, kumandanın üzerinde bulunana kapı kilitleme tuşuna seri bir şekilde iki kere basarsanız camları kapatıyor, kumandadan cam açma özelliği yok.
 
Megane sedanlarda sadece icon modellerde var diye biliyorum.Benimki touch model ve kumandandan cam açma/kapama bulunmamaktadır.Hb modelleri bilemiyorum.
 
Son düzenleme:
Hb touch kullanıyorum, benim araçta mevcut.
 
Geri
Üst