Klima kullanmak

ibrahmskywalker

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Haz 2016
Mesajlar
3
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
34
Merhaba clio sahipleri
Aldığım bir bilgiye göre yeni araç klimaları gücünü benzinden değil akuden alıyormuş yani araçtayken klimayı açmak ekonomik olarak çok zarara uğratmıyormus. Malum aşırı yoğun yaz aylarındayız. Kocaelı-ıstanbul arası yolculugumda camları açmak mi klima mi daha ekonomik olur. Aracım 2016 icon.
Belki yanlış birşey söylediysem dalga gecılmeden yazayım. İlk arabam. Araçtan da hiç mi hiç anlamıyorum :( siz değerli clio sahiplerinden surkelı böyle tecrübe alıyorum :) iyi forumlar dilerim
 
Merhaba, aracınız hayırlı olsun öncelikle :eyv yüksek hızlarda camlar açık gitmek yakıt sarfiyatını klimadan daha çok arttırır. Hiç bir klima benzinden direkt olarak destek almaz kompresör yardımıyla motor gücünden ve aküden destek alır. Bu aracın markasına göre v.s değişebiliyor. Kimi motordan destek alıyor kimi aküden. Zaten araçta yapacağınız her elektronik işlem aracın otomatik olarak yakıt sarfiyatını arttırmaktadır. Arka cam rezistansını açmaktan tutunda yüksek sesle müzik dinlemeye kadar geniş bir yelpazesi var. Bunlar her zaman çok hissedilebilir seviyelerde olmayabilir. Yaz aylarında çok kısa mesafelerde olmamak şartı ile klima kullanmak her zaman daha iyidir. Cam açmak aracın aerodinamiğini bozacağından özellikle yüksek hızlarda yakıt tüketimini oldukça arttırır. Sonuç itibari ile klima her türlü yakıt tüketimini arttırıyor. Belki aküden çekmesi bir miktar aşağı düşürebilir ama cam açmaktan daha ekonomik ve konforlu olacağı kesin scooter
 
Araç çalışırken aküden yemiyodur yese bile az yiyodur çünkü şarj dinamosu o elektriği bize sağlıyor
 
Benim araçta trafikte rolantide klima performansı sıfıra düşüyor. Sadece hava veriyor ama olduğum yerde hafif gaz verirsem soğutuyor. Rölantide mutlaka klima performansı düşer ama daha önce hiç bir araçta bu kadar bariz fark etmemişti. Klima açık resmen terliyorum araçta. Bu normal bir şey mi?
 
tv. de bir uzmandan duymuştum 60 km. yi geçiyorsan camları kapar klimayı aç daha az yakarsın. bende aynı fikirdeyim çok rampa veya şehir içi değilse aç klimayı otamatik zaten kendisi soğudukça gücünü ayarlıyor, buda yakıta etki ediyor olumlu anlamda. hele ki uzun yolda klima kullanmayıp yakıttan dolayı cam açmak tam bir saçmalık bence. örneğin arabanız uzun yolda km. de 20 kr. yakıyorsa klima açık şekilde bu sarfiyat 25 kr. u bulmaz bile yada en fazla 25 kr. bulur da artmaz ben bizzat denedim yakıt farkını anlayamıyorsunuz bile
 
kılavuzda tam oranları hatırlamıyorum ama pencere açık gidersen ortalama artar diyor, yüksek hızda tabi içeri rüzgar aldığı için sürtünmeyi artırıp hızı korumak için motoru daha zorlayıp tüketimi yükseltmesi normal. yani uzun yolda 90-100 üzeri gidersen cam açma. şehir içi için tabiki durum farklı onda da konfor devreye giriyor.
 
Tüketimden ziyade konfor amaçlı klima tercih edilmelidir bence...
100 km ve üzeri hızda, uzun süre cam açık gitmek hiç de eğlenceli olmaz, en azından benim açımdan öyle...
 
Klimanın parçaları gücünü hem motordan hem aküden alır. Klima gazını sistemde dolaştırmak ve basıncını artırmak için kompresörü var tipi sarj dinamosuna benzeyen bir parçadır aynı kayış üzerindedirler.. Bu kompresör klima sisteminde bulunan gazı sıkıştırır arabanın önünde bulunan klima radyatörüne gönderir. Bobinlerden geçip yoğunlaşan buhar halden sıvı hale gelen gaz arabanın içindeki radyatöre gelir burada gücünü aküden alan fan sayesinde içeriye buz gibi verilir.

Motorun deviri seyir halindeyken yükseklerdeyse 2.500 3.000 yakıtı çok etkilemez. Fakat kalkışlarda hissedersiniz motorun zayıfladığını.
 
Son düzenleme:
Araçta her enerjinin kaynağı yakıttır.

Notbeş ile gönderildi.
 
Akü havayla mi sarj oluyor? o da benzin harciyor. hatta motor kayisla alternatoru suruyor alternator mekanigi elektrige cevirip aku sarj ediyor. kayis ve alternatordeki kayıpları düşününce aku ile calismasi daha cok yakit harcar. alternator mekanik verimleri yuzde 50 civarındadir.
 
Geri
Üst