- Katılım
- 15 Mar 2013
- Mesajlar
- 8
- Tepkime puanı
- 0
- Puanları
- 0
Arkadaşlar öncelikle merhaba biraz uzun yazacağım zira çözüme kavuşamamış bir sorunum var bilgilerinizi, fikirlerinizi, yardımlarınızı bekliyorum.
2006 model Renault Megane 2 1.5 dci 80 bg bir aracım var. Şu anda 215.000 km de. Aracı 4 yıldır sorunsuz kullanıyorum beni hiç üzmedi şimdiye kadar. Ama 2015 yılı ağustos ayından beri aracın ekranında ENJEKSİYON SORUN VAR uyarısı alıyorum. Uyarı her zaman vermiyor. Aracımda ne duman atma var ne çekiş düşüklüğü ne de yakıtın artması gibi bir durum söz konusu değil.4 yıl önce araçtan nasıl performans alıyorsam şu anda da aynı. Arada bir değişik zamanlarda ekranda uyarı çıkıyor bazen stop ediyor bazen rölanti hafif bir şekilde yukarı aşağı oynuyor ama genellikle ışıklarda ve dur kalklarda yapıyor. Yani ayak gazdayken sorun yok.
İlk uyarıyı verdiği zaman Kastamonu’daydım. Hemen bir ustaya gittim o da beni enjektör ve pompa tamiri yapan bir ustaya yönlendirdi. Baktılar ettiler mazot filtren orijinal değil değiştir düzelir dediler değiştirdim ama olmadı.
Sonrasında ben o halde görev yerim olan Ardahan a kadar gittim yaz boyu bu uyarıyı verip durdu zaman zaman.
Ne zaman ki Ardahan ın malum soğukları başladı uyarı birden bire kesildi. Ardahan ın -40 a varan soğuklarında bile çalıştı.
Ramazan bayramı için tekrar eşimin memleketi olan Kastamonu’ya geldim. Yol boyu birkaç defa daha uyarı verdi. Ama yine arabada bariz bir sıkıntı yok. (çekiş düşmesi, yakıt artması ya da duman atma gibi). Bu sefer başka bir pompacıya gittim kaputu açtı ve bana mazotun içinden geçtiği şeffaf olan mazot hortumlarında ki hava boşluklarını gösterdi, mazot havalı geliyor bu da basıncı düşürüyor dedi.
Ve mazot filtreni değiştir dedi yine orijinal bir filtre bulup değiştirdik. Ustanın bana gösterdiği hava boşluklarından eser yoktu yani mazot akışı düzeldi. Evet, tamam herhâlde artık dedim 2 gün boyunca yine sorun çıkmadı ama 3.gün yine başladı anladım ki filtreden değil. Ustaya tekrar gittim bilgisayar bağladı ve RAMPA BASINÇ DÜZEYİ DÜŞÜK gibi bir uyarı çıktı ekranda bu sefer müşürleri test etmeye başladık. Müşürleri kendisinde bulunan sıfır müşürlerle tek tek takıp denemeye çıktık. Her bir müşürü sırayla denedik yani birini taktık teste çıktık olmadı geri dönüp eski müşürü takıp diğerini denedik. Ancak sorun hala devam ediyordu. En son hocam enjektörleri sökelim ayrı ayrı test edelim dedi ve söktük makinalara bağlayarak geri dönüşlere püskürtme açılarına falan tek tek bakıldı ama enjektörler sağlamdı sadece 2 enjektörde çok ama çok az bir geri dönüş fazlalığı vardı. Âmâ onlarında bu sorunu yapmayacağını söyledi. Enjektörleri geri taktık.
En son yine müşürlere döndük basınç müşürü dediği kahverengi olan müşürün motordan gelen fiş kısmında sorun olduğunu gördü. Onla uğraştı biraz ama araba tamamen kitledi kendini çalışmadı ve tekrar bilgisayara bağlayarak o hatayı silmeye çalıştı silinmedi. Sonra müşürün içine giren erkek fişin uçlarına bakır tel taktı ve müşüre daha iyi temas etmesini sağladı. Sonra araba çalıştı. Uyarı falan kalmadı teste çıktık gayet düzgün. 3 gün ben kullandım hem de her şekilde uyarı vermedi hiç hatta rölanti bile düzeldi. Ama maalesef bugün öğlen yine aynı sorunla karşılaştım vuruntulu bir şekilde çalıştı araba tam güneşe karşı kalmıştı gece ve hava çok sıcaktı. Ancak bir önceki gün güneş görmeyen bir yere bırakmıştım ve o gün hiç uyarı vermedi. yani yine çözemedik. Ustayı aradım hocam enjektör tamiri yapalım 1000 tl dedi. Ancak sorun düzelir mi düzelmez mi bilemem dedi. Zaten araçta bakmadığımız sadece mazot pompası kaldı. Onunda sökme takması baya uzun bir uğraş. Yani sevgili arkadaşlar ben artık kafayı yiycem psikolojim bozuldu iyice. Çoluk çocuk yola çıkıyoruz ne olacak belli değil.
Daha önce böyle bir sorunla karşılaşan var mı ya da bana yardımcı olabilecek birileri. Sizce mazot pompasından mı, enjektörlerde ki o çok az geri dönüşlerde mi yoksa aracın beynin demi.
