Karburatör Hava Borusu sizde de böylemi

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan RedFoX
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Kadir önemli bir noktaya değinmiş ! Bu borudan soğuk hava manifolt a gidiyor yanı Hava Filtresine manifolttan hava gelmiyor doğrumu anladım acaba?
Evet doğru anladınız .

Örnek vereyim bir yokuş iniyorsunuz 5. viteste . Gaza basmıyorsunuz .
Önden gelen hava bahsi geçen boru yardımı ile manifolta gidiyor .
Manifoltta soğuyor .
 
Evet doğru anladınız .

Örnek vereyim bir yokuş iniyorsunuz 5. viteste . Gaza basmıyorsunuz .
Önden gelen hava bahsi geçen boru yardımı ile manifolta gidiyor .
Manifoltta soğuyor .

Mantıklı olanda bu olması lazım çünkü bizim manifolt motorla göğüs arasında