- Konuyu Başlatan
- #11
- Katılım
- 17 Ağu 2013
- Mesajlar
- 241
- Tepkime puanı
- 0
- Puanları
- 0
- Yaş
- 43
Evet değiştirttim.
Her sıvının bir ömrü vardır kuralından hareketle:
Fren hidroliğini tamamen değiştirttim. (Hidrolik yağ değildir, özelliğini kaybeden hidrolik daha düşük sıcaklıkta kaynama yapar, fren hassasiyetini azaltır)
Direksiyon hidroliği ise biraz daha karışık. biraz kullanıp daha sonra boşaltıp yeniden doldurmak gerekiyormuş. İlk aşamayı yaptırdım. (Pompanın uzun ömürlü olması için ucuz yağdan kaçınmak lazım)
Bazı firmalar bu sıvıların değişim aralıklarını kitapçıklara yazıyor bazıları ise servislere bırakıyorlar.
Benim aracım 15 yaşında ve ben bunun orjinal sıvılarına güvenemem. 10 yaşında araç olsa gene değiştiririm.
Bu konuda bir hayli araştırma yaptım ve mantık olarak şu soruyu doğru buluyorum:
Rafta kapalı kutuda bekleyen yağın bile bir raf ömrü varken şanzumanda binlerce defa ısınıp soğuyan, baskı gören yağ nasıl ömürlük olabilir?
Her sıvının bir ömrü vardır kuralından hareketle:
Fren hidroliğini tamamen değiştirttim. (Hidrolik yağ değildir, özelliğini kaybeden hidrolik daha düşük sıcaklıkta kaynama yapar, fren hassasiyetini azaltır)
Direksiyon hidroliği ise biraz daha karışık. biraz kullanıp daha sonra boşaltıp yeniden doldurmak gerekiyormuş. İlk aşamayı yaptırdım. (Pompanın uzun ömürlü olması için ucuz yağdan kaçınmak lazım)
Bazı firmalar bu sıvıların değişim aralıklarını kitapçıklara yazıyor bazıları ise servislere bırakıyorlar.
Benim aracım 15 yaşında ve ben bunun orjinal sıvılarına güvenemem. 10 yaşında araç olsa gene değiştiririm.
Bu konuda bir hayli araştırma yaptım ve mantık olarak şu soruyu doğru buluyorum:
Rafta kapalı kutuda bekleyen yağın bile bir raf ömrü varken şanzumanda binlerce defa ısınıp soğuyan, baskı gören yağ nasıl ömürlük olabilir?