Megane 1 Rölanti sorunu kafa kırdıracak

Arkadaslar acil cevap lütfen, Megane 1, 1.6 , 16 Valf aracim var, motor ısıninca yağ ve stop lambası rolantida sürekli yanıp yanıp sönmektedir gaza hafif basınca sönüyor, gitmedigim usta kalmadı, yağ pompası, yağ musiri hareret musirini falan hep değiştirdim ama sorunum cozulmedi bunu nasıl cozebilirim bilgisi olan var mı acaba?
 
yagı deyiştirdinmi
 
Eğer uygun yağ koyulmamışsa düşük rölantiden yanar pompada sorun yoksa.Motor soğukken otomatik jikle devri yüksek tuttuğu için yanmıyor , ısınıp normalde dönünce yanar.Biraz rölantiyi yükselttirin.Ayrıca müşirden göstergeye giden kabloya bir elektrikçi baksın.Bir yerde gevreme falan varsa rölantide akım az olduğundan yakabilir.Bu iyimser olan düşüncem.
Eğer motorda aşınma varsa yağ pompasının basıncı normal bile olsada kaçaklardan yakabilir ışığı.Buda kötü olan.

 
Meganelerin çoğunda olan bir sorun. Ben başıma geleni yazayım burda dursun. Aracımı ilk aldığımda bir sorun yoktu. Bir süre sonra rölanti sorunu başladı ve arabam düzgün çalışmadı. Sorunu çok aradım en son bir usta çözdü. Sorunun kaynağı gaz kelebeğinden benzin dinlendiricisine giden kalınca bir hortum var. Bu hortum benim aracımda iptal edilmiş ve motorun arka kısmına atılmış. Motorun sıcağından da bir süre sonra bu hortum eriyince hava almaya başlamış. Sonuçta araba rölantide kafayı yemeye başladı. Bende bu hortumu komple iptal ettirdim çıkışına bir tapa taktırdım. Şimdi rölanti sorunu olarak kafam rahat
 
burdan yaz işte...
 
kelin ilacı olsa kendi kafasına sürermiş... :sss
 
Merhaba arkadaşlar Megane1 1999 2.0 aracımız var konunun açılması üzerine yılar geçmiş ama rolanti problemleri bitmiyor.
Araba soğukken çalıştıktan kısa sonra stop ediyordu. Lpg'ciye gittim herhangi bir problem olmadığını söylediler. Motor ustası da bilemedi. Arabadan soğumuştum bir arkadaşın tavsiyesi üzerine Çorum'a Meşhur bi Lpg'ciye gittim ve araba soğuyunca LPG Regülatörün basıncı ayarlayamadığını söylediler regülatörü değiştirdik, yazılım attık. Motor soğukken stop etme sona erdi çok şükür.
Yukarıdaki sorunlar devam ederken birde motor sıcakken ışıklarda durduğumda, rölantideyken devir 1500-2000 gibi takılı kalıyordu gaz pedalina dokunduğumda normal seviyeye 800 civarına gelip düzeliyordu. Gaz pedalına basmassam düzelmiyor takılı kalıyordu. 90 km hızla giderken boşa aldığımda rölantide normal devirde duruyor. Bu sorunlar için rölanti ve gaz kelebeğini temizledik. Rçlanti motorunu , buji kablosunu, ısı sensörü, gaz telini değiştirdik hiçbir işe yaramadı. Gaz kelebeğinin yan sanayisi yok herhalde orjinaline 1300 TL fiyat istediler o parayı da veremem. Forumda okuduklarımdan sonra egzos manifoltun , rölanti motorunun ve Gaz kelebeğinin contalarını değiştirsek dedim ustama , sorunların bundan kaynaklanmadığını söyledi ve değiştiremedim :) Ustamın dediği: sorunun gaz kelebeğine işaret ettiği ama ondan da kaynaklanmamış olabilir diyor:(
Şimdi ise rölanti problemi için hava filtre kutusundan gaz kelebeğine giden boru üzerinde hava ile alakalı bir sensör var . Havayı algılayan o sensörü değiştirmeyi planlıyorum tabii bulabilirsem.
Bu arada arabanın çekişinde, yakıtında herhangi bir problem yok.
Yorum ve tavsiyelerinizi bekliyorum.
 
Son düzenleme:
Bilinen bir sensör değil herhalde. :(
 
Vay be ne megan mis ayni sorunu bende yasiyorum ve ne yapacagimi bilmiyorum artik araba kendiliginden stop ediyor kafayi yiyecegim cozum lutfen...
 
Kablo olayı gibime geliyor. Göstergelere gelen kablolar ta başladığı yerden kontrol edilmeli. Bir yerde birbirine temas olabilir
 
Geri
Üst