- Katılım
- 19 Kas 2016
- Mesajlar
- 515
- Tepkime puanı
- 1
- Puanları
- 18
- Yaş
- 38
Bende Uzunları değiştirmek istiyorum 1-Kendimiz takabilirmiyiz ? 2- Uzun lar için kaç lümen hangi marka takmak lazım ?
Sitemizi ana ekranınıza bir web uygulaması olarak nasıl yükleyeceğinizi görmek için aşağıdaki videoyu izleyin.
Not: Bu özellik bazı tarayıcılarda kullanılamayabilir.
Burda konuyla ilgisiz yazanları ciddiye almayın size yardımcı olacağım. Aracınızın kullanım kitapçığındaki lamba türünü öğrenin. Ör: H7, H1 gibi ... Bunu öğrendikten sonra aracınızda mercek far varsa 6500K ve 8000 Lümeni mercekli alabilirsiniz ve sonra far ayarı yaptıktan sonra karşı tarafın gözünü almaz. Eğer merceksiz ise 4300 Kelvin ve 6500 Lümen olan değerlerde takıp far ayarı yaparak kullanabilirsiniz. Marka olarak Ali ekspress de en çok sipariş edilen lambalara bakabilirsiniz. Kaliteli markalar: Oslamp, Infitary gibidir.
Kazasız güvenli sürüşler ... eyvallah şefim sana teşekkür ediyorum
Teşekkürler bilgi için
Teşekkürler dostum aydınlatıcı ve öğretici bilgi buna denirKonuyla ilgili gerçekten çok saçma yorumlar okudum ama arkadaşların bilgisizliğine veriyorum. Olay ile ilgili bilinmeyen çok fazla konu olduğu aşikar. Birincisi mercekli far ışığı tek bir noktada toplamaz aksine daha geniş bir açı ile yayar. Yabancı kaynaklarlarda "hot spot" olarak adlandırılır. Halojen farlarda ise ışık orta noktada toplanır ve uçlara çok fazla yayılmaz. Bunu anlamak için bilim adamı olmaya gerek yok sonuçta, temel fizik bilgisi Mercekli far ışık kaynağının önüne yerleştirir ve tek noktadan çıkan ışığı geniş bir açıda ve belirli bir "cut-off" çizgisi oluşturarak dağıtır. Kaldı ki bu "cut-off" çizgisi karşı taraftan gelen ve önde giden aracı rahatsız etmemeye yarayan çizgidir. Anne ve bacıların kulaklarını çınlatmayan çizgi yani. Halojen farlarda ise mercek olmadığından dolayı, ışığı dağıtma işini farın içindeki krom paneller yapar. Farklı alçılarla yerleştirilen parlak panellere yansıyan ışık, farklı açılarda yola dağılarak aydınlatma bölgesini oluşturur. "Cut-off" sınırı her halojen far çeşidinde mercek kadar belirgin olmasa da yine de ışığı belirli bir sınırın altında tutar. Ancak yine de farın yapısı gereği halojen farların "cut-off" çizgisi üzerinde daha az aydınlanmış bir bölge oluşur ve bu olaya ecnebiler "glare" adını vermişlerdir.
Şimdi gelelim LED ampüllere. LED ampüllerin internette bulunabilecek 100'lerce modeli var. Peki neden ışık dağılıyor ya da tam aydınlatmıyor? Bunun farklı sebepleri var. Birincisi odaklama. LED ampüllerin bazıları sanki arta kalan malzeme yerleştirilmiş gibi bol keseden LED panel barındırır ve her tarafından ışık verir. Bu anne-bacı seviyesini aşıp mezardaki dedeye kadar ulaşan bir kulak çınlamasının yanı sıra, tek noktadan dağılan ışığı odaklamak için tasarlanmış olan farlarda dağınık ve yetersiz bir aydınlatmaya sebep olur. Bu ampüller, mercekli farlarda da "cut-off" çizgisini bozarak dağınık bir aydınlatmaya sebep olur. LED Ampüllerin "sarı" renkteki ışık panelleri mümkün olduğunca küçük olmalı ve sağa sola yerleştirilmiş olmalı. Özellikle far üzerinde aydınlatma panellerinin yerleştirilmiş olduğu gövdenin panel etrafındaki alan da geniş olmalı.
