Laguna 2 otomotik şanzıman sorunu

Merhaba beyler v6 2002 kullanıcısıyım, bursa da yaşıyorum. fakat bu şanzuman sorunu bende de var ısınınca motor kulakları ve şanzuman kulakları kopukmuş gibi vurma yapıyor genelde vites düşüşlerinde 3 ten 4 e geçişte ise devir saatini en 2000 devir yukarıya çıkarıyor renault mais şubeye gönderdim 1000tl den başlar 10,000tl ye kadar çıkar fakat olurmu bilemeyiz dediler. Sanayide otomatik ustası var 1500tl ye hallederim diyor lakin uğraştığım diğer mekanik arızalarında dolayı sıra şanzumana gelmedi. Açıkcası hiç bir arızasını çözemedik 2 gün sağlam 4 gün arızalı geziyorum aldığımdan beri farklı arızalar değil hep aynı arızalar yardımcı olabilecek bilgilerinizi paylaşırsanız çok sevinirim.
 
Merhaba.
Laguna 2.0T 2006 kullanıyorum. 3 yıldır bende. Şanzıman sorunu yaşamıştım ve hallettirdim. Bunun 3 adet beyni var: şanzıman içi hidrolik atamalarını yapan, Şanzıman vites değiştirme zamanlamasını ayarlayan ve genel ECU ( elektronik kontrol ünitesi ). Bilgisayara bağlandığında arıza tespiti ( her ne kadar "zor anlaşılır" denilsede ) gayet anlaşılır. Mekanik arıza varsa derhal tespit edilmekte. Elektronik ise tam olarak ne olduğu da belli olmakta.
Lakin şanzıman yağ değiştirildiyse ( filtresiyle beraber ), en olası ihtimal olan Şanzıman vites değiştirme zamanlamasını ayarlayan beyin ( akünün alt muhafazası altındaki ) iyi bir elektrikçiye verilip dağıtılıp temizlenmesi, çoğu zaman düzelmektedir ( değişim gerekli olabilir ve çıkması işçiliğiyle beraber yenisinin %25 ila %40 ederindedir ( 250.- TL / 400.- TL arası ). Eğer şanzıman içi hidrolik atamalarını yapan ise sanayide 1500.- TL den kapı açarlar...
Frenden gaza doğrudan asılmayınız; Renault arabalarında araç durunca kendini boşa alır, fren bırakılınca vitese almak için neredeyse 1 saliseye ihtiyaç duyar, bunu hissedebilirsiniz. Vites aldıktan sonra gaz pedalı sonuna kadar emrinizde. Araba hız sınırlarına yaklaşırken ise vites düşürüp "roketleme" yapmanız yine sıkıntılara sebep olacaktır.

Saygılarımla.
 
Merhaba,

öncelikle konuyla ilgili bilgilendirmenizden dolayı teşekür ederim,
lakin şanzumanla ilgili 2 ayrı ustayla görüştüm dediğiniz rakamlarda onarımı yapabileceklerini söylediler tam parayı ayarladım geçen hafta cumartesi gecesi iş yerinde durup duruken akü bitti takviye yaptım çalıştı fakat nejeksiyon arızası verdi esp arzası verdi vitese takıyorum gitmiyor geriye takınca gidiyor sebebi ise geriye takınca rolenti yükseliyor ondan herhalde salı günü tamirciye çektik arabada gaz pedalı diye bişey yok hiç tepki yok perşembe teşhisi koyduk (beyin)konyaya hemen kargo yaptırdım tanıdık bir dostumuz var cuma günü baktı şase görmüş dedi o dediğiniz beyin akünün altında akünün olduğu yeri komple söküyoruz cumartesi beyin geri geldi takmışlar araba 10 metre gitmiş yine aynı cumartesi gecesi tekrar söktük bursa da beyinci varmış ona götürdüm salı günü ak koyun kara koyun belli olacak.
sıkıntım sadece şanzumandı şimdi motor beyni çıktı ondan önce çalışırken tekleme yapıyordu karıştırıyordu 6 adet bobin değiştirdim olmadı komple gaz sistmeni değiştirdim yine olmadı belkide kök sebep beyindi bilemiyorum ama tek beni üzen bu sektörde olupta bu sorunları aldığımdan beri çözemem oldu.
tek şansım siz değerli kullanıcıların tecrübelerinden faydalanmak ya biri deseki al arabayı gel kardeşim ilacın burada merak etme yıllık izinimden kullanıp gidicem bundan önce 115bg vardı bir kere sıkıntı yaratmadı buda sağolsun birkere adam gibi beni taşımadı anlayacağınız ne yapacağımı şaşırmış durumdayım.
 
Arkadaşlar selamlar.İşlerimin yoğunluğundan dolayı Ankara ya henüz gidemedim.Yukarıda konu ile ilgili tecrübelerini yazan arkadaşlar ne gibi sorunu nasıl halletiklerini yazarlarsa sanırım bizler için daha doyurucu olur. Thermalix nick li arkadaşımız sorunun detayını ve nere de kime nasıl yaptırdığını bizlerle paylaşırsa daha iyi olur.Yok sa sanayi de elektronik beyni vereceğim usta muhtemelen benim işimi halletmeyecek daha da fazla başımıza sorun açacaklardır.

