Çift girişli vanayı bağladım. Ayar konusunda biraz sıkıntı yaşasamda hallettim. Artık bantlar arabada sadece elektrik tesisatında, pullar ise civataların altında. Termoregülatörümde sorun olduğu için alt hava girişi kapalı, o kadar. Hava hortumu önde olduğu müddetçe boşta stop ediyor. Boruyu geriye kıvırıp, Fren hidroliğinin oraya bağladım. Dip gaz yapınca açık hava filtresi gibi ses gelmeye başladı. Çekiş ise mükemmel üstü. Araba benzinde nasıl ise öyle gidiyor. İşin enteresan tarafı, benzine aldığımda 3000 devirde tekleme, patırtı gibi problemler olmadığı gibi. Benzinin çekişi de öncekine göre arttı. Normalde sakin kullanırım, fazla basmam. Ama lazım olduğunda araba gidiyor. Tankın üzerinden kontrol ettiğime göre de yakıt aynı da kalabilir, biraz düşedebilir.
Hatta dün arabayı tekerlekten gelen ses için ustama götürdüm, Buna ne yaptıysan bi daha elleme, güzel gidiyor dedi. Çeken araç yakmaz, tabi çekiyo diye sende hemen basma dedi. Hatta hava girişleri açık bant filan yok deyince açtı baktı. Mikser için firmanın telefonunu filan aldı.
Olayı bence çözen çiftli ayar vanası oldı. 2. boğazın vanasını tamamen kapattım. 1. boğazın vanasını açıp 3000 devirde kısmaya başladım. Devir düştüğü yerde bıraktım Yaklaşık 3 tur kadar vanayı açmışım. 4000 deviri bastım, 2. vanayı açmaya başladım devir yükselmeye başladı 1 tur kadar açtım, artık devir değişmez oldu. Rolantiyide ayarladım tamamdır. 3 tur 1. vana 1 tur 2. vana. Zaten boğazlarda aynı mantık herhalde. 2 boğazı 4 kabul edersek. 2. boğaz gaza 4 te 3 bastığımızda açılıyor. Tabi bu vanayı açtığım turlar her araca göre değişir. Bu vanayı takıpta 3 tur 1. vanayı 1 tur 2. vanayı açıp ayar yapmak mantıksız olur.
Çekişte bana göre kendi aracım için söylüyorum bundan iyisi olmaz herhalde. Önce 60 ile dipgaz çıktığım yerleri şimdi 80 ile yarım gaz çıkıyorum. Hatta yokuş çıkarken savurmasın diye ayağımı gazdan çektiğim bile oluyor. İşler çok yoğun olduğu için foto çekemdim, yakında eklerim...
Bizim konumuzu Renault 9-11 forumundan takip eden bir kişinin yaptığı çalışma .