Megane 1 - Motorun Aşırı Isınması ve Fan Açılma Derecesi

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan meganne
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

meganne

Yasaklı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Şub 2013
Mesajlar
3,372
Tepkime puanı
29
Puanları
0
Yaş
43
[h=2]sonunda çözüldü bea...konu kilit....[/h][h=2]

hehe.gif

bi arkadaşımın yardımıyla çözdüm bravo.gif

82..... kusur diye renault orjinal diye serviste ve sanayide takıyolar..
ama bu 95 derecede fan açıyor...

226306024R-7 bu ürün kodunu alacaksını arkadaşlar..

bu 85 de fan açıyor ...

boşuna yenisni alıp taktırdım yaw ...

halay.gifhalay.gifhalay.gifhalay.gifhalay.gifhalay.gifhalay.gifhalay.gifhalay.gifhalay.gifhalay.gifhalay.gifhalay.gif

[/h]
 

Ekli dosyalar

  • halay.gif
    halay.gif
    10.2 KB · Görüntüleme: 0
  • halay.gif
    halay.gif
    10.2 KB · Görüntüleme: 0
  • halay.gif
    halay.gif
    10.2 KB · Görüntüleme: 0
  • halay.gif
    halay.gif
    10.2 KB · Görüntüleme: 0
  • halay.gif
    halay.gif
    10.2 KB · Görüntüleme: 0
  • halay.gif
    halay.gif
    10.2 KB · Görüntüleme: 0
  • halay.gif
    halay.gif
    10.2 KB · Görüntüleme: 0
  • halay.gif
    halay.gif
    10.2 KB · Görüntüleme: 0
  • halay.gif
    halay.gif
    10.2 KB · Görüntüleme: 0
  • halay.gif
    halay.gif
    10.2 KB · Görüntüleme: 0
  • halay.gif
    halay.gif
    10.2 KB · Görüntüleme: 0
  • halay.gif
    halay.gif
    10.2 KB · Görüntüleme: 0
Son düzenleme:
Genelde eski sistem benzinli motorlar fazla ısınıyor. Bu kadar çabuk ısınıyorsa şunlardan olma ihtimalide var.
Eğer soğutma sisteminde hava varsa bundanda kaynaklanabilir.
Termostat arızalı olabilir yada değiştiyse derecesi farklı bir termostat takılmış olabilir.
Radyatör artık ömrünü tamamlamış kanalların bir çoğu tıkanmış olabilir.
Devirdaim pompasından kaynaklanma ihitmali var.
 
eski dediğin 1950 model anadol değil hacı...

2002 model araba...eski halini de biliyorum...
triger dağıldıktan sonra oldu bunlar...
rektefiye yapıyoz dediler bişeyler yaptılar...
boğaz kelebeğini de kırdılar, bi de bi hortumu kırdılar ...galiba canisterin hortumu...tam emin değilim.

bi de senteyi de bilerek yanlış takmışlar..1 sene de öyle gezdim :)))
onu buldum sonunda ama :)

3-5 kişinin sentesini atık takmışlar...uyardım buradan...düzeltmişlerdir:D
adamlar dolanmasın boşuna benim gibi :D

ısı müşürünü yeni değiştirdimm, pompa zaten triger ile değişiyor,
radyatör tıkalı değil, antifiriz yeni...
araba bakımlı yani...

2 şey kaldı...ya conta, ya da kompresyon kaçakları...

