Lastik ve Jant Boyutları ?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan whiteleo
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Yakıt artar artmıyor diyen yalan söyler:) örnek ben 185/15'i 205/17 yaptım yakıt bariz şekilde arttı...

O zaman biraz düşünmek gerekiyor :) Malüm araçta benzinli. Ama görüntü açısından büyük lastik ve jant hoş durduğu için düşünüyorum.
 
Yakıt artar artmıyor diyen yalan söyler:) örnek ben 185/15'i 205/17 yaptım yakıt bariz şekilde arttı...

:hıh yanılıyosun abi..yakıtın artma sebepleri sürtünme arttıgı için yada jantın ağırlıgı arttıgı için yakıtta artıyor ama mesala 14" bi sac jantlı arabaya 15" spoon takarsan yakıtı ellemez yada en basitinden 14" oem jantlı bi arabaya 16" sac jant takarsan tabanı çok büyütmezsen yakıtın artmaz hatta azalma bile olabilir..oem bi jantın tanesi ortalama 7-9 kg arasında değişir ama sac jantlar 5-6 kg arası oluyo genelde
 
Biraz önce Bridgestone Lastikçisine gittim. Arka lastikleri öne taktırdım önler baya azalmıştı. Balans ayarı yaparken usta bir tanesinin sırt tellerinde bozulma var dedi düşük hızda sallama yapabilir dedi lastiğin jant üzerinde yerini kaydırdı düzeldi biraz. Lastiklerinin dişleri fazla azalmamış ancak ömrünü doldurmaya yakın dedi. Balans ayarları acayip derecede bozuk çıktı ve tam ayarları yapıldı. Ancak lastikleri yakın bir zamanda değiştirmek gerekicek sanırım. Araçta 175 65 R 14 lastik var dedim buna 185 taksak nasıl olur dedim daha iyi olur ama yanağı 60 a indirmek gerekir dedi bu araçlar zaten yüksek dedi yol tutuşu artar dedi. 185 / 60 / R 14 sizce nasıl bir tercih olur. Yoksa jant masrafı yapsak 15 mi taksak ?
 
:hıh yanılıyosun abi..yakıtın artma sebepleri sürtünme arttıgı için yada jantın ağırlıgı arttıgı için yakıtta artıyor ama mesala 14" bi sac jantlı arabaya 15" spoon takarsan yakıtı ellemez yada en basitinden 14" oem jantlı bi arabaya 16" sac jant takarsan tabanı çok büyütmezsen yakıtın artmaz hatta azalma bile olabilir..oem bi jantın tanesi ortalama 7-9 kg arasında değişir ama sac jantlar 5-6 kg arası oluyo genelde
16 jant takıp tabanı nasıl genişletmeyeceksin amaç zaten yol tutuşu artırmak...
Biraz önce Bridgestone Lastikçisine gittim. Arka lastikleri öne taktırdım önler baya azalmıştı. Balans ayarı yaparken usta bir tanesinin sırt tellerinde bozulma var dedi düşük hızda sallama yapabilir dedi lastiğin jant üzerinde yerini kaydırdı düzeldi biraz. Lastiklerinin dişleri fazla azalmamış ancak ömrünü doldurmaya yakın dedi. Balans ayarları acayip derecede bozuk çıktı ve tam ayarları yapıldı. Ancak lastikleri yakın bir zamanda değiştirmek gerekicek sanırım. Araçta 175 65 R 14 lastik var dedim buna 185 taksak nasıl olur dedim daha iyi olur ama yanağı 60 a indirmek gerekir dedi bu araçlar zaten yüksek dedi yol tutuşu artar dedi. 185 / 60 / R 14 sizce nasıl bir tercih olur. Yoksa jant masrafı yapsak 15 mi taksak ?
Lastik masrafına gireceksen jantta al bence 185/55/15 lastikte bulursan sapma oranı neredeyse 0 olur...
 
Lastik masrafına gireceksen jantta al bence 185/55/15 lastikte bulursan sapma oranı neredeyse 0 olur...

Haklısın bu seçim daha iyi olur sanırım kafama yattı. 55 Yanak çok ince olurmu bu araç için ?
 
Haklısın bu seçim daha iyi olur sanırım kafama yattı. 55 Yanak çok ince olurmu bu araç için ?

Bence olmaz 55 yanak bence çok bile kalın ama :)) eskiye göre çukurlara daha dikkat edersen sorun yaşamazsın.
 
55 le ben kamyon gibi dalarim heryere neyine dikkat edecek :D

Bize göre öyle abi :)) 65 ten 55 e inince her cukurda jant vuruyormus gibi hissedilir
 
Geri
Üst