- Katılım
- 27 Eki 2013
- Mesajlar
- 22
- Tepkime puanı
- 0
- Puanları
- 0
Aracımın normalde 185/65/15 lastik ebatı var fabrika çıkışı olarak. Fakat önceki sahibi 14 jant alıp 175/65/14 lastik almış.
Ben yazlık lastikler için spor çelik jant düşünürken lastik hesaplama üzerine bir site buldum. Site bu:
http://www.lastiknet.com/icerik.asp?inf=25
Bu tabloya göre orijinal ve düşünülen lastik ebatı arasında artı eksi %2,5 maksimum fark olması gerekiyor. Şimdi buraya fabrika ve şimdi kullandıklarımı yazınca %6 gibi bir fark oluyor. Aracım 1.2 benzinli, şehir içi 7 litre ve şehir dışı 6,8 litre yakıyor. Anlamsız bir şekilde fazla bence. (Shell V-Power FuelSave litre/4,91TL)
Sebebinin lastik olma ihtimali var mı sizce? Çünkü orijinal olandan daha küçük çapta ve tekerin dönme sayısı artıyor. Bu da daha fazla devir yapması demek.
Ekleme: Ayrıca aracıma 195/55/16 lastik ve 16" spor jant alacağım, bu değerleri girince fabrika çıkışıyla aynı hale geliyor, tek dezavantajı toplamda 2-3kg ve 1cm geniş taban olduğundan biraz yakıtı etkiler.
Ben yazlık lastikler için spor çelik jant düşünürken lastik hesaplama üzerine bir site buldum. Site bu:
http://www.lastiknet.com/icerik.asp?inf=25
Bu tabloya göre orijinal ve düşünülen lastik ebatı arasında artı eksi %2,5 maksimum fark olması gerekiyor. Şimdi buraya fabrika ve şimdi kullandıklarımı yazınca %6 gibi bir fark oluyor. Aracım 1.2 benzinli, şehir içi 7 litre ve şehir dışı 6,8 litre yakıyor. Anlamsız bir şekilde fazla bence. (Shell V-Power FuelSave litre/4,91TL)
Sebebinin lastik olma ihtimali var mı sizce? Çünkü orijinal olandan daha küçük çapta ve tekerin dönme sayısı artıyor. Bu da daha fazla devir yapması demek.
Ekleme: Ayrıca aracıma 195/55/16 lastik ve 16" spor jant alacağım, bu değerleri girince fabrika çıkışıyla aynı hale geliyor, tek dezavantajı toplamda 2-3kg ve 1cm geniş taban olduğundan biraz yakıtı etkiler.