- Katılım
- 25 Ağu 2014
- Mesajlar
- 12
- Tepkime puanı
- 0
- Puanları
- 0
Aradaşlar hepinize hayırlı günler dilerim.
Yaklaşık iki ay önce 130 000 km de bir laguna 3 1,5 diesel aldım. Sahibi şehir için kullanımdan dolayı (yaklaşık ortalama 25 km/s) 7,9 yaktığını söylemişti. Buna rağmen arabayı aldım. 7,9x4,5=35 kuruş yapar.
Bu bana da fazla geldi. Bu sebeple Sultanbeyliğinde Atılgan Renault servisine gittim. EGR sinin temizlenmesinin gerektiğini söylediler. Ve temizlediler. Yarım saat sonra geldiklerinde Egr yi temizlediklerini ancak hava akışmetresinin arıza gösterdiğini söylediler. Ve bunun için 1600 Tl üçret istediler. Ben bu kadarlık yeter, bi deneme yapayım, dedim. EGR temizlendiktenh sonra aracın yakıtı 7,2 lere kadar düştü. Ancak o kadar naif kullandım ki, eski benzinli aracımı arar oldum. Sonra durumu başka bir Renault yetkili servise arzetmek istedim. Kartaldaki Bayrak Renault'a götürdüm. Oradaki ustabaşı, 7,2 7,3 ve hatta 7,5 e kadar bu ortalamanın gayet normal olduğunu söyledi. Oradan ayrıldıktan bir iki gün sonra Tuzla Renault ORSA ya gittim. Buradaki ustabaşı da, aracına bir yakıt katkısı koy, EGR kirlenmişse, mutlaka Katalizörün de temizlenmesi gerektiğini söyledi. Dediği gibi yaptım. Yakıt katkısı aldım. Depoyu bitirdim. Sonra Ankaraya gitmem gerekti. Bu sefer Shell istasyonundan Nitro katkılı diesel aldım. Ankaradan dönüşümde araç 6,9 u gösteriyordu. Şehirler arası yolculuk için fazla geldi. Ortalam hızım 120 ile 140 arasıydı.
Depoyu yine Shell de doldurdum. Bu sefer daha da arttı. 7,8 ler civarına geldi.
Dönüşümde Bosch Diesel servisine gittim. Servis bilgisayara bağladığında Kelebek arıza hatasını veriyor, bunu serviste hallet, biz sonra enjektörle ilgili bir sıkıntı varsa bakarız dediler. Bu servis Bostancı Sanayi sitesindeki Çınar Diesel.
Dönüş yolunda yine Kartaldaki Bayrak Renault'a uğradım. Oradaki usta başı, Lagunanın ağır bir kasa olduğunu, bu sebeple bu yakıt miktarının normal olduğunu söyledi. Hatta iddiayla, eğer hava akışmetresini veya kelebeği değiştirsem bile bu yakıt miktarının düşmeyeceğini, İstanbul içi trafikte bu miktarın normal olduğunu söyledi. Bu arada her gün işe Tuzladan, Savmandıraya gidiyorum. Yani yarı şehir içi yarı şehir dışı sayılır. Çünkü E5.
Oradan ayrıldıktan sonra Kaynarcadaki Mais Rensa Renault yetkili servisine geldim. Aracı makinaya bağladılar ve hiçbir hatanın olmadığını söylediler. Sadece hava filtresini değiştirdiler. Ama yine de bir değişkliğin olmayacağını söylediler.
Şimdi arkadaşlar, benim bazı düşüncelerim var.
1. Aracım Shellden aldığın için çok yakıyor; çünkü shellin diseli çok ince.
Ya da
2. Aracımda gercekten hava akışmetresinde veya kelebekte bir arıza var.
Ya da
3. Gerçekten katalizör dolu.
Ya da
4. Enjektörler fazla yakıt püskürtüyor.
Ya da
5. Arabanın hiçbir arızası yok, ben kendi kendime evhamlanıyorum.
Ya da
6. Km de 25 kuruş yakan Scenic 1,6 lpg den sonra bu bana ağır geldi.
Sizlerin düşüncelerinizi bekliyorum.
