Manuel Şanzıman Yağı Değişimi

Merhaba;
6 ay felan önce şanzumanı indirdim keyfi olarak. 5. vites dişlisini uzun oranlı dişli ile değiştirdim. Şanzuman inmişken baskı, balata, hidrolik bilya ve arka krank keçesini de değiştirdim orjinal mais parçalarla. Volan taşlatmayı da ihmal etmedim tabiki.
İşlem sonucunda ELF Tranself EP-80 şanzuman yağıyla işlemi sonlandırdık. Geçen süre zarfında ne vites geçişlerinde ne de ötme gibi bir problem yaşamadım. Tercih ettiğiniz yağ ise doğru viskozitede ve kaliteli bir yağ. Gönül rahatlığıyla kullanabilirsiniz.



5.vites dişlisinin uzun oranlısını değiştirdiğinizi yazmışsınız bunun ne gibi farklılıklar getirdiğini yazar mısınız.
çekiş yakıt devir gibi
 
Merhaba;
6 ay felan önce şanzumanı indirdim keyfi olarak. 5. vites dişlisini uzun oranlı dişli ile değiştirdim. Şanzuman inmişken baskı, balata, hidrolik bilya ve arka krank keçesini de değiştirdim orjinal mais parçalarla. Volan taşlatmayı da ihmal etmedim tabiki.
İşlem sonucunda ELF Tranself EP-80 şanzuman yağıyla işlemi sonlandırdık. Geçen süre zarfında ne vites geçişlerinde ne de ötme gibi bir problem yaşamadım. Tercih ettiğiniz yağ ise doğru viskozitede ve kaliteli bir yağ. Gönül rahatlığıyla kullanabilirsiniz.

5.vites dişlisinin uzun oranlısını değiştirdiğinizi yazmışsınız bunun ne gibi farklılıklar getirdiğini yazar mısınız.
çekiş yakıt devir gibi

Doğrusu ben de çok merak ediyorum. Eşi benzeri olmayan örneklerden biri çünkü :D
 
Doğrusu ben de çok merak ediyorum. Eşi benzeri olmayan örneklerden biri çünkü :D

Arkadaşlar ben yıllardır çeşitli megane 2 araçlara bindim ve hali hazırda şu an da tekno paket aracım var benzinli. 5 ileri dizellerde 3bin devirde 130kmh. 6 ileri dizellerde 150kmh hız yaparken bizim benzinli araçlarda 100kmh hız yapması yıllardır sinirime dokunuyordu. Araçtan her haliyle memnunken uzunyolda ve hatta bazen şehiriçinde uzun yolculuklarda kafa ütülüyordu bu durum. hele biraz da hız yaptığımda hanımla konuştuklarımızı zor anlayacak seviyeye geliyorduk :) En son birkaç yıl önce araştırdım ve sadece 5. vites dişlilerinin şanzuman inmeden değiştirilebildiğini gördüm Rus forumlarında. Nitekim aynı işlemi sonra da ben yaptım. Orjinalde araç üzerinde bulunan 37/33 diş sayısına sahip 5. vites dişli takımını. çıkma orjinal 42/31 dişli oranına sahip olanla değiştirdirdim(dizel birçok renault araçlarda bu dişli kullanılıyor ya da 41/31). Değiştirmeden önce tahmin ettiğim gibi aracın 5. vitesteki çekişi tabiki eski dişlilere kıyaslayınca düşecekti ve nitekim öyle oldu. Ancak kısa sürede buna alıştım ve şu an sanki orjinalden bu şekilde fabrikadan çıkmış gibi sürüş dinamiklerine alıştım.
Gelelim artı ve eksilerine:
1) Dişli değiştirmekteki tek amacım aracımın son viteste daha sessiz seyretmesini sağlamaktı ve nitekim en başarılı olduğum konu bu oldu şu an 3bin devirde 125kmh hız yapıyor. Bir de kapı içleri ve davlumbaz içlerine zaten yalıtım yapmıştım onun da etkisiyle araç adeta sessizliğe büründü uzunyolda.
2) Hız sabitleyici makyajlı kasalardaki ABS beyninin farklı olması vesilesiyle yine çalışmaya devam ediyor hiçbir ayar yapmadan. Ancak faz 1 kasa yani benim araç gibi olanlarda ABS beyni doğrudan algılayamıyor bu işlemi. Ayarlardan takometre index değerini SIFIRLAYARAK çalıştırmak mümkün oluyor hız sabitleyiciyi. Bu ayarı sıfırladığınızda da kadranda ABS ışığı yanıp sönmeye başlıyor sürekli o yüzden kadranı söküp bant ile felan kapatmak gerekiyor.Ayrıca araç 125kmh hızla giderken kadranda 140kmh hız gösteriyor. Aslında radara girmemek için veya hız konusunda kendini tatmin etmek için güzel birşey fakat ben orjinal ayarıyla hız sabitleyiciyi 5. viteste kullanmadan devam etmekteyim aracımla. Uzun süre 5. vitesle gideceğim bir durum olursa 4ten 5e debriyajsız geçirebiliyorum aracımı iyi tanıdığım için zaten :)
3) Uzunyolda sessizlik yanında tabiki yakıtı da az bir miktar düşürüyor. Benden sonra yaklaşık 6-7 araca aynı işlemler yapıldı herkes yakıt ve sessizzlik konusunda hala teşekkürlerini sunuyor.
4) Ben aracıma farklılık katmayı seven birisiyim takip edenler bilir. Diğer meganların hiçbirinde olmayan birçok özellik ekledim aracıma, çok büyük emeklerim var. Bu sebeple ego tatmini konusunda da güzel bir katkısı oldu bana :)