Dikkat edilmesi gerekilen bir diğer husus da takılan LED ampülün açı ayarlı olması. Geleneksel far ampüllerüne karşı LED ampüllerde ışık sağ ve sol taraftan dağılır ve her ampül, her fara dik olarak oturmadığından dolayı (yerleştirirken çevirmeden kaynaklı) bazen LED panellerin baktığı yerler yanlış olur ve aydınlatmayı bozar. Dolayısıyla odak dağılarak olay yine aileye (!) taşınır Açı ayarlı ampüllerde ampülü sabitledikten sonra çevirerek ayar yapılabilmekte ve odak düzelmekte. LED ampüllerin 9000K 10000K 50000K(?) olanı değil, kaç lümen aydınlatma sağladığı önemlidir. Birisi ışık rengi, birisi aydınlatma şiddetini temsil eder. Yeni nesil matris led farlı araçların 3500/4000 lm far ile üretildiğini ve gündüz gibi aydınlattığını da belirteyim.
Sanayide ağzında sigarayla "yaw ben 100 tl ye far dahtım çog güzel oldu a.k" diyen abilerimiz pek umursamıyor böyle şeyleri ama bunlar trafikte sizle beraber aynı yolu paylaşan diğer sürücülerin de güvenliği ve rahatı için önemli. Sert bir virajda ayarsız saçma sapan farla karşıdan gelen sürücüyü kör(!) edip direksiyon hakimiyetini kaybetmesine sebep olabilirsiniz. Herkesin gözleri sizinki kadar iyi, yaşı sizin kadar genç, şoförlüğü(!) de mükemmel olmak zorunda değil.
Peki LED far takmak imkansız mı, olmaz mı? Olur efendim. Çok da güzel olur. İster mercekli olsun, ister halojen olsun önemli olan aracınız için DOĞRU ampülü seçmek. Kendi araştırmanızı yapıp doğru ampülü bulabilirsiniz, para harcayarak deneme yanılma yönemi de olur Ya da bunları umursamayıp, banane a.k diyerek istediğiniz ürünü de kulllabilirsiniz. Mesele anneye, kardeşe sevgi
Saygılar.
Edit1: Bazı ingilizce terimleri türkçesini tam bilmediğimden dolayı orijinal hali ile kullanmak zorunda kaldım. Ayrıca merak eden kullanıcılar ingilizce olarak aratıp çeşitli kaynaklardan bilgi edinebilirler.
Edit2: Yukarıda far ayarı yaparak kullanabilirsin demiş bir arkadaşımız. Düzgün odaklanmamış, yanlış ampül takılan bir fara istediğin kadar ayar yap. Sadece farı yere baktırıp azaltırsın parlamasını. Yüksek derecede "glare" olacağından dolayı göz almaya devam ettiği gibi yere baktığı için aydınlatması da kör olacaktır.
Konuyla ilgili gerçekten çok saçma yorumlar okudum ama arkadaşların bilgisizliğine veriyorum. Olay ile ilgili bilinmeyen çok fazla konu olduğu aşikar. Birincisi mercekli far ışığı tek bir noktada toplamaz aksine daha geniş bir açı ile yayar. Yabancı kaynaklarlarda "hot spot" olarak adlandırılır. Halojen farlarda ise ışık orta noktada toplanır ve uçlara çok fazla yayılmaz. Bunu anlamak için bilim adamı olmaya gerek yok sonuçta, temel fizik bilgisi Mercekli far ışık kaynağının önüne yerleştirir ve tek noktadan çıkan ışığı geniş bir açıda ve belirli bir "cut-off" çizgisi oluşturarak dağıtır. Kaldı ki bu "cut-off" çizgisi karşı taraftan gelen ve önde giden aracı rahatsız etmemeye yarayan çizgidir. Anne ve bacıların kulaklarını çınlatmayan çizgi yani. Halojen farlarda ise mercek olmadığından dolayı, ışığı dağıtma işini farın içindeki krom paneller yapar. Farklı alçılarla yerleştirilen parlak panellere yansıyan ışık, farklı açılarda yola dağılarak aydınlatma bölgesini oluşturur. "Cut-off" sınırı her halojen far çeşidinde mercek kadar belirgin olmasa da yine de ışığı belirli bir sınırın altında tutar. Ancak yine de farın yapısı gereği halojen farların "cut-off" çizgisi üzerinde daha az aydınlanmış bir bölge oluşur ve bu olaya ecnebiler "glare" adını vermişlerdir.
Şimdi gelelim LED ampüllere. LED ampüllerin internette bulunabilecek 100'lerce modeli var. Peki neden ışık dağılıyor ya da tam aydınlatmıyor? Bunun farklı sebepleri var. Birincisi odaklama. LED ampüllerin bazıları sanki arta kalan malzeme yerleştirilmiş gibi bol keseden LED panel barındırır ve her tarafından ışık verir. Bu anne-bacı seviyesini aşıp mezardaki dedeye kadar ulaşan bir kulak çınlamasının yanı sıra, tek noktadan dağılan ışığı odaklamak için tasarlanmış olan farlarda dağınık ve yetersiz bir aydınlatmaya sebep olur. Bu ampüller, mercekli farlarda da "cut-off" çizgisini bozarak dağınık bir aydınlatmaya sebep olur. LED Ampüllerin "sarı" renkteki ışık panelleri mümkün olduğunca küçük olmalı ve sağa sola yerleştirilmiş olmalı. Özellikle far üzerinde aydınlatma panellerinin yerleştirilmiş olduğu gövdenin panel etrafındaki alan da geniş olmalı.
