- Katılım
- 21 Tem 2017
- Mesajlar
- 166
- Tepkime puanı
- 0
- Puanları
- 16
- Yaş
- 39
Megane 2023 1.3tce edc araçla ilgili olarak Renault Müşteri Hizmetlerinden aldığım bakım periyot tablosunu paylaşıyorum.
Aynı aracın avrupadaki periyodik bakım aralığı 24ay/30.000km olarak belirlenmiş, ülkemizde neden 12/ay/20.000km diye sorduğumda;
-"bakım periyotları ülkelerin iklim şartları ve yol durumlarına göre belirleniyor, ülkemizdeki bakım aralıklarının tablodaki gibi yapılması ÜRETİCİ GARANTİSİ açısından zorunludur" denildi.
Periyodik bakımın Bosch Car servis gibi TSE yeterlilik belgesi bulunan özel servislerde yapılması halinde garanti bozulur mu? diye sordum. Cevap;
-"yapılan bakım işlemiyle bağlantılı bir sorun olması durumunda bakımın yapıldığının ispat yükümlülüğü araç sahibindedir. Olası bir arıza halinde Aracın özel servisteki bakımıyla ilgili olarak kullanılan parçaları gösterir fatura, bakım yapan servisin yeterlilik belgesi ve araca takılmış/konulmuş olan parçaların Renault Standardını karşılayan orjinal parçalar olup olmadığı kontrol edilir, bu bilgiler ışığında saptanan duruma göre garanti kapsamı değerlendirilir." cevabı verildi.
Teknik olarak, Yeterlilik Belgesi bulunan özel servislerde bakım yapıldığında ve üretici standardını karşılayan orjinal veya eşdeğer parçalar kullanıldığında garanti bozulmuyor. Ancak; yetkili servis bir arıza halinde araç dışarda bakım görmüş diyerek işi yokuşa sürer mi ? sürer..
Aynı aracın avrupadaki periyodik bakım aralığı 24ay/30.000km olarak belirlenmiş, ülkemizde neden 12/ay/20.000km diye sorduğumda;
-"bakım periyotları ülkelerin iklim şartları ve yol durumlarına göre belirleniyor, ülkemizdeki bakım aralıklarının tablodaki gibi yapılması ÜRETİCİ GARANTİSİ açısından zorunludur" denildi.
Periyodik bakımın Bosch Car servis gibi TSE yeterlilik belgesi bulunan özel servislerde yapılması halinde garanti bozulur mu? diye sordum. Cevap;
-"yapılan bakım işlemiyle bağlantılı bir sorun olması durumunda bakımın yapıldığının ispat yükümlülüğü araç sahibindedir. Olası bir arıza halinde Aracın özel servisteki bakımıyla ilgili olarak kullanılan parçaları gösterir fatura, bakım yapan servisin yeterlilik belgesi ve araca takılmış/konulmuş olan parçaların Renault Standardını karşılayan orjinal parçalar olup olmadığı kontrol edilir, bu bilgiler ışığında saptanan duruma göre garanti kapsamı değerlendirilir." cevabı verildi.
Teknik olarak, Yeterlilik Belgesi bulunan özel servislerde bakım yapıldığında ve üretici standardını karşılayan orjinal veya eşdeğer parçalar kullanıldığında garanti bozulmuyor. Ancak; yetkili servis bir arıza halinde araç dışarda bakım görmüş diyerek işi yokuşa sürer mi ? sürer..
