Uzun bir aradan sonra tekrar merhaba, misafirlerim, iş yoğunluğum ve hastamız nedeniyle birşey yapamamıştım. Tekrar başlamak bugüne nasipmiş.
İlk olarak sürücü tarafı koltuğunu söktüm. Ama bir süprizle karşılaştım daha önceden bu kılıf sökülmüş, tel bağlantılarının olduğu yerde daha önceki kesilmiş teller bulunuyordu.
Yan direklerin klipsleri eksikmiş açınca bunuda gördüm ancak bu tür klipsi bulamadım. Biraz daha arayacağım bulamazsan tel büküp yapmayı düşünüyorum.
Her hafta düzenli temizlediğim aracımın koltuğunun aslında temizlenmediğinin bir kanıtı. Bir 10 sene daha gider artık.
Sol tarafa gelen yırtık ve ezilme.
Kılıfın hali.
Yırtılan sünger. Muhtemelen kılıfda bundan doğru yırtılmıştı.
Tedaviden öncesi ve sonrası. Paslı olan sürücü koltuğu, temiz olan yolcu koltuğu, aradaki farkın görünmesi için çektim bu fotoğrafı.
Oturduğumuz yerdeki tellerin boyanmış hali.
Boyalar kurumaya devam ederken bir yandan da arka koltuğun alt kısmına başladım.Yakıt deposuna bağlantı. Kapağı açıp ıslak bezle sildim. Burayı ilk defa temizledim. yaklaşık 2cm toz, toprak vardı. Çim tohumu atsak büyürmüş.
Mahallemizin "Maskara" sı. temizlik yaparken yanıma geldi, susamış, kovaya atlıyordu elime temiz su dökerek su içirdim sonrada büyük köpeklere sataşıp gitti. Artizzz.
Bu mavi kovaya da dikkat edin sonrası için.
Renkliymiş toz gidince belli oldu.
Tüm herşeye başlamama neden olan parça bu işte. İnsanı en çok zımparalama işi yoruyor yada bana öyle geliyor. En güzel tarafıda boya yapması.
Bitüself ile taban yalıtımı. Üstüne 1cm lik firex.
Silikonu bu şekilde sıkıp daha sonra bir karton parçası ile yayıyorum ve firexi bastırıyorum. Kokusunun gitmesi 2 haftayı buluyor. Bagaj yalıtımından tecrübeliyim.
Yolcu koltuğunu toplamaya başlıyoruz.Koltuk telini ilk olarak ok işaretli yerlere yerleştirip daha sonra numaralı kısımları yerleştiriyoruz. Yerleştirdikten sonra üzerlerine bastırıyoruz ki geri çıkmasın. Biraz eğilmesi gerek.
Daire içine alınmış olan yeri ok ile gösterilen yere denk getirip vidalıyoruz.
Eldiven kullanmayınca vidayı çok sıkmaya çalışırsanız sonuç bu oluyor.
Diğer tarafda da aynı işlem yapılıyor.
Koltuk kenarındaki plastik kısımda bulunan çizilmeleri dokuya zarar vermeden daha az görünür yapmak için ısı tabancası ile 2cm uzaklıktan çok hafif bir şekilde yüzeysel eritiyoruz. Bu şekilde solmuş olan plastik parçaları daha iyi bir görünüme kavuşturabiliyoruz. Bunu kapıların dışındaki kuşaklarda da yapıyorlar.
Kılıfın sırtlık kısmını yerleştiriyoruz.
Kafalıklar için yeni almış olduğum mekanizmaları yerine takıyoruz.
Bu da nasıl çalıştığını görmeniz için basit bir video.
Kılıfı geçiriyoruz ve olabildiğince gergin bir şekilde ilk süngere bağlantı noktasına getiriyoruz.
Normalde bildiğiniz gibi bağlantıda metal kancalar kullanılıyor. Ben plastik kelepçe kullanmaya karar verdim. Gayet iyi oldu.
Koltuğa vurunca toz çıkmaması çok güzel bir durum.
Sürücü tarafındaki kılıfın tamirine geçiyoruz. Kılıfı giydirme işine yarın devam edeceğim.
Yırtık büyük olduğundan basit bir dikişle hiç iz görünmeden dikilebilir ama bir süre sonra o ipler ya kopar yada kumaşın sağlam kısmındaki ipleri de kesmeye başlar. Bu nedenle bu tür yırtıklarda zigzag şeklinde yama yapmak daha sağlam olur. Yırtık kısımlarının etrafındaki ipleri güzelce kesiyoruz.
Evinizde kumaş tela varsa o olabilir, başka bir kumaşda olabilir bende olmadığı için toz bezi olmaya aday eski bir gömleğin kolundaki telayı söktüm.
Kılıfı gerdirerek telayı iğneliyoruz ki kayma olmasın.
Bundan sonra iki seçeneğimiz var. Ya dikiş makinası olan birine gideceksiniz ya da terziye. Ben terziye gittim zig zag ile tamir olacak dedim. Bu olmaz dedi, telayı çıkardı, altına siyah kumaş koydu ve dediki dokumasında siyah lacivert ve beyaz var, biliyorum bende ondan telanın beyaz tarafını üste getirdim dedim ama altta koyu renk üstte lacivert olacak dedi bende iyi dedim işin ehli sensin yap bakalım dedim. 5tl aldı. İyide oldu sanki. Komple yan tarafı değiştirmekten iyidir diye düşünüyorum.
Herkese iyi forumlar.