- Katılım
- 31 Ocak 2020
- Mesajlar
- 4
- Tepkime puanı
- 0
- Puanları
- 0
- Yaş
- 52
Selamun Aleykum
Arkadaşlar arabam 2005 model 1.4 16 V benzinli araç bundan 1 yıl önce arabam yolda giderken birden motor durdu sol şeritteydim hemen boşa aldım 4 lüleri yakarak emniyet şeridinde durdum arabada ekranda elektronik sorun var yazısı çıktı, radyatör fanı direk çalışıyordu. Ne yapacağımı şaşırdım sonra ileride Reanult özel servisi vardı boşta giderek adamlara sıkıntıyı söyledim 4 gün araba yattı.
Aldığımda bana UPC beyninde bir somun gevşemiş sağa sola değerek sigortayı attırmış 200 TL para aldılar Eyvallah deyip çıktım.
Sonra yaklaşık 7 Km yol yaptım araba gene aynı arızayı verdi. Aradım özel servisi bu gene arıza yaptı neredesin gelip alalım aracı dediler kalsın dedim, sonra int araştırdım ki UPC beyninde bırakın somunu vida dahi yok sonra upc beynini söktüm genellikle soketlerde sıkıntı oluyormuş baktım tertemiz hepsini WD40 ile temizledim. Sonra yerine taktım çalışmaya başladı. Tamam dedim ama aradan zaman geçti araba yolda giderken veya en ufak çukara girdiğinde tekleme, ateşleme veya eskiler bilirler pis benzin gelince araba tekler gibi tekliyordu her zaman değil sonra neyse araştırdım krank mili arızası gibi gösteriyordu onuda söktüm yerinin resmi int var onuda temizledim, yok nafile illa servise girecek neyse ümraniye'de beyinci Şükrü diye arkadaşım arkadaşı var söyledim sıkıntıyı abi dedi akünün altında sol far ile akü arasındaki kabloları kontrol et dedi kopuk olabilir dedi ve sonuç gerçekten turuncu bir kablo oksitlenmiş ve kopmuş hemen ucunu açtım bağladım OOOff bumuydu bütün sebep ya dedim ve hallettim.
Arkadaşlar eğer böyle bir arıza olursa önce akü üstündeki sigortaları kontrol edin sağlam ise, UPC beynini sökün çok basit akünün + kutup başını sökün sonra -
UPC beynin üstünde 2 tane tork vida sökün ve UPC beynini tutan 15 anahtar tutan somunu sökün bir tane tırnak gibi yer öne doğru çekip çıkarın
soketlerin resmini çekin her ihtimale karşı ama isimleri ingilizce yazıyor zaten
sonra soketleri kontrol edin oksitlenme veya yanma varmı diye bu bazılarında oluyormuş genellikle kahverengi sokette hepsini kontrol edin UPC beynini tutan plastik tırnaklar var 4 bir tarafında kırılabilir kürdan kullanın sonra UPC kartını kontrol edin sorun yoksa soket ve yuvalarına WD 40 sıkın az fazla değil
sigortaları tek tek söküp kontrol edin atmış olan var mı? temizleyin yerine takın
sonra UPC beynini toplayıp yerine takın
aküyüde takın bir test yapın aynı sorun devam ederse o zaman kablo kopuk akünün önünde kabloya odaklanın sargı bantı sökün kesmeyin kablolara zarar verebilirsiniz.
ince kablolarda hafiften çekin oksitlenme olan varsa sorunlu odur kesin lehim ve makaron ile kapatın
ALLAH kolaylık versin zor oldu ama servise gitseydim düşünün siz
Resim Yükleyemedin olmadı
Arkadaşlar arabam 2005 model 1.4 16 V benzinli araç bundan 1 yıl önce arabam yolda giderken birden motor durdu sol şeritteydim hemen boşa aldım 4 lüleri yakarak emniyet şeridinde durdum arabada ekranda elektronik sorun var yazısı çıktı, radyatör fanı direk çalışıyordu. Ne yapacağımı şaşırdım sonra ileride Reanult özel servisi vardı boşta giderek adamlara sıkıntıyı söyledim 4 gün araba yattı.
Aldığımda bana UPC beyninde bir somun gevşemiş sağa sola değerek sigortayı attırmış 200 TL para aldılar Eyvallah deyip çıktım.
Sonra yaklaşık 7 Km yol yaptım araba gene aynı arızayı verdi. Aradım özel servisi bu gene arıza yaptı neredesin gelip alalım aracı dediler kalsın dedim, sonra int araştırdım ki UPC beyninde bırakın somunu vida dahi yok sonra upc beynini söktüm genellikle soketlerde sıkıntı oluyormuş baktım tertemiz hepsini WD40 ile temizledim. Sonra yerine taktım çalışmaya başladı. Tamam dedim ama aradan zaman geçti araba yolda giderken veya en ufak çukara girdiğinde tekleme, ateşleme veya eskiler bilirler pis benzin gelince araba tekler gibi tekliyordu her zaman değil sonra neyse araştırdım krank mili arızası gibi gösteriyordu onuda söktüm yerinin resmi int var onuda temizledim, yok nafile illa servise girecek neyse ümraniye'de beyinci Şükrü diye arkadaşım arkadaşı var söyledim sıkıntıyı abi dedi akünün altında sol far ile akü arasındaki kabloları kontrol et dedi kopuk olabilir dedi ve sonuç gerçekten turuncu bir kablo oksitlenmiş ve kopmuş hemen ucunu açtım bağladım OOOff bumuydu bütün sebep ya dedim ve hallettim.
Arkadaşlar eğer böyle bir arıza olursa önce akü üstündeki sigortaları kontrol edin sağlam ise, UPC beynini sökün çok basit akünün + kutup başını sökün sonra -
UPC beynin üstünde 2 tane tork vida sökün ve UPC beynini tutan 15 anahtar tutan somunu sökün bir tane tırnak gibi yer öne doğru çekip çıkarın
soketlerin resmini çekin her ihtimale karşı ama isimleri ingilizce yazıyor zaten
sonra soketleri kontrol edin oksitlenme veya yanma varmı diye bu bazılarında oluyormuş genellikle kahverengi sokette hepsini kontrol edin UPC beynini tutan plastik tırnaklar var 4 bir tarafında kırılabilir kürdan kullanın sonra UPC kartını kontrol edin sorun yoksa soket ve yuvalarına WD 40 sıkın az fazla değil
sigortaları tek tek söküp kontrol edin atmış olan var mı? temizleyin yerine takın
sonra UPC beynini toplayıp yerine takın
aküyüde takın bir test yapın aynı sorun devam ederse o zaman kablo kopuk akünün önünde kabloya odaklanın sargı bantı sökün kesmeyin kablolara zarar verebilirsiniz.
ince kablolarda hafiften çekin oksitlenme olan varsa sorunlu odur kesin lehim ve makaron ile kapatın
ALLAH kolaylık versin zor oldu ama servise gitseydim düşünün siz
Resim Yükleyemedin olmadı