Megane 4 Dizel Sedan Yakıt Tüketimlerimiz

Şuan için chevrolet aveoyu sattığıma pişmanım. Vergisi de azdı. Yakıtı da.
 
Şuan için chevrolet aveoyu sattığıma pişmanım. Vergisi de azdı. Yakıtı da.
Aveo'yla çok farklı araçlar. Segment / ağırlık farkı çok fazla.
Megane 1.5 dci sınıfında en az yakan en verimli araçlardan biri. Bence yakıt konusunda eleştiriyi haketmiyor.
Sizdeki yakıt da optimum değerlere yakın. Biraz çok yaktığını düşünüyorsanız,

En çok kullanım şekli etkiler. Yumuşak kullanım ışıklara gelmeden gazı çekmek, yavaş hızlandırmak, az fren kullanmak her zaman bir öndeki aracı takip etmek
Aracın durumu: yeni bakım yapılmış araç az da olsa yakıt tüketimine etkisi var
Lastik, Debriyaj balata durumu etkiler. Örnek kış lastiğiyle bitik balatayla kullanılırsa tüketim artar.
Hava sıcaklığı. Soğuk havalarda tüketim artar.
Yağmur çamur tüketimi artırır
Lastik hava basıncı özellikle düşük olması tüketimi az da olsa artırır
 
Şuan için chevrolet aveoyu sattığıma pişmanım. Vergisi de azdı. Yakıtı da.
Konfor güvenlik ?
Eski aracım LPG li idi LPG ucuz olduğu için dizele göre daha ekonomik idi ama dizelin torku arkadaki bir kaç kuruş farka değiyor benim için
 
icon dci edc , araç 8500 km de , şehir içi 5,5 lt , şehir dışı 4.8 lt , bu iki değer arasında geziyor..
 
Ben o değerleri yakalayamıyorum. Şehir dışı 4,8 değere düştüm eco modda ve işin garibi 100 km hızıda geçmedim. Şehir içi şehir dışı karışıkta 5,6 nın altını görmedim maalesef bir sorun var aracımda sanırım.

Bir sorun var gibi görünüyor. Ben eylül ayı 3 kişi artı bagaj ile izmirden fethiye'ye gittim. Otoban 132km hız sabitleyici aktif. Full yol klima açık. Bölünmüş yollar 110km.. 286km 4.7 ile bitti.

100km ile 4.0 litrenin üzerine çıkması çok zor.
 
Şuan için chevrolet aveoyu sattığıma pişmanım. Vergisi de azdı. Yakıtı da.

Vergi harici kıyaslanabilecek iki araç değil. Megane 4 ayrı bir dünya.

Ayrıca dci motorun yakıtı ile de sorununuz varsa dünyada sorun yaşamayacağınız başka motor yoktur 1.5 1.6 110ps bandında..
 
Temmuz ayından sonra bir veri daha paylaşayım kış aylarından :)

ARALIK 2019 ; Araçta kış lastikleri mevcut. %80 şehiriçi 08.30-18.30 işe git gel, %20 şehir dışı 90km cc aktif. Havalar daha soğumadığı için start stop hep çalıştı.
3f181666-EKRAN_TUKETIM.PNG

c41cf1ad-FIS.PNG

Pompa Değeri : 299,45/892,2 : 33,5 kuruş/km

Yol pc değeri : 4,8*6,59 : 31,6 kuruş/km


OCAK 2020 ; Araçta kış lastikleri mevcut. %100 şehiriçi 08.30-18.30 işe git gel.. Bu ocak ayı start stop devreye girmedi soğuk olduğu için sanırım. Bunun etkisi ile 5 litre gördüm araçta heralde :)
0559895f-EKRAN_TUKETIM.PNG

a3a33efe-FIS.PNG


Pompa Değeri : 231,32/640,1 : 36 kuruş/km

Yol pc değeri : 5,1*6,67 : 34 kuruş/km
 
Son düzenleme:
Benim gördüğüm bizim edc motorlar soğuk havalarda mutsuz oluyorlar geçenlerde hava -3 ve 0 dereceler arasında iken değerler kafayı yedi daha sonra motor ısındıkça normal verilere döndü ama hava 8-10 derecelerin üstünde iken yakıt tüketimi daha ekonomik oluyor benim gördüğüm bu..Birde ben sürüş modunu hiç değiştirmiyorum sürekli comfort modunda... Eco veya sport modunda pek kullanmıyorum..İlk zamanlar 1-2 denemem olmuştu sport modda daha devirli duruma geçtiği için tüketimde normal olarak artacaktır..
 
Benim gördüğüm bizim edc motorlar soğuk havalarda mutsuz oluyorlar geçenlerde hava -3 ve 0 dereceler arasında iken değerler kafayı yedi daha sonra motor ısındıkça normal verilere döndü ama hava 8-10 derecelerin üstünde iken yakıt tüketimi daha ekonomik oluyor benim gördüğüm bu..Birde ben sürüş modunu hiç değiştirmiyorum sürekli comfort modunda... Eco veya sport modunda pek kullanmıyorum..İlk zamanlar 1-2 denemem olmuştu sport modda daha devirli duruma geçtiği için tüketimde normal olarak artacaktır..
"Edc motorlar" demişsiniz tam anlayamadım. edc şanzumandır. Kafayı yiyen motor mu şanzuman mı?
 
Edc Şanzıman tabi ki , yanlış kullandım 1.5 DCİ motor yazmam gerekirdi..
 
Geri
Üst