- Katılım
- 11 Ara 2011
- Mesajlar
- 46
- Tepkime puanı
- 0
- Puanları
- 0
- Yaş
- 34
Merhaba arkadaşlar
Sorunun çözümü aynı sıkıntıyı yaşayanlar için faydalı olabilir diye paylaşıyorum
Öncelik aracım megane 2 1.6 16v. Bu araçlar hakknda tamircilerden öğrendiğim yabancı ve türk sitelerinde gördüğüm kadarıyla yağ soğutucusu(termostat kutusu) ve külbütör kapağında ki kronik yağ kaçaklarıydı.Üstelik aracım orjinal 58binde.
Külbütör kapağındaki kaçak yağın sebebi: Kapağın oturma yüzeyinin çok düzgün olmaması yani hassas pürüzlülükte işlenmemesi ve herhangi bir conta kullanılmaması. Sadece sıvı conta sülüp kapa kapatılmış ve ömrüde o yüzden kısa olmuştur
Termostat kutusunun altından kartere doğru yağ kaçağı ise ; düz blok yüzeyine oturtulan termostat kutusunun alın kısmı sadece ufak bir contayla sızdırmazlığı sağlıyor. Yani oturduğu daha doğrusu oturtulmaya çalışıldığı yüzey herhangi bir kanala sahip olmayı dümdüz olduğundan burdanda yağ kaçağı belli km sonra önlenemez oluyor. Peki ben naptım;
Bir tamirciye gittim ben komple motoru indiriyim contalarını değiştiriym 800tl ni alırım dedi( contalar bana ait.)
Bir tanesinin gözü kesmedi direk servise git dedi
Bir taneside sanırım yoğunluğundan dolayı şu gün gel dedi benimde işime gelmedi. Bu arada karterin ufak bir yerindende rahatsızlık vermeyecek şekilde kaçırıyordu.(bu kronik değilmiş ama
Sonuç olarak dayanamayıp gittim Termostat kapak contası aldım resimde mevccut. Termostat kapağını ve termostat komple bir sistem olduğu için tek seferde hepsi sökülebiliyr ama biraz zor. Yaklaşık 10 adet civata ile tutturulmuş. Hepsini tek tek söküyoruz.
Birde ne görelim conta contalıktan çıkmış . Garanti ve uzun ömürlü olsun diye gittim würtk kırmızı sıvı conta aldım ve önce conta oturma yüzeyine ve alt kısmına ince bir tabaka sürdüm ve yeni contasıyla beraber termostatı yerine oturtturdm. 1000km oldu tık yok maşallah diyelim. Yaklaşık 3 saatimi aldı ve yorucu bir iş yanınıza bir yardımcı olursa iyi olur.
Sıra geldi külbütör kapağındaki yağ kaçaklarına. Ne yaptıysam bulamadım nereden olduğunu en sonunda 1 aylık gözlem sonucunda kapağın sabitlendiği civataların arasından geldiğini farkettim. Bunun için her türlü ekipmanı aldım (kriko lokma takımı pense vs). Manifold kelebek kablolar, bobinler vs söküldü. Sıra geldi kapak civatlarına. Bunlarıda söktükten sonra sol taraftaki motor kulağını gevşetip kapağı alıyoruz. İşin tehlikeli kısmı burada. Çok riskli bir iş ama alnımızın akıyla çıktık. Kam milini sabitleyen hiç bir civata yok. Yani kapa civatasıyla kam mili yatak civatası ortak. Kam milleri boşta olduğu için sabitlenmediğinden en ufak bir oynatma motorun içine edilmesi anlamına geliyr bilen bilir. Her neyse titiz bir çalışmayla balata spreyi yardımıyla yağ artıkları temizlendi. Üzerinede sabırla würth kırmızı sıvı conta sürüldü. Bu arada mahalleden bir meraklı geldi yardım etti
. Kapağı düzgünce oturtmak zor olsada başardık civatalrı torkunda ve sırayla düzgünce sıktık manifoldu taktım 2 saat sonra marş yaptım devir yüksekte sabit kaldı. Vakum hortumu çıkmış onuda taktık ve şuan saat gibi. Çekişte yakıtta herhangi bir sıkıntı yok. Yağ kaçakları 300km oldu hala yok. Ama takipteyim daha önceden olsa yağ birinkinti oluşturmuştu. Şuan buji yuvalarında arka tarafında civata diplerinde veya etrafında hiç yağ artığı yok.
