Megane 2 debriyaj'ı düşürme !

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan byarifo
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

byarifo

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
7 Mar 2015
Mesajlar
50
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Megane 2 Debriyaj' ı Düşürme!
Arkadaşlar merhaba hepimiz az ve ya çok megane araçlarımızın debriyajın yukarıdan kavramasından şikayetçiyiz.
Diğer araçlar da olduğu gibi Megane araçlarında da üst merkez yöntemiyle bu sorun hallediliyor
Dün debriyaj üst merkezini kısaltarak debriyajı Firen ve gazın alt kısmına kadar indirdik ve debriyajı kısalttık bu sayede kavrama mesafesi daha hızlı ve güzel oldu her kese tavsiye ederim
(Debriyaj merkezi plastik)
Foto eklenecektir

Resimler eklendi


ng4izd.jpg

2ljrhjm.jpg

23ib42r.jpg

iepm3d.jpg

24dm2wm.jpg



Resimlerde görüldüğü üzere debriyaj merkezini kısaltarak debrajı aşağıya düşürdük, merkezin fazlalığını indirdik ve merkezi birleştirmek için ise küçük (1,5 cm) kadar boru yöntemiyle birleştirip org hala getirdik.
Bu yöntemle debriyaj uzunluğu kısaltıldı kısaltılan merkez baskı yapmadığından her hangi bir zararı vs yok gönül rahatlı ile kullana bilirsiniz.( Bu fikri Uzman olan elektrikçi arkadaşım ile yaptık. Kendisinde de Honda accort da yapmıştı.)
Yapacak olan arkadaşlar araçlarını daha bir başka kullandığını hissedecekve çok rahat edecekler... tekrardan hayırlı uğurlu olsun.
 
Son düzenleme:
Fotograflarını gönderirsen çok memmun oluruz. Üstte kavramasından bende çok şikayetçiyim.
 
İlerleyen zamanlarda vites değiştiremeyebilirsiniz ;)
 
İlerleyen zamanlarda vites değiştiremeyebilirsiniz ;)

Neden ? Balata sıyırırmı diye

D6503 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Evet bu şekilde sonuna kadar bassanız da tam debriyaja basmıyorsunuz ;)

İlerleyen zamanlar da göreceğiz ama dediğim gibi debrajın kısaltılması baskıya kesinlikle zararı yok çünkü baskı mesafesinde değiş me yok kavrama noktası aynı.


D6503 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
O kavrama noktasına ayağınız alışır sorun değil ama mevcut olan boşluk siz farkında olmadan ayağınızı üzerinde tuttuğunuzda hem baskıya zarar vermemesi hemde vites kolunun vites değiştirme mesafesi göz alınarak bırakılıyor. Örneğin 1. vitesden 2. vitese geçiş yaparken debriyaja basıp çekme süreniz ile vitesi değiştirme süreniz birbirine uyumludur, konforu vardır. Bu şekilde ayağınızı üzerinde tutmasanız bile vites değiştirme hissiyatınız biraz değişik olacaktır. Benzer şekilde sadece short shift denilen olayı yapar, debriyajı ayarlamazsanız aynı şekilde aradaki uyumu yok etmiş olursunuz. Ama insan bir süre sonra herşeye alışıyor, güle güle kullanın.
 
Geri
Üst