Megane 1 Sorunu !

merak ediyorum senin canına ne zaman tak edicek lpg :D bendede senin sorunnun olmuştu ondan bu kadar net konuşabiliyorum :) bobinlerinide bak ama esas problem ondan çıkıyor genelde bi usta söksün baksın elin yatkın değilse.bobin çakma yapar ama zayıf ateşlemede problem yaşatır. bobinde zaten miadını doldurmaya yakınsa 2+2 sistemse alttan şişme yapıyor eline alınca görürsün zaten ;)

Bak arkadaşım , LPG ile K7M motorun hiç bir sorunu yok .

K7M adıyla anılan motorun , bir kaç zayıf noktası var.
- Silindir kapağı ( Çabuk çatlar , özellikle sabahları tekliyerek çalışıyorsa ısındığında sorun olmuyorsa %80 çatlaktır )
- Bobinler ( Tekleme olayı sıcak soğuk varsa )
- Buji ve kabloları ( Yakıt artışı varsa yada bobinler sağlam sıcak soğuk motorda tekleme varsa )

K7M Motorun , Tüm Sensörleri sıkıntısızca çalışıyor K4M gibi değil . K7M sensörleri sağlıklı çalışırlar . ( İstisna olur nem pas gibi . )

________________________________

Benim önerim , ustanız gibi yaparım . Buji ve buji kablolarından başlar , bobinleri , sensörleri , sonra silindir kapak contasını kontrol ettiririm.

Şunu LPG aracı bozuyor hissini kafanızdan silin .

Sizin arabalarınızın manifoltları Demirdir ( Çelikte olabilir bilmiyorum ) bu sebeble sizin arabalarınız karbüratörlü sistem LPG yi bile kaldırıyor .
Karbüratörlü sistemin basıncına bile dayanıyor .( DAyanamayan filtre kazanını kırıyor )
Sıralı sistemde de uyumlu olan ATİKER , BRC , ALDESA gibi markalar var .
 
Bak arkadaşım , LPG ile K7M motorun hiç bir sorunu yok .

K7M adıyla anılan motorun , bir kaç zayıf noktası var.
- Silindir kapağı ( Çabuk çatlar , özellikle sabahları tekliyerek çalışıyorsa ısındığında sorun olmuyorsa %80 çatlaktır )
- Bobinler ( Tekleme olayı sıcak soğuk varsa )
- Buji ve kabloları ( Yakıt artışı varsa yada bobinler sağlam sıcak soğuk motorda tekleme varsa )

K7M Motorun , Tüm Sensörleri sıkıntısızca çalışıyor K4M gibi değil . K7M sensörleri sağlıklı çalışırlar . ( İstisna olur nem pas gibi . )

________________________________

Benim önerim , ustanız gibi yaparım . Buji ve buji kablolarından başlar , bobinleri , sensörleri , sonra silindir kapak contasını kontrol ettiririm.

Şunu LPG aracı bozuyor hissini kafanızdan silin .

Sizin arabalarınızın manifoltları Demirdir ( Çelikte olabilir bilmiyorum ) bu sebeble sizin arabalarınız karbüratörlü sistem LPG yi bile kaldırıyor .
Karbüratörlü sistemin basıncına bile dayanıyor .( DAyanamayan filtre kazanını kırıyor )
Sıralı sistemde de uyumlu olan ATİKER , BRC , ALDESA gibi markalar var .

hocam sıralı sistemim BRC
sorun olup olmadıgını akşam üzeri bi gezintiye çıkıp görecegim aracım tamamen soğudu zaman
ustam eger yaparsa bobinlere bakarız demişti bakalım ne olacak
 
Sıkıntı ateşlemede. Eğer belirli devirlerde yapıyorsa ateşleme bobini en birincil sıkıntıdır. Ama ben bu tür durumlarda aracın sorununu görmeden yorum yapılmasını doğru bulmuyorum.
 
Bak arkadaşım , LPG ile K7M motorun hiç bir sorunu yok .

K7M adıyla anılan motorun , bir kaç zayıf noktası var.
- Silindir kapağı ( Çabuk çatlar , özellikle sabahları tekliyerek çalışıyorsa ısındığında sorun olmuyorsa %80 çatlaktır )
- Bobinler ( Tekleme olayı sıcak soğuk varsa )
- Buji ve kabloları ( Yakıt artışı varsa yada bobinler sağlam sıcak soğuk motorda tekleme varsa )

K7M Motorun , Tüm Sensörleri sıkıntısızca çalışıyor K4M gibi değil . K7M sensörleri sağlıklı çalışırlar . ( İstisna olur nem pas gibi . )

________________________________

Benim önerim , ustanız gibi yaparım . Buji ve buji kablolarından başlar , bobinleri , sensörleri , sonra silindir kapak contasını kontrol ettiririm.