Eskiden kastım sonuçta o yılın teknolojisiyle şu zamandakileri kıyaslamaktı. Bendede 2002 model Rxt Laguna vardı. Senin aracındaki motorun aynısından vardı tek fark 2.0 olması.
Oda çok çabuk ısınıyordu. Megane 2 benzinlisi olan arkadaşlarım vardı onlardada durum böyleydi. Ama senin bahsettiğin çok kısa bir süre bunu zaten söylemiştim.
Ben sizin aracınızın triger dağıttığını bilmiyorum. Az önce öğrendim. Şimdi iş biraz değişir. Yanlış sente takmışlar derken demek istediğin sente ayarını yanlış yapmışlar galiba. Evet sente ayarını kaçırırsan araba düzensiz çalışır ama bunun en büyük belirtisi subaplar ses yapar ve rampada araçta çekiş düşüklüğü olur. Fazla ısınmada yapabilir. Onu çözdüm demişsiniz.
Şimdi conta olabilir evet ama hangi usta yanlış takar aklım almıyor kontrol etmeden takılacak birşey değil. Tabi bunu arabayı görmeden konuşmakta istemiyorum açıkcası.
Ama şunu söylemeliyimki kompresyon kaçağından olma ihtimali bence yok. Böyle bir sorun olsa araba yağ eksiltir çekişten düşer rampada resmen böğürtü şeklinde motordan ses gelir. Ama düz yolda iyi gider.

Arabada yağ eksiltme varmı?
 
gördüklerinde triger dağıtmıştır...söylemiyordur...
ben trigeri dağıtmadan önce böyle bişey yoktu...

kompresyon kaçağını anlayamazsın...subap çakırdısı ile karıştırma komprosyon kaçağını...
hiç bi şekilde anlayamazsın onu...


araba yağ eksiltmiyor...eksiltme derken yağ yakmıyor..
ama durduk yere alt karterden yağ akıtmaya başladı...altını da vurmadığıma eminim...

yani yağı alt karterden eksiltiyor :)

Gördüklerimle karıştırmıyorum sadece size burda yardımcı olmak adına örnekler veriyorum hepsi bu.
Ben subap ''çakırdısı'' yani sesini kompresyonla karıştırmıyorum örnekleme yaptım ve zaten sen bu sıkıntıyı gidermişsin diye yazdım.
Kompresyon kaçağını hiç bir şekilde anlayamazsın demişsiniz. Zaten arabayı dinleyerek yada atıp tutarak kimse anlayamaz.

Kompresyon kaçağını bireysel bazda anlayacağınız belirtileri - aracın rampalarda çekişinin düşüşü, rampada vites düşürme ihtiyacı, aracın seriliğini kaybetmesi, yakıt artışı.

İyice şüpheleniyorsanız kompresyon kaçağından bunun ölçü aleti var silindirleri tek tek ölçtürürsünüz.
 
sonunda çözüldü bea...konu kilit....

hehe

bi arkadaşımın yardımıyla çözdüm :bravo

82..... kusur diye renault orjinal diye serviste ve sanayide takıyolar..
ama bu 95 derecede fan açıyor...

[h=1]226306024R-7 bu ürün kodunu alacaksını arkadaşlar..[/h]
bu 85 de fan açıyor ...

boşuna yenisni alıp taktırdım yaw ...

:halay:halay:halay:halay:halay:halay:halay:halay:halay:halay:halay:halay:halay
 
deney yaptım ...olmadı :D

3 kablolu da megane 1 lerde ısı müşürü...

ısıttım çakmakla...multimetre ile ölçtüm...bippppp sesi çıkarsa , iki tel birbirine değyo fan çalıştıryo diye düşünüyordum...olmadı :D

dedim belki çakmakla olmaz, suyla olur...su da kaynattım...suyun içine soktum...yine bippp sesi yok :D


galiba direk beyin okuyo sensörün direncini ona göre çalıştırıyo...

içinde tel mel yok iki tane galiba :D

biri 95 de, diğeri 85 nasıl çalıştırıyo onu hala çözemedim :D
 
bi de boyle altını yakınca bi ara hafif tutuştu...antirizli şey, biraz kokladım galiba.....zehirlendim mi acaba diye korktum da..bişi olmadı :D
 
sanayideki akrabalarımdan orjinal ısı sensörü aldım..30 tl dedi...25tl verdim...
daha takmadım.
hepsi akrabam artık...resmini bulursam paylaşacam :)

biz geniş bir aileyiz...reno hehe
 
Son düzenleme:
magnetti marelli yazması lazım arkasında...

renaultunkin de arkası boş...
4 veya 7 yazması laım...

bu magnetti marellinin orjinal olanı...

699745.webp
 
Geri
Üst