Saygılarımla
 
Merhaba,

şanzuman Beyniyle ilgili kendi adıma söylemek gerekirse işimiz çok zor V6 larda kullanılan şanzuman Çin işi seu1 beynide orjinalde tek parça komple satılıyor diğer 2,0 veya 1,6 otomatik şanzumanları nasıl bilmiyorum. Bu 1000 ila 1500tl arası yapılan işlerde toplamda 3 adet olan sensörler değişiyor fakat benim beyinde az öncede belirttiğim üzere bu sensörleri ayrı vermiyor.
öncelikle sorunlarımızı net paylaşalım ben sizlere madde madde yazayım,

1. Trafik sıkıştığında dur kalk yapmaya başladıkmı vuruntu yapıyor(zaten bu başladımı soğuyana kadar yolda rahat yok)
2. Isınmanın etkisiyle vites geçişlerinde örnek 3ten 4 geçmesi en az saniyede gerçekleşiyor bu esnada devir saati kendi kendine 4500 ee kadar çıkıyor.
3.5. vites gidiyoruz makasa girecez 140-150 rampa yukarı makaslama yapacam 4 indiriyorum 7 SANİYE SONRA GEÇİYOR devir saati yine tavan yapıyor olay bitti zamanı ayarlamasan arkadan gelen üstüne çıkacak yada karşıdan gelen.
4. evin önüne geliyorum parka çekiyorum bir vuruntu araba resmen zıplıyor geri manevra yağacam R ye alıyorum yine güm diye bir ses.
Benim V6 da sıkıntılar bunlar en azından dertlerimiz bir ise aramızdan biri bu parayı verip bu işi öyle yada böyle yaptıracak ben bu işi yaptırcam Bursa da gönüllü iki kişi var ama önümüz bayram dolayısıyla bayramdan önce mümkün değil.
 
Arkadaşlar selamlar.İşlerimin yoğunluğundan dolayı Ankara ya henüz gidemedim.Yukarıda konu ile ilgili tecrübelerini yazan arkadaşlar ne gibi sorunu nasıl halletiklerini yazarlarsa sanırım bizler için daha doyurucu olur. Thermalix nick li arkadaşımız sorunun detayını ve nere de kime nasıl yaptırdığını bizlerle paylaşırsa daha iyi olur.Yok sa sanayi de elektronik beyni vereceğim usta muhtemelen benim işimi halletmeyecek daha da fazla başımıza sorun açacaklardır.

Saygılarımla

Merhaba! Kısaca anlatmaya çalışacağım.
Yaşamış olduğm sorunlar şunlardı: aracın kalkışında bazen tek vuruntu olması ve ikinci vitese geçerken geç girip vuruntu değil de hoplamasıydı. Kapadokya dan Ankara'ya götürdüm, şanzımanın sökülüp kontrol edilip yağnın değişimini talep ettim. Düzelip bir müddet sonra tekrarladı. Bir tamirci ustasıyla tanışıp ( hala ustamdır ) bilgisayara bağladık ve "vites değiştirici" sensörde arıza gördük. Akü sökülüp tekrar bağlandı ( sistem resetlemek için ) böylece eskiden askıda kalan bir hata var ise kalmış olacaktı. Tekrar bağladıktan sonra arıza kaydı tekerrür etti. İzmire yolculuğum yakındı. Gittiğinde parça işçilik dahil değiştirildi ( çıkmasıyla ). Olay halloldu.
Umarım yardımım dokunmuştur.
Saygılarımla.
 
Merhaba! Kısaca anlatmaya çalışacağım.
Yaşamış olduğm sorunlar şunlardı: aracın kalkışında bazen tek vuruntu olması ve ikinci vitese geçerken geç girip vuruntu değil de hoplamasıydı. Kapadokya dan Ankara'ya götürdüm, şanzımanın sökülüp kontrol edilip yağnın değişimini talep ettim. Düzelip bir müddet sonra tekrarladı. Bir tamirci ustasıyla tanışıp ( hala ustamdır ) bilgisayara bağladık ve "vites değiştirici" sensörde arıza gördük. Akü sökülüp tekrar bağlandı ( sistem resetlemek için ) böylece eskiden askıda kalan bir hata var ise kalmış olacaktı. Tekrar bağladıktan sonra arıza kaydı tekerrür etti. İzmire yolculuğum yakındı. Gittiğinde parça işçilik dahil değiştirildi ( çıkmasıyla ). Olay halloldu.
Umarım yardımım dokunmuştur.
Saygılarımla.
Pardon, İzmirde 350.- TL harcadım.
 
2003 model 2.0 motor 160000 km de benim sorun arac normal seyrediyor sakim düz yolda bişe yok ama az bastınmı performans isteyince arca yüklendinmi özellikle rampalarda araç devrinde kayma oluyor normalde 3 bin devirde 120 fln yapıyo ama kaydırınca 3 bin 4 bin devirde 90 bilemedin 100 km hıza ulaşıyor ve araç hata veriyor bu aralarda yavaş iken vites değişirken hafiften vuruntu yapıp yine hata vermeye başladı. albatros_albatros üyesiyle sorunumuz aynı bizim şimdilik ben kemal beyden gelecek haberi bekliyorum. kolay gelsin
 
ustayla nasıl bir irtibat kurabiliriz?
 
kemal bey ne yaptın varmı bir gelişme baktırdınmı araca
 
Geri
Üst