Umarım aklınızdaki soru işaretlerine cevaplar sunabilmişimdir. Merak ettikleriniz varsa yine mesajlarınızı fark ettiğimde cevaplamaya çalışırım.
Herkese keyifli forumlar.
 
Arkadaşlar ben yıllardır çeşitli megane 2 araçlara bindim ve hali hazırda şu an da tekno paket aracım var benzinli. 5 ileri dizellerde 3bin devirde 130kmh. 6 ileri dizellerde 150kmh hız yaparken bizim benzinli araçlarda 100kmh hız yapması yıllardır sinirime dokunuyordu. Araçtan her haliyle memnunken uzunyolda ve hatta bazen şehiriçinde uzun yolculuklarda kafa ütülüyordu bu durum. hele biraz da hız yaptığımda hanımla konuştuklarımızı zor anlayacak seviyeye geliyorduk :) En son birkaç yıl önce araştırdım ve sadece 5. vites dişlilerinin şanzuman inmeden değiştirilebildiğini gördüm Rus forumlarında. Nitekim aynı işlemi sonra da ben yaptım. Orjinalde araç üzerinde bulunan 37/33 diş sayısına sahip 5. vites dişli takımını. çıkma orjinal 42/31 dişli oranına sahip olanla değiştirdirdim(dizel birçok renault araçlarda bu dişli kullanılıyor ya da 41/31). Değiştirmeden önce tahmin ettiğim gibi aracın 5. vitesteki çekişi tabiki eski dişlilere kıyaslayınca düşecekti ve nitekim öyle oldu. Ancak kısa sürede buna alıştım ve şu an sanki orjinalden bu şekilde fabrikadan çıkmış gibi sürüş dinamiklerine alıştım.
Gelelim artı ve eksilerine:
1) Dişli değiştirmekteki tek amacım aracımın son viteste daha sessiz seyretmesini sağlamaktı ve nitekim en başarılı olduğum konu bu oldu şu an 3bin devirde 125kmh hız yapıyor. Bir de kapı içleri ve davlumbaz içlerine zaten yalıtım yapmıştım onun da etkisiyle araç adeta sessizliğe büründü uzunyolda.
2) Hız sabitleyici makyajlı kasalardaki ABS beyninin farklı olması vesilesiyle yine çalışmaya devam ediyor hiçbir ayar yapmadan. Ancak faz 1 kasa yani benim araç gibi olanlarda ABS beyni doğrudan algılayamıyor bu işlemi. Ayarlardan takometre index değerini SIFIRLAYARAK çalıştırmak mümkün oluyor hız sabitleyiciyi. Bu ayarı sıfırladığınızda da kadranda ABS ışığı yanıp sönmeye başlıyor sürekli o yüzden kadranı söküp bant ile felan kapatmak gerekiyor.Ayrıca araç 125kmh hızla giderken kadranda 140kmh hız gösteriyor. Aslında radara girmemek için veya hız konusunda kendini tatmin etmek için güzel birşey fakat ben orjinal ayarıyla hız sabitleyiciyi 5. viteste kullanmadan devam etmekteyim aracımla. Uzun süre 5. vitesle gideceğim bir durum olursa 4ten 5e debriyajsız geçirebiliyorum aracımı iyi tanıdığım için zaten :)
3) Uzunyolda sessizlik yanında tabiki yakıtı da az bir miktar düşürüyor. Benden sonra yaklaşık 6-7 araca aynı işlemler yapıldı herkes yakıt ve sessizzlik konusunda hala teşekkürlerini sunuyor.
4) Ben aracıma farklılık katmayı seven birisiyim takip edenler bilir. Diğer meganların hiçbirinde olmayan birçok özellik ekledim aracıma, çok büyük emeklerim var. Bu sebeple ego tatmini konusunda da güzel bir katkısı oldu bana :)

Umarım aklınızdaki soru işaretlerine cevaplar sunabilmişimdir. Merak ettikleriniz varsa yine mesajlarınızı fark ettiğimde cevaplamaya çalışırım.
Herkese keyifli forumlar.

