Lpg taktırmak mantıklımı ?

gezgin1881

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
6 Şub 2014
Mesajlar
16
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
49
Merhaba

2006 megane 2 var otomatik

şehir icinde 100 km de 8 lt benzin harcamaktayım ayda ortalama 1500 km yol yapılmakta şimdi bu durumda lpg takmak nekadar mantıklı görüslerinizi almak isterim

Arastırmalarıma göre lpg kısın daha fazla yakmaktaymıs ama yine lpg dede 8 lt yaktıgını düsünelim

benzin 8 lt * 5 tl = 40 tl
lpg 8 lt * 3.5 tl = 28 tl

fark 100 km de 12 tl

lpg dönüsümü 2000 tl oldugunu varsayarsak

1 aydaki lpg kazancım 120 tl 1 yıl sonunda 1440 tl kar elde etmis oluyorum lpg ninde bakım masraflarını eklersek 2 yılda kendini amorti etmis olacak

bukadar az kullanıma motora olumsuz etkilerini, avm lere girilememesini, gaz kokusunu ve tehlikesinide düsünürsek lpg takmak sizce mantıklımı ?

tşk
 
Bence en güzel fikir bana soracak olursanız lpg li araca binmektense 2006 benzinli aracınız 22 civarı eder diye düşünüyorum 22 ederse 2 milyarda lpg masrafı 24 bence o 2 milyarin üzerine 3-4 milyar koyarsanız 27 milyar civarına 2008-9 model temiz bir dizel megan alabilrisiniz ve ve 100 km de 5 litre yakarsın ve lpgden de az olur yakıtın
 
Merhaba ;

Araçimi Alali 6 Ay Oldu 100.000 Km de Hiç Tüp Takilmamiş ve Ben İlk Aldiğimda Hemen Tpğ Taktiririm Diye Düşünmüştüm Sonra Gercekten Bu Kararimin Yalniş Oldugunu Anladim , Bence Hiç Gerek Yok Gercekten Totale Vurdugunuzda Çok Büyük Farklar Çikmiyor.. Ve Dediğiniz Gibi Tehlikesi , Kapali Alanlara Girilememesi , Bagajda Yer Kaplamasida Cabasi.. :eyv :eyv
 
Öncelikle benzinli otomatik bir araç için 8 litre gayet güzel rakam.
Benzinde 8 lt tüketen bir araç Lpg de yoğunluk farkından dolayı 10.5-11 litre civarı yakar.Litre fiyatı farklı olduğu için daha ekonomiktir.Ancak lpg ye sürekli gelen zamlar bu farkı gittikçe kapatmakta...
Her marşa basmanızda benzinle çalışacak , kışın soğuk havalarda motor belli bir sıcaklığa gelene kadar araç benzinde çalışacak ve ciddi bir miktar benzin kullanacak.Zaten ilk ısınma gerçekleşene kadar 8 ise 13 14 yakacak ortalama.Bunun yanında ikidebir ayara git , filtre değiştir , bir gün benzin için bir gün lpg için pompaya gir çık , muayene istasyonunda birde onun stresini yaşa vs vs ..
Emre'ninde dediği gibi biraz daha sabredip model yükseltmek (benzin ve ya dizel) daha mantıklı.Çünkü yaptığınız kilometre kendini kısa zamanda amorti etmeyecek.

 
Benim aracimda lpg var, motoru aracinizla aynı. Benzinden hic bir farkı yok performans ve kullanım olarak ve daha ekonomik. İkide bir ayara gitme vs sıkıntılar sıralı sistem lpg de yok. Montaj düzgün yapıldıktan sonra atiker vs gibi yerli ürünlerde sizi memnun edecektir.
 
Tabi ekonomik ona lafım yok , ancak hep dikkatimi çekmiştir , bende yıllarca lpg kullandım , aracım şu kadar yakıyor bu kadar yakıyor diye seviniyordum.Ne zaman sıralı sistem lpg li bir arabam oldu oturup iki kere düşünmeye başladım.Rakamları atıyorum , 100 liralık lpg alıyorsanız sıralı lpg kullanıyorsanız 25 liralıkta benzin alıyorsunuz bunu kimse inkar edemez.Hele kışın sıcak memlekette yaşamama rağmen benzin almaktan gına gelmşti.Özellikle sürekli marşa basanlar daha çok alıyordur. Ama hesap yapılırken lpg nin kaç litre yaktığı hesaplanıyor. E benzin ? o kimsenin gözüne gelmiyor.O yüzden kısa mesafe kullananlar , az km yapanlar sıralı lpg taktırırken iyi düşünmeli diye düşünüyorum.
 
Arkadaslar mesajlar icin cok teşekkür ederim sanırım lpg taktırmanın bir anlamı yok
benim gibi kullanımlar icin sehir ici trafikte otomatik arac olarak 8 lt sehirlerarası trafikte bu 6 ya kadar düsürüyorum kullanımım agresif degil ve sürekli anlık takipte oldugum icin sanırım bunu yapabiliyorum yoksa arac megane 2 privilage otomatik 8 yasında bir arac ama bakımlarınıda mutlaka zamanında yaptırıyorum sanırım en büyük etkisi bu
 
Öncelikle benzinli otomatik bir araç için 8 litre gayet güzel rakam.
Benzinde 8 lt tüketen bir araç Lpg de yoğunluk farkından dolayı 10.5-11 litre civarı yakar.Litre fiyatı farklı olduğu için daha ekonomiktir.Ancak lpg ye sürekli gelen zamlar bu farkı gittikçe kapatmakta...
Her marşa basmanızda benzinle çalışacak , kışın soğuk havalarda motor belli bir sıcaklığa gelene kadar araç benzinde çalışacak ve ciddi bir miktar benzin kullanacak.Zaten ilk ısınma gerçekleşene kadar 8 ise 13 14 yakacak ortalama.Bunun yanında ikidebir ayara git , filtre değiştir , bir gün benzin için bir gün lpg için pompaya gir çık , muayene istasyonunda birde onun stresini yaşa vs vs ..
Emre'ninde dediği gibi biraz daha sabredip model yükseltmek (benzin ve ya dizel) daha mantıklı.Çünkü yaptığınız kilometre kendini kısa zamanda amorti etmeyecek.


Bu arada ugur bey bu mesaja yanlışlıkla begenmemeye basılmıstır kusura bakmayın :)
 
ne kadar lpg li araç sahibi tanıdığım varsa ya sabahları araçları zor çalışıyor ya buji bobin yakıyorlar ya tekleme sorunu yaşıyorlar.. devamlı ayar yaptırıyorlar.. tamam ilk senelerde sorun olmuyor fakat sonradan başlıyor araçta sorunlar.. özellikle renault grubu araçlar değil diğer markalardada sık sık buji bobin sorunu bobin kabloları değişiyor lpg bozuyor..
 
Geri
Üst