Megane 1 hararet sorunu hk.(ÇÖZÜLDÜ - yedek su deposu kapağı)

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan ndr_89
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

ndr_89

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Haz 2016
Mesajlar
6
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Merhaba,

3 ay önce megan 1 1999 model alize araç aldım.
araçta herhangi bir sorun gözlemlenmiyordu.
aradan 1 ay geçtikten sonra motor suyuna yağ karıştığını fark ettim motor bloku çatlakmış komple değiştirdim serviste.
3 hafta sonrada arabada anormal bi durum gözlemlemeye başladım araç yürürken hiç bir sorun hararet normal seviyede megan 1 kullananlar bilir göstergedeki çubuk işaretinin tam ortasında , hararet biraz daha yükselip çubuğun üst kısmına gelincede fan devreye giriyor hararet normale dönüyor. anormal olansa diyelim ki 20 km yol yaptım arabayı park edeceğim rölantide çalışken sorun yok fakat stop ettikten sonra su kaynatmaya başlıyor. diyeceksiniz ki yolda da yapıyordur aynı şeyi yapmıyor çünkü uzun mesafe yol yapsam bile aracı stop etmediğim sürece su kaynatıyor. ne zaman ki arabayı stop ettim aradan 30 saniye geçti su fokurdamaya başlıyor. bir kaç ustaya gösterdim herkes hararet seviyesinin normal olduğunu bu durumda anlam veremediklerini söylüyorlar.
lütfen yardımcı olun bu konu çok canımı sıkmaya çözüm bulamıyorum....
 
Kardeş arabayı stop ettikten sonra devirdaim olmadığından hararet yükselir ve hatta motorun soğuması uzun zaman alır.
Hepsinde bu durum aynı. Stop etmeden 30 saniye rolantide çalışsın bişey olmaz korkma.
 
kardeş iyi hoş diyorsun da :( düz yolda conta yakmamak adına kaloriferi çalıştırıyorum su sıcak günlerde. ve stop ettikten sonra su kaynattığı için de yedek su deposundan su eksiltiyor sürekli su ilave ediyorum. rölantide çalışırken motor sıcak olduğunda bile yedekse deposunda basınç yok kaynama yok ses yok dediğim gibi stop edince ortaya çıkıyor anlam veremedim.
 
kaynatma derken nasıl birşey oluyor araba stop ettikten sonra su kabı mı fokurduyor?
 
kardeş iyi hoş diyorsun da :( düz yolda conta yakmamak adına kaloriferi çalıştırıyorum su sıcak günlerde. ve stop ettikten sonra su kaynattığı için de yedek su deposundan su eksiltiyor sürekli su ilave ediyorum. rölantide çalışırken motor sıcak olduğunda bile yedekse deposunda basınç yok kaynama yok ses yok dediğim gibi stop edince ortaya çıkıyor anlam veremedim.

Kardeş senin plastik yedek deponda çatlak kırık vs. var mı?
Kapağından da hava kaçırıyor olabilir!!!

Bende de vardı eksiliyordu radyatör delik zannettim ama plastik depoyu çatlak diye değiştirince eksiltme olmadı.
Ek depo çatlakken kaynama bende gördüm. çok sıcak havarda klima açmak mantıklı olabilir çünkü klimanın motor içinde vantilatörü çalışıyor ve soğutma yapıyor.
 
stop ettikten sonra yedek su kabında kaynama oluyor stop etmediğim sürece kanatmıyor.
 
plastik depoda çatlak kırık vs yok ama kabın kapağından havada kaçırıyor suda hava aldığı için yapıyor olabilir mi?
 
plastik depoda çatlak kırık vs yok ama kabın kapağından havada kaçırıyor suda hava aldığı için yapıyor olabilir mi?

kardeş sorunun anlaşıldı bence depo kapağından. 5 TL parçacılarda satılıyor. Al Tak. Yada dene hava almaması için kapağın iç kısmına naylon poşet koyarak kapat kapağı ve hararetin yükselmesini bekle.
Eğer sorunun çözülürse bana dua etmeyi unutma :)
 
eyvallah Kardeş birazdan gidiyorum parçacıya sanayiye yakın bir şirkette çalışıyorum zaten:):)
 
Hadi bakalım çözülür inşallah :)
 
Geri
Üst