Sizinde böyle probleminiz varsa tavsiye ederim. Kesin çözüm.
Sorunun çözümü aynı sıkıntıyı yaşayanlar için faydalı olabilir diye paylaşıyorum
Öncelik aracım megane 2 1.6 16v. Bu araçlar hakknda tamircilerden öğrendiğim yabancı ve türk sitelerinde gördüğüm kadarıyla yağ soğutucusu(termostat kutusu) ve külbütör kapağında ki kronik yağ kaçaklarıydı.Üstelik aracım orjinal 58binde.
Külbütör kapağındaki kaçak yağın sebebi: Kapağın oturma yüzeyinin çok düzgün olmaması yani hassas pürüzlülükte işlenmemesi ve herhangi bir conta kullanılmaması. Sadece sıvı conta sülüp kapa kapatılmış ve ömrüde o yüzden kısa olmuştur
Termostat kutusunun altından kartere doğru yağ kaçağı ise ; düz blok yüzeyine oturtulan termostat kutusunun alın kısmı sadece ufak bir contayla sızdırmazlığı sağlıyor. Yani oturduğu daha doğrusu oturtulmaya çalışıldığı yüzey herhangi bir kanala sahip olmayı dümdüz olduğundan burdanda yağ kaçağı belli km sonra önlenemez oluyor. Peki ben naptım;
Bir tamirciye gittim ben komple motoru indiriyim contalarını değiştiriym 800tl ni alırım dedi( contalar bana ait.)
Bir tanesinin gözü kesmedi direk servise git dedi
Bir taneside sanırım yoğunluğundan dolayı şu gün gel dedi benimde işime gelmedi. Bu arada karterin ufak bir yerindende rahatsızlık vermeyecek şekilde kaçırıyordu.(bu kronik değilmiş ama

Sonuç olarak dayanamayıp gittim Termostat kapak contası aldım resimde mevccut. Termostat kapağını ve termostat komple bir sistem olduğu için tek seferde hepsi sökülebiliyr ama biraz zor. Yaklaşık 10 adet civata ile tutturulmuş. Hepsini tek tek söküyoruz.
Birde ne görelim conta contalıktan çıkmış . Garanti ve uzun ömürlü olsun diye gittim würtk kırmızı sıvı conta aldım ve önce conta oturma yüzeyine ve alt kısmına ince bir tabaka sürdüm ve yeni contasıyla beraber termostatı yerine oturtturdm. 1000km oldu tık yok maşallah diyelim. Yaklaşık 3 saatimi aldı ve yorucu bir iş yanınıza bir yardımcı olursa iyi olur.
Sıra geldi külbütör kapağındaki yağ kaçaklarına. Ne yaptıysam bulamadım nereden olduğunu en sonunda 1 aylık gözlem sonucunda kapağın sabitlendiği civataların arasından geldiğini farkettim. Bunun için her türlü ekipmanı aldım (kriko lokma takımı pense vs). Manifold kelebek kablolar, bobinler vs söküldü. Sıra geldi kapak civatlarına. Bunlarıda söktükten sonra sol taraftaki motor kulağını gevşetip kapağı alıyoruz. İşin tehlikeli kısmı burada. Çok riskli bir iş ama alnımızın akıyla çıktık. Kam milini sabitleyen hiç bir civata yok. Yani kapa civatasıyla kam mili yatak civatası ortak. Kam milleri boşta olduğu için sabitlenmediğinden en ufak bir oynatma motorun içine edilmesi anlamına geliyr bilen bilir. Her neyse titiz bir çalışmayla balata spreyi yardımıyla yağ artıkları temizlendi. Üzerinede sabırla würth kırmızı sıvı conta sürüldü. Bu arada mahalleden bir meraklı geldi yardım etti

Sizinde böyle probleminiz varsa tavsiye ederim. Kesin çözüm.