Megane 2 Otomatik Vites Sorunu

Topal Solucan

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Nis 2014
Mesajlar
40
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Merhaba arkadaşlar hayırlı günler, otomatik vites 2004 model megane 2 sahibiyim.

Bir aptallık edip araca motor yıkama yaptırana kadar gayet güzel bir aracım vardı fakat araca motor yıkama yaptırdıktan sonra vites ile ilgili bazı sıkıntılar yaşıyorum.

Sözkonusu işlemi yaptırdıkran sonra aracım çekişten düştü, önceleri çekişten düşmenin bobin ve bujilerden kaynaklanabileceğini düşünürken ertesi gün aracı biraz kullanınca aracın - P R N D - olan vites göstergelerinden N ve D konunumun vitesler arası geçiş yapılmasına rağmen çalışmadığını(araç gösterge ve vites altında yanan lambaları aktif olmuyor) aracı D ye alınca aracın 2. vitesten kalkmaya başladığını ve 3. vitese geçtikten sonra 4. vitese geçmediğini tespit ettim.

Sanayideki ustama aracı götürdüm, aracı bilgisayara bağladı ve '' Şanzuman yağ kumanda basıncı az '' uyarısı aldığını söyledi, yağ müşürü ve selenoid lerin değişmesi gerektiğini söyledi ama açıkçası güvenip değiştiremedim. Sanayiden çıkıp eve giderken birden aracın düzeldiğini fark ettim ancak bugun test amacıyla aracı sürdüğümde belli bir mesafe gittikten sonra tekrar aynı sıkıntının ortaya çıktınını anladım. İşin garibi bu sorun ile ilgili ekranda bir uyarı almıyorum, fakat araç D konumumda iken araç göstergesinde ve vites yanında aracın D konumunda olduğu görülmüyor ve araç Triptonik vitese geçmiyor.

Yaptığım motor yıkamadan dolayı pişmanın ancak elden birşey gelmiyor, vites konusunda daha önce böyle bir sorun yaşayan arkadaş olduysa fikir verebilirse memnun olurum. Özellikle İstanbulda avcılarda oturuyorum, b.çekmece ve avcılardaki otomatik şanzumancılar bana çok güven vermiyor, usta konusunda tavsiyesi olan arkadaşların tavsiyelerini bekliyorum.

Hepinize iyi sürüşler.
 
Yıkama ile alakalı değil tesadüfen o olayın üstüne gelmiş gibi geldi bana. Bva şanzımanın tek arızası selenoiddir. Geçen sene serviste değişimi 500 tl civarıydı. Servise danışın bence.
 
Yıkamadan önce böyle bir durum yoktu. Bu aksam sorduğum birkaç usta akünğn Altında ve farların yanında bulunan soketlerden bahsetti. Buraya su girmiş olabilir dedi.

İşin kötüsü araba LPG li ve servisler bu Yüzden aracı kabul etmiyor. O Yüzden usta tavsiyesi istiyorum.
 
motor içindeki sigorta kutusuna bi göz at oksitlenme varsa beyni karıştırıyo olabilir.hastalık megane 2 lerde
 
motor içindeki sigorta kutusuna bi göz at oksitlenme varsa beyni karıştırıyo olabilir.hastalık megane 2 lerde

Esenyurt fatih sanayide gittiğim bir şanzumancı sorunun akü ve motorun altında bulunan aracın vites atmasını sağlayan parçanın içine su girmesinden kaynaklanabileceğini söyledi. 2-3 gündür arabayı kullanıyorum ara ara aynı sıkıntı baş gösteriyor. Bahsettiği bu yassı siyah parça ve kablolarını temizlersek büyük ihtimal sorunun hallolacagını söyledi. Pazartesi günü için randevu aldım. Bekleyeceğim.

Şayet bu parça temizlendiğinde sorun gitmezse sonraki seçeneğim bu sigorta kutusu olacak ama usta bu kutunun akü altında oldugu için kolay kolay ıslanamayacagını ıslanan şeyin kendi gösterdiği kara kutu oldugunu söyledi.

Yardımcı oldugunuz için sağolun arkadaşlar.
 
benim eski megy de tribe çekince yapıyodu sigorta tablasındaki jaklar oksit yapmış temizlendi bidaha arabayı sattığım vakte kadar yasamadım hiç bi sorun
 
Akünün altındaki sigorta kutusu mu ?
 
Evet hocam, çok şükür çözdüm diyebilirim. Daha doğrusu 2 gündür bir sıkıntı yok, umarım sonrasında da olmaz.

Esenyurt fatih sanayi sitesinde ton ton bir şanzuman ustası buldum, sorunu anlattıktan sonra kara kutu diye tabir edilen parçanın içine su kaçmış oldugunu söyledi, birkaç gün sonra gelirsem temizleyebileceğini anlattı.

Salı günü yanına uğradım

http://onuryedekparca.com/?p=5793

Linkte verdiğim parçanın içini açıp gres yağı ve fren balatasıyla temizlediler. Şimdilik bir sorun çıkarmadı.

Sizinde böyle bir sorununuz varsa ustayı tavsiye ederim, son derece bilgili ve iyi niyetli bir esnaf.
 
Geri
Üst