- Katılım
- 25 Ocak 2011
- Mesajlar
- 447
- Tepkime puanı
- 0
- Puanları
- 0
E tamam da Ncap 1997'den beri Renault'ya hizmet veriyor. 2001'den beri de 5 yıldız uygulamaları var. Tekrar ediyorum, bir aracın dağılması onun gelen darbeyi ne kadar başarılı emdiğinin göstergesidir. En bariz örnek f-1 araçlarıdır, monokok gövde dışında tüm araç parçaları, herhangi bir darbede dağılıp, gövdeye en az zarar verebilecek şekilde üretilmiştir. 1990'ların kafasıdır, kazada arabama hiç bir şey olmadı, maşallah mantığı..Zaten o dönemin araçlarına baktığınızda bu zamana göre tank gibi gelir. Yukarıda Bambam'ın verdiği WV örneği bunu kanıtlar nitelikte..[h=2]Çarpışmalar hangi hızlarda gerçekleşiyor?[/h]Önden çarpma testi 64 km/s hızda deforme olabilen bir bariyere aracın çarptırılması ile oluyor. Yandan çarpmalar ise 50 km/s ,yolcu güvenliği testi ise 40 km/s hızda gerçekleştiriliyor.
Euro Ncap organizasyonu kurulduktan sonra Otomobil üreticileri çok daha sağlam ve güvenli araçlar üretmeye başladılar. Euro Ncap testleri otomobil alıcılarını da büyük oranda etkiliyor. Bu konuda çok açık örnekler mevcut. Sadece alıcıları değil üreticilerin de büyük kararlar vermesinde etkili oluyor. Örneğin 1998′de Rover 100 marka otomobilin bir yıldız alması bu aracın üretiminin durdurmasına sebep oldu.