Kapı içlerine ve davlumbazlara hangi yalıtım malzemelerini kullandınız?
 
ibrenin yanlış göstermesi dışında çok güzel olmuş.
Arkadaşlar ben yıllardır çeşitli megane 2 araçlara bindim ve hali hazırda şu an da tekno paket aracım var benzinli. 5 ileri dizellerde 3bin devirde 130kmh. 6 ileri dizellerde 150kmh hız yaparken bizim benzinli araçlarda 100kmh hız yapması yıllardır sinirime dokunuyordu. Araçtan her haliyle memnunken uzunyolda ve hatta bazen şehiriçinde uzun yolculuklarda kafa ütülüyordu bu durum. hele biraz da hız yaptığımda hanımla konuştuklarımızı zor anlayacak seviyeye geliyorduk :) En son birkaç yıl önce araştırdım ve sadece 5. vites dişlilerinin şanzuman inmeden değiştirilebildiğini gördüm Rus forumlarında. Nitekim aynı işlemi sonra da ben yaptım. Orjinalde araç üzerinde bulunan 37/33 diş sayısına sahip 5. vites dişli takımını. çıkma orjinal 42/31 dişli oranına sahip olanla değiştirdirdim(dizel birçok renault araçlarda bu dişli kullanılıyor ya da 41/31). Değiştirmeden önce tahmin ettiğim gibi aracın 5. vitesteki çekişi tabiki eski dişlilere kıyaslayınca düşecekti ve nitekim öyle oldu. Ancak kısa sürede buna alıştım ve şu an sanki orjinalden bu şekilde fabrikadan çıkmış gibi sürüş dinamiklerine alıştım.
Gelelim artı ve eksilerine:
1) Dişli değiştirmekteki tek amacım aracımın son viteste daha sessiz seyretmesini sağlamaktı ve nitekim en başarılı olduğum konu bu oldu şu an 3bin devirde 125kmh hız yapıyor. Bir de kapı içleri ve davlumbaz içlerine zaten yalıtım yapmıştım onun da etkisiyle araç adeta sessizliğe büründü uzunyolda.
2) Hız sabitleyici makyajlı kasalardaki ABS beyninin farklı olması vesilesiyle yine çalışmaya devam ediyor hiçbir ayar yapmadan. Ancak faz 1 kasa yani benim araç gibi olanlarda ABS beyni doğrudan algılayamıyor bu işlemi. Ayarlardan takometre index değerini SIFIRLAYARAK çalıştırmak mümkün oluyor hız sabitleyiciyi. Bu ayarı sıfırladığınızda da kadranda ABS ışığı yanıp sönmeye başlıyor sürekli o yüzden kadranı söküp bant ile felan kapatmak gerekiyor.Ayrıca araç 125kmh hızla giderken kadranda 140kmh hız gösteriyor. Aslında radara girmemek için veya hız konusunda kendini tatmin etmek için güzel birşey fakat ben orjinal ayarıyla hız sabitleyiciyi 5. viteste kullanmadan devam etmekteyim aracımla. Uzun süre 5. vitesle gideceğim bir durum olursa 4ten 5e debriyajsız geçirebiliyorum aracımı iyi tanıdığım için zaten :)
3) Uzunyolda sessizlik yanında tabiki yakıtı da az bir miktar düşürüyor. Benden sonra yaklaşık 6-7 araca aynı işlemler yapıldı herkes yakıt ve sessizzlik konusunda hala teşekkürlerini sunuyor.
4) Ben aracıma farklılık katmayı seven birisiyim takip edenler bilir. Diğer meganların hiçbirinde olmayan birçok özellik ekledim aracıma, çok büyük emeklerim var. Bu sebeple ego tatmini konusunda da güzel bir katkısı oldu bana :)

Umarım aklınızdaki soru işaretlerine cevaplar sunabilmişimdir. Merak ettikleriniz varsa yine mesajlarınızı fark ettiğimde cevaplamaya çalışırım.
Herkese keyifli forumlar.
 
ibrenin yanlış göstermesi dışında çok güzel olmuş.
Ayarlarda degisiklik yapmadan kullaninca kadran dogru gosteriyor hizi. Yani şu an 3bin devirle giderken 125kmh hiz dogru.

SNE-LX1 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Kapı içlerine ve davlumbazlara hangi yalıtım malzemelerini kullandınız?
Benim facebookta Megane TÜRKİYE adında bir grubum var ve grubumuzun aynı zamanda Megane TÜRKİYE adında youtube kanalı mevcut. Kanaldaki 40-50 adet videoya göz atarak araca yaptığım bazı işlemlerin(hepsini videoya almak mümkün olmadı bugüne kadar) videolarını bulabilirsiniz.

https://www.youtube.com/c/MeganeTÜRKİYE
 
faz2 lere bu işlem yapıldıktan sonra ayarlarda değişikliğe gerek var mı.
Ayarlarda degisiklik yapmadan kullaninca kadran dogru gosteriyor hizi. Yani şu an 3bin devirle giderken 125kmh hiz dogru.

SNE-LX1 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
faz2 lere bu işlem yapıldıktan sonra ayarlarda değişikliğe gerek var mı.
Hayir gerek yok. Mekanik işlemler sonrası direk kullanmaya başlıyorsunuz

SNE-LX1 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Geri
Üst