Arkadaşlar ben yıllardır çeşitli megane 2 araçlara bindim ve hali hazırda şu an da tekno paket aracım var benzinli. 5 ileri dizellerde 3bin devirde 130kmh. 6 ileri dizellerde 150kmh hız yaparken bizim benzinli araçlarda 100kmh hız yapması yıllardır sinirime dokunuyordu. Araçtan her haliyle memnunken uzunyolda ve hatta bazen şehiriçinde uzun yolculuklarda kafa ütülüyordu bu durum. hele biraz da hız yaptığımda hanımla konuştuklarımızı zor anlayacak seviyeye geliyorduk
En son birkaç yıl önce araştırdım ve sadece 5. vites dişlilerinin şanzuman inmeden değiştirilebildiğini gördüm Rus forumlarında. Nitekim aynı işlemi sonra da ben yaptım. Orjinalde araç üzerinde bulunan 37/33 diş sayısına sahip 5. vites dişli takımını. çıkma orjinal 42/31 dişli oranına sahip olanla değiştirdirdim(dizel birçok renault araçlarda bu dişli kullanılıyor ya da 41/31). Değiştirmeden önce tahmin ettiğim gibi aracın 5. vitesteki çekişi tabiki eski dişlilere kıyaslayınca düşecekti ve nitekim öyle oldu. Ancak kısa sürede buna alıştım ve şu an sanki orjinalden bu şekilde fabrikadan çıkmış gibi sürüş dinamiklerine alıştım.
Gelelim artı ve eksilerine:
1) Dişli değiştirmekteki tek amacım aracımın son viteste daha sessiz seyretmesini sağlamaktı ve nitekim en başarılı olduğum konu bu oldu şu an 3bin devirde 125kmh hız yapıyor. Bir de kapı içleri ve davlumbaz içlerine zaten yalıtım yapmıştım onun da etkisiyle araç adeta sessizliğe büründü uzunyolda.
2) Hız sabitleyici makyajlı kasalardaki ABS beyninin farklı olması vesilesiyle yine çalışmaya devam ediyor hiçbir ayar yapmadan. Ancak faz 1 kasa yani benim araç gibi olanlarda ABS beyni doğrudan algılayamıyor bu işlemi. Ayarlardan takometre index değerini SIFIRLAYARAK çalıştırmak mümkün oluyor hız sabitleyiciyi. Bu ayarı sıfırladığınızda da kadranda ABS ışığı yanıp sönmeye başlıyor sürekli o yüzden kadranı söküp bant ile felan kapatmak gerekiyor.Ayrıca araç 125kmh hızla giderken kadranda 140kmh hız gösteriyor. Aslında radara girmemek için veya hız konusunda kendini tatmin etmek için güzel birşey fakat ben orjinal ayarıyla hız sabitleyiciyi 5. viteste kullanmadan devam etmekteyim aracımla. Uzun süre 5. vitesle gideceğim bir durum olursa 4ten 5e debriyajsız geçirebiliyorum aracımı iyi tanıdığım için zaten
3) Uzunyolda sessizlik yanında tabiki yakıtı da az bir miktar düşürüyor. Benden sonra yaklaşık 6-7 araca aynı işlemler yapıldı herkes yakıt ve sessizzlik konusunda hala teşekkürlerini sunuyor.
4) Ben aracıma farklılık katmayı seven birisiyim takip edenler bilir. Diğer meganların hiçbirinde olmayan birçok özellik ekledim aracıma, çok büyük emeklerim var. Bu sebeple ego tatmini konusunda da güzel bir katkısı oldu bana
Umarım aklınızdaki soru işaretlerine cevaplar sunabilmişimdir. Merak ettikleriniz varsa yine mesajlarınızı fark ettiğimde cevaplamaya çalışırım.
Herkese keyifli forumlar.