Çok uzun oldu ama hakkınızı helal edin… yorumlarınızı bekliyorum.
2006 model Renault Megane 2 1.5 dci 80 bg bir aracım var. Şu anda 215.000 km de. Aracı 4 yıldır sorunsuz kullanıyorum beni hiç üzmedi şimdiye kadar. Ama 2015 yılı ağustos ayından beri aracın ekranında ENJEKSİYON SORUN VAR uyarısı alıyorum. Uyarı her zaman vermiyor. Aracımda ne duman atma var ne çekiş düşüklüğü ne de yakıtın artması gibi bir durum söz konusu değil.4 yıl önce araçtan nasıl performans alıyorsam şu anda da aynı. Arada bir değişik zamanlarda ekranda uyarı çıkıyor bazen stop ediyor bazen rölanti hafif bir şekilde yukarı aşağı oynuyor ama genellikle ışıklarda ve dur kalklarda yapıyor. Yani ayak gazdayken sorun yok.
İlk uyarıyı verdiği zaman Kastamonu’daydım. Hemen bir ustaya gittim o da beni enjektör ve pompa tamiri yapan bir ustaya yönlendirdi. Baktılar ettiler mazot filtren orijinal değil değiştir düzelir dediler değiştirdim ama olmadı.
Sonrasında ben o halde görev yerim olan Ardahan a kadar gittim yaz boyu bu uyarıyı verip durdu zaman zaman.
Ne zaman ki Ardahan ın malum soğukları başladı uyarı birden bire kesildi. Ardahan ın -40 a varan soğuklarında bile çalıştı.
Ramazan bayramı için tekrar eşimin memleketi olan Kastamonu’ya geldim. Yol boyu birkaç defa daha uyarı verdi. Ama yine arabada bariz bir sıkıntı yok. (çekiş düşmesi, yakıt artması ya da duman atma gibi). Bu sefer başka bir pompacıya gittim kaputu açtı ve bana mazotun içinden geçtiği şeffaf olan mazot hortumlarında ki hava boşluklarını gösterdi, mazot havalı geliyor bu da basıncı düşürüyor dedi.
Ve mazot filtreni değiştir dedi yine orijinal bir filtre bulup değiştirdik. Ustanın bana gösterdiği hava boşluklarından eser yoktu yani mazot akışı düzeldi. Evet, tamam herhâlde artık dedim 2 gün boyunca yine sorun çıkmadı ama 3.gün yine başladı anladım ki filtreden değil. Ustaya tekrar gittim bilgisayar bağladı ve RAMPA BASINÇ DÜZEYİ DÜŞÜK gibi bir uyarı çıktı ekranda bu sefer müşürleri test etmeye başladık. Müşürleri kendisinde bulunan sıfır müşürlerle tek tek takıp denemeye çıktık. Her bir müşürü sırayla denedik yani birini taktık teste çıktık olmadı geri dönüp eski müşürü takıp diğerini denedik. Ancak sorun hala devam ediyordu. En son hocam enjektörleri sökelim ayrı ayrı test edelim dedi ve söktük makinalara bağlayarak geri dönüşlere püskürtme açılarına falan tek tek bakıldı ama enjektörler sağlamdı sadece 2 enjektörde çok ama çok az bir geri dönüş fazlalığı vardı. Âmâ onlarında bu sorunu yapmayacağını söyledi. Enjektörleri geri taktık.
En son yine müşürlere döndük basınç müşürü dediği kahverengi olan müşürün motordan gelen fiş kısmında sorun olduğunu gördü. Onla uğraştı biraz ama araba tamamen kitledi kendini çalışmadı ve tekrar bilgisayara bağlayarak o hatayı silmeye çalıştı silinmedi. Sonra müşürün içine giren erkek fişin uçlarına bakır tel taktı ve müşüre daha iyi temas etmesini sağladı. Sonra araba çalıştı. Uyarı falan kalmadı teste çıktık gayet düzgün. 3 gün ben kullandım hem de her şekilde uyarı vermedi hiç hatta rölanti bile düzeldi. Ama maalesef bugün öğlen yine aynı sorunla karşılaştım vuruntulu bir şekilde çalıştı araba tam güneşe karşı kalmıştı gece ve hava çok sıcaktı. Ancak bir önceki gün güneş görmeyen bir yere bırakmıştım ve o gün hiç uyarı vermedi. yani yine çözemedik. Ustayı aradım hocam enjektör tamiri yapalım 1000 tl dedi. Ancak sorun düzelir mi düzelmez mi bilemem dedi. Zaten araçta bakmadığımız sadece mazot pompası kaldı. Onunda sökme takması baya uzun bir uğraş. Yani sevgili arkadaşlar ben artık kafayı yiycem psikolojim bozuldu iyice. Çoluk çocuk yola çıkıyoruz ne olacak belli değil.
Daha önce böyle bir sorunla karşılaşan var mı ya da bana yardımcı olabilecek birileri. Sizce mazot pompasından mı, enjektörlerde ki o çok az geri dönüşlerde mi yoksa aracın beynin demi.
Çok uzun oldu ama hakkınızı helal edin… yorumlarınızı bekliyorum.