Yaklaşık iki ay önce 130 000 km de bir laguna 3 1,5 diesel aldım. Sahibi şehir için kullanımdan dolayı (yaklaşık ortalama 25 km/s) 7,9 yaktığını söylemişti. Buna rağmen arabayı aldım. 7,9x4,5=35 kuruş yapar.
Bu bana da fazla geldi. Bu sebeple Sultanbeyliğinde Atılgan Renault servisine gittim. EGR sinin temizlenmesinin gerektiğini söylediler. Ve temizlediler. Yarım saat sonra geldiklerinde Egr yi temizlediklerini ancak hava akışmetresinin arıza gösterdiğini söylediler. Ve bunun için 1600 Tl üçret istediler. Ben bu kadarlık yeter, bi deneme yapayım, dedim. EGR temizlendiktenh sonra aracın yakıtı 7,2 lere kadar düştü. Ancak o kadar naif kullandım ki, eski benzinli aracımı arar oldum. Sonra durumu başka bir Renault yetkili servise arzetmek istedim. Kartaldaki Bayrak Renault'a götürdüm. Oradaki ustabaşı, 7,2 7,3 ve hatta 7,5 e kadar bu ortalamanın gayet normal olduğunu söyledi. Oradan ayrıldıktan bir iki gün sonra Tuzla Renault ORSA ya gittim. Buradaki ustabaşı da, aracına bir yakıt katkısı koy, EGR kirlenmişse, mutlaka Katalizörün de temizlenmesi gerektiğini söyledi. Dediği gibi yaptım. Yakıt katkısı aldım. Depoyu bitirdim. Sonra Ankaraya gitmem gerekti. Bu sefer Shell istasyonundan Nitro katkılı diesel aldım. Ankaradan dönüşümde araç 6,9 u gösteriyordu. Şehirler arası yolculuk için fazla geldi. Ortalam hızım 120 ile 140 arasıydı.
Depoyu yine Shell de doldurdum. Bu sefer daha da arttı. 7,8 ler civarına geldi.
Dönüşümde Bosch Diesel servisine gittim. Servis bilgisayara bağladığında Kelebek arıza hatasını veriyor, bunu serviste hallet, biz sonra enjektörle ilgili bir sıkıntı varsa bakarız dediler. Bu servis Bostancı Sanayi sitesindeki Çınar Diesel.
Dönüş yolunda yine Kartaldaki Bayrak Renault'a uğradım. Oradaki usta başı, Lagunanın ağır bir kasa olduğunu, bu sebeple bu yakıt miktarının normal olduğunu söyledi. Hatta iddiayla, eğer hava akışmetresini veya kelebeği değiştirsem bile bu yakıt miktarının düşmeyeceğini, İstanbul içi trafikte bu miktarın normal olduğunu söyledi. Bu arada her gün işe Tuzladan, Savmandıraya gidiyorum. Yani yarı şehir içi yarı şehir dışı sayılır. Çünkü E5.
Oradan ayrıldıktan sonra Kaynarcadaki Mais Rensa Renault yetkili servisine geldim. Aracı makinaya bağladılar ve hiçbir hatanın olmadığını söylediler. Sadece hava filtresini değiştirdiler. Ama yine de bir değişkliğin olmayacağını söylediler.
Şimdi arkadaşlar, benim bazı düşüncelerim var.
1. Aracım Shellden aldığın için çok yakıyor; çünkü shellin diseli çok ince.
Ya da
2. Aracımda gercekten hava akışmetresinde veya kelebekte bir arıza var.
Ya da
3. Gerçekten katalizör dolu.
Ya da
4. Enjektörler fazla yakıt püskürtüyor.
Ya da
5. Arabanın hiçbir arızası yok, ben kendi kendime evhamlanıyorum.
Ya da
6. Km de 25 kuruş yakan Scenic 1,6 lpg den sonra bu bana ağır geldi.
Sizlerin düşüncelerinizi bekliyorum.