Şunu LPG aracı bozuyor hissini kafanızdan silin .

Sizin arabalarınızın manifoltları Demirdir ( Çelikte olabilir bilmiyorum ) bu sebeble sizin arabalarınız karbüratörlü sistem LPG yi bile kaldırıyor .
Karbüratörlü sistemin basıncına bile dayanıyor .( DAyanamayan filtre kazanını kırıyor )
Sıralı sistemde de uyumlu olan ATİKER , BRC , ALDESA gibi markalar var .
peki kadir salim bey engin tecrübelerinizle bizi aydınlatın 1 gram su eksiltmem veya yağ eksiltmem yok. kapak çatlak diyelim bu su kaybı kesin yaşanır.. çatlak kapaktan kompresyon kaçakları olur haliyle kompresyon testtindende geçti? 4 pistonda iyi değerler veriyor. komple yarım motor yapılmamış!! 2004 de maisten yarım motor koyulmuş üst kapakta hala 98 ibaresi var? benzinde araç 20000 i devirdi ? sorun adına hiç bi şey yok nazar değmesin koçuma :)ben senin sorunlarını takip ediyodum merak etme.. sende su eksiltmeler ve hareretlerlede uğraşıyodun dikkat et öle bi sıkıntı geçilmemiş bendede yok o sorunlar. senin araçtaki problemi ustan bile görememiş... ve aracını tekrar toplamış o şekilde sana geri vermiş.. hadi onuda geçtim çelişkili cevapların var madem lpg ile sorunu yok k7mlerde niye kapak çatlaması yaşanıyor? yada sanayiye gittiğimde napıyosun ustam! dediğim her ustanın bana verdiği cevap conta yakmış yaa onu değiştiriyoruz. lpg li mi ewt lpg li araç ki bu araçlar renoda değil octavia mondeo passat falan hani sen nie bu kadar katı lpg cisin anlamıyorum çook zenginsin heralde? yada bozuk motorlarla uğraşmayı seviyosun? :D oda bi tercih tabikide biz bi şey diyemeyiz.. şöle bi şey düşün bakış açını genişletim lpg sistemi aracın her durumunu kontrol edebilen bi sistem değil sistem tek veri alışı yapıyor ve gelişmişleri 2 sistem kontrolüyle çalışıyor.. ve ona göre enjektörlere veri gönderiyor ama aracın beyni ısı müşüründen tut oksijen sensörüne km sensöründen tutta volan sensörüne ordan basınç sensörü ve hava müşürüne bir çook veriyi toplayıp o şekilde bi harita oluşturuyor.. dimi? ama lpg sadece tek bi veri veya iki veri konumuma göre yakıt enjekte ediyor...bu araçları yapan insanlarda salak değildir sanırım o kadar çook sensörü koymak yerine tek bi veriye veya iki veriye bakıp o şekilde aracı hareket ettirirlerdi dimi? lpg ekonomi yapım derken canını sıkmak ve sağa sola aracını götürüp herkese kurcalatıp sonuç alamamaktır..yani kaş yaparken göz çıkartmakla aynı şey...bide usta lpg ciye şutlar lpg ci ustaya şutlar sonuç alamazsın kapıda çalışmayan veya aşağı inip çalışıcak mı acaba dediğin bi aracın olur :) her bindiğim lpgli araçtada devir problemim var sözünü kesin duyuyorum japon ve fransızlarda bu biraz daha fazla almanlarda daha az ama onlardada kesin contadan acısını çıkartıyor lpg dahada ne diyim sana ben :D
 
Ben LPG sever falan değilim , ayrıca benim zengin olup olmamam kimseyi ilgilendirmez .

Neyse , ben bu motordan birazcık çile çektim .
O zamanlar ödediğimiz parayı eskiden çok büyütmüşüm gözümde . Bir çok kez ettik masraf 3000 civarı tabi buna dahil son olarak yaklaşık 800 daha etmiştik .

Şimdi gözüm 800 de falan değil . Bizim arabanın sadece direksiyon kilidi 1200 TL , Trigeri 1200 TL ye değişiyor servis .
Neyse bunlar teferruat .


Benim anlatmak istediğim ,
- Biz karbüratörlü sistem ile kullandık . Son bakımından sonra sıkıntısızca yola devam ettik .
- Sıralı sistem kullandık , sıkıntısızca devam ettik .

Yani sizin arabanızda bir sorun olmasa LPG ile %100 uyum sağlarsınız .Yada sorun yoktur usta hatalıdır sonuçta takan ustanın maharetide önemli..

Benzinde sakin kullanım yakıt değerlerini paylaşır mısınız ?
 
Ben LPG sever falan değilim , ayrıca benim zengin olup olmamam kimseyi ilgilendirmez .

