Megan 3 dci 85 hp cold start -18 C :)

ilk marşta aldı. maşallahı eksik etmeyelim....

beyin (ecu)'nun amacı, motoru ve yağı en kısa sürede ısıtıp sürtünmeyi en az indirme ve normal yakıt tüketimini sağlamak üzerine programlı (bir neni jikle işi yani). normal çalışma ısınana ulaşana kadar ecu deviri yüksek tutup, yakıtı artırarak zengin karışım yollar (yakıt artar)

bu nedenden motor soğukken yüksek devir çevirme, ses, titreşim artması normaldir. hele sıfırın çok altında sıcaklıklarda yağda biraz bal kıvamına gelir, yapışkan birşey olur.

fark ettiyseniz ilk zamanlar zengin karışımdan dolayı çekiş iyi olur, normal ısıya gelince ecu standart karışıma döndüğünden çekiş biraz azalır...

bize düşen bir görevde kaliteli yakıt kullanmak. kış yakıtı, yazdan daha önemli. yazın alınan yakıtla kış yakıtı farklı üretiliyor. rafineriden kış şartlarına uygun katkılarla çıkıyor....

güzel bir bilgi teşekkür ederiz abi :)
 
Tesekkurler arkadaslar dci motorun cold start cevremdende gordugum kadari ile gayet iyi, birkac ornek vereyim arkadaslarin florino, kia ceed, bu sene dondu gecen senede hyundaile ford fiesta yeni kasa astra donmustu, gerci ben yakit konusunda hassasim bununda arti yonde faydasi vardir tabiki ama dci performansi iyi maasallah allah kaza bela vermesin...
 
Maşallah tek seferde -18'de tık demeden çalıştı :) izmirdede sabahları -1 falan oluyo ben işe giderken, benim clio 3 normal zamanda tek marşta anında çalışırken şimdi hafiften nazlanıyo ya kızdırma bujilerimiz yada akümüz bana sinyal veriyo gibi ıslık
 
Maşallah tek seferde -18'de tık demeden çalıştı :) izmirdede sabahları -1 falan oluyo ben işe giderken, benim clio 3 normal zamanda tek marşta anında çalışırken şimdi hafiften nazlanıyo ya kızdırma bujilerimiz yada akümüz bana sinyal veriyo gibi ıslık
Tesekkurler... olabilir :)
 
Maşallah tek seferde -18'de tık demeden çalıştı :) izmirdede sabahları -1 falan oluyo ben işe giderken, benim clio 3 normal zamanda tek marşta anında çalışırken şimdi hafiften nazlanıyo ya kızdırma bujilerimiz yada akümüz bana sinyal veriyo gibi ıslık

akü değiştimi hiç, kaç yıllık?
 
akü değiştimi hiç, kaç yıllık?

Aracımı alalı 2.5 yıl oldu ben hiç değiştirmedim eski sahibide bayandı yani durum baya karanlık :) normal havalarda anında tek marşta sorunsuz çalışıyor bu ara hava sıcaklığı sıfırın altına düşünce nazlanmaya başladı yine tek marşta çalışıyor ama biraz ağırdan alıyor zorlanıyor gibi
 
Aracımı alalı 2.5 yıl oldu ben hiç değiştirmedim eski sahibide bayandı yani durum baya karanlık :) normal havalarda anında tek marşta sorunsuz çalışıyor bu ara hava sıcaklığı sıfırın altına düşünce nazlanmaya başladı yine tek marşta çalışıyor ama biraz ağırdan alıyor zorlanıyor gibi

model kaçtı, belkide orjinal aküdür üstündeki
 
Aracımı alalı 2.5 yıl oldu ben hiç değiştirmedim eski sahibide bayandı yani durum baya karanlık :) normal havalarda anında tek marşta sorunsuz çalışıyor bu ara hava sıcaklığı sıfırın altına düşünce nazlanmaya başladı yine tek marşta çalışıyor ama biraz ağırdan alıyor zorlanıyor gibi

Yağ değişiminide yaptınız mı ? 10 40 felan koyuyosanız araca motoru kışın kasıyor kalın yağdır . Soğuk bölgelerde kışı kolay kolay çıkarttırmaz :) Bende aküyü yeni değişmiştim varta aldım 74 amper . Sabah 10 derece havada marş basıyorum ağır çeviriyor yağ değişiminede 3,500 km var daha . Akü zayıf gibi ağırdan marş basıyor . Sonra aklıma geldi usta buna 10 40 koymuştu diye :) gittim 5 30 yağ aldım filtreyle değiştirdim şimdik soğukta bile sıcak motormuş gibi seri marş basıyor yağda çok önemli aklınızda olsun :)

Bu araç maşallah çok iyi çalışmış :) İlk çalışmada devirin yüksek olmasının sebebi motorun soğuk olmasından kaynaklı , motor ısındıkca devir düşer bi problem değil . İlk marşta 1000 -1100 devir civarında olup ısındıkdan sonra 800 900 sabit olması gerekir . He devamlı 900 1000 devir arası dalgalanıyorsa o zaman problem var diyebiliriz :)
 
Benim hoşuma giden , kızdırma imleci hemen gitti , anında gürültüsüz çalıştı :)
 
Geri
Üst