Dikkat edilmesi gerekilen bir diğer husus da takılan LED ampülün açı ayarlı olması. Geleneksel far ampüllerüne karşı LED ampüllerde ışık sağ ve sol taraftan dağılır ve her ampül, her fara dik olarak oturmadığından dolayı (yerleştirirken çevirmeden kaynaklı) bazen LED panellerin baktığı yerler yanlış olur ve aydınlatmayı bozar. Dolayısıyla odak dağılarak olay yine aileye (!) taşınır Açı ayarlı ampüllerde ampülü sabitledikten sonra çevirerek ayar yapılabilmekte ve odak düzelmekte. LED ampüllerin 9000K 10000K 50000K(?) olanı değil, kaç lümen aydınlatma sağladığı önemlidir. Birisi ışık rengi, birisi aydınlatma şiddetini temsil eder. Yeni nesil matris led farlı araçların 3500/4000 lm far ile üretildiğini ve gündüz gibi aydınlattığını da belirteyim.
Sanayide ağzında sigarayla "yaw ben 100 tl ye far dahtım çog güzel oldu a.k" diyen abilerimiz pek umursamıyor böyle şeyleri ama bunlar trafikte sizle beraber aynı yolu paylaşan diğer sürücülerin de güvenliği ve rahatı için önemli. Sert bir virajda ayarsız saçma sapan farla karşıdan gelen sürücüyü kör(!) edip direksiyon hakimiyetini kaybetmesine sebep olabilirsiniz. Herkesin gözleri sizinki kadar iyi, yaşı sizin kadar genç, şoförlüğü(!) de mükemmel olmak zorunda değil.
Peki LED far takmak imkansız mı, olmaz mı? Olur efendim. Çok da güzel olur. İster mercekli olsun, ister halojen olsun önemli olan aracınız için DOĞRU ampülü seçmek. Kendi araştırmanızı yapıp doğru ampülü bulabilirsiniz, para harcayarak deneme yanılma yönemi de olur Ya da bunları umursamayıp, banane a.k diyerek istediğiniz ürünü de kulllabilirsiniz. Mesele anneye, kardeşe sevgi
Saygılar.
Edit1: Bazı ingilizce terimleri türkçesini tam bilmediğimden dolayı orijinal hali ile kullanmak zorunda kaldım. Ayrıca merak eden kullanıcılar ingilizce olarak aratıp çeşitli kaynaklardan bilgi edinebilirler.
Edit2: Yukarıda far ayarı yaparak kullanabilirsin demiş bir arkadaşımız. Düzgün odaklanmamış, yanlış ampül takılan bir fara istediğin kadar ayar yap. Sadece farı yere baktırıp azaltırsın parlamasını. Yüksek derecede "glare" olacağından dolayı göz almaya devam ettiği gibi yere baktığı için aydınlatması da kör olacaktır.
Bu kadar detaylı açıklamanın sonunda led tavsiyesi gelir sanmıştım
Bu bahsettiğiniz gereklilikleri karşılayan marka model öneriniz nedir?
Bu nedir böyle? Arkadaş kendi çalıp kendi oynuyor. Çoklu üyelik var sanırım hesap değiştirmeden kendini alıntılamanın başka izahı yoktur.
Merceğin daha fazla dağıttığını iddia edenlere ne söylesem boş zaten. Dağıtmak ayrı şeydir hizalamak odaklamak ayı şeydir. Halojen altyapılı araca led veya xenon ampül takarsanız karşı taraftan bir güzel küfür yersiniz doğal olarak. Kimsenin gözünü kör etmeye hakkınız yok! Aracın üzerindeki halojen yetersiz geliyor diyorsanız daha kaliteli bir marka model alın insanların canını riske atmayın! Gidin Osram Nightbraker plus vs alın. Ama sizinkisi halojenin yetersiz gelmesi değil tamamen beyaz ışık olsun da karşı taraf ne olursa olsun kafası. Yani tipik apaçi kafası bu.
En kısa zamanda resmi düzenleme gelmeli bu duruma. Başka türlü insanlar başkalarını düşünmüyor çünkü.
Sizin gibi elektrikten anlayamayan apaçiler olunca bilgi kirliliğinde haklısınız