Neyse , ben bu motordan birazcık çile çektim .
O zamanlar ödediğimiz parayı eskiden çok büyütmüşüm gözümde . Bir çok kez ettik masraf 3000 civarı tabi buna dahil son olarak yaklaşık 800 daha etmiştik .

Şimdi gözüm 800 de falan değil . Bizim arabanın sadece direksiyon kilidi 1200 TL , Trigeri 1200 TL ye değişiyor servis .
Neyse bunlar teferruat .


Benim anlatmak istediğim ,
- Biz karbüratörlü sistem ile kullandık . Son bakımından sonra sıkıntısızca yola devam ettik .
- Sıralı sistem kullandık , sıkıntısızca devam ettik .

Yani sizin arabanızda bir sorun olmasa LPG ile %100 uyum sağlarsınız .Yada sorun yoktur usta hatalıdır sonuçta takan ustanın maharetide önemli..

Benzinde sakin kullanım yakıt değerlerini paylaşır mısınız ?

gayet ideal bana göre benzin 4600 atarlı kullanırsam 370 kuruş civarı sıkıştıra sıkıştıra devir kesiciye 500 devir kala değişimli kullanımlarda genelde bu civar. ama karnımı çatlatım az yaksın diye uğraşırsamda 270 civarı normal dikatsiz kullanımıda ortalama 320 kuruş falandır bunların hepsi şehir içi değerler. şehirler arası yolculuğum pek yok bu araçla.
 
gayet ideal bana göre benzin 4600 atarlı kullanırsam 370 kuruş civarı sıkıştıra sıkıştıra devir kesiciye 500 devir kala değişimli kullanımlarda genelde bu civar. ama karnımı çatlatım az yaksın diye uğraşırsamda 270 civarı normal dikatsiz kullanımıda ortalama 320 kuruş falandır bunların hepsi şehir içi değerler. şehirler arası yolculuğum pek yok bu araçla.

Bir tane 1.6e R-19 Hatchback alıp benzinde kullanmak hep hayalim .
Sİzin kasa megane 1 leride bayağı beğeniyorum ama son yıllarda immobiliser ve infrared kumandaları çok kurcalanmış .
Bazıları sigorta kutusundan baya kötü halde .
Alacam K7M tekrar sorunları ile uğraşacam .
Rahat batıyor bazen :)
 
onunda ağrıza nedeni var araç zamanla camla tavanın birleştiği yerden su alıyor lastik yıpranıyor nemden kısa devre yapabiliyor. yaa acısını kutudan çıkartıyor yada immo decoderından.. iptali herkesin kolayına geliyor. anahtarcılarda alarm takmak için immoyu iptal ediyor. aslında yanlış araç her startında immoyu reset olarak kullanıyor. su almaları çözseler bunların hiç biri yaşanmaz sigorta kutusu kalitesiz ona lafım yok sigortalar güçlü ama sigorta tertibatının kaldırabiliceği güç taşıyamıyor zamanlada soketler gidiyor zaten toz kir nemden elektirik geçişleri zayıflıyor elektirik geçmiyor toprak hattından eritiyor dikkat et sıkıntı yaa immo yaa kolorifer yada sis farlarından çıkıyor. çözümüde kutuyu söküceksin yağlı devre temizleme spreyiyle hem kutuyu hemde soketleri temizliyiceksin sigortaları yeniliyiceksin bide kullandığın tertibatı açık unutmazsan işin bittiğinde kapatırsan. mis gibi kullanırsın yazdığım şeylerde zahmetli veya zor bakımlar değil yani aracını biliceksin ben tavsiye ederim ama kurcalanmamış hor kullanılmamışını bulursan al kurcalanmışını ağzınla kuş tutsan adam edemezsin ki parçalarıda çook ucuzda değil ben bunu 4 ay aradım. ve her yeride boyalı tavanda bi tek yok sanırım. 2 parça boyalısınıda buldum bayandan 89 binde ama araç bitmişti ceset güneşte cız bız yapmışlar arabayı bana herkes pahalıya aldın 11 lira çook dediler ama 120 bin km daha temizi yoktu adamında satma nedeni lpgyi taktırmış banada satarken yaa boğaz kelebeği yeni temizlendi ama sen yinede bi temizlet dedi allah allah demiştim niye böle diyo ki sonra oğluyla konuştum oğlu kavga etmiş sattığı için tüpsüz arabaya binmezmiş tüp tertibatıda 2 kez yenilenmiş aracın ayar tutturamamışlar ondan satılığa çıkarmışlar. ama bana yaradı mantıklı bi araç zor veya anlamlanıramıyacağın hiç bi yeride yok açıkçası bulursun arızasını hep yeterki kutuyu koru benim gibi bi şeycik olmaz :)
 
arkadaslar sorun kablolardaymıs ustamın dedigi gibi herhangi bi sorun olmadı bir daha...
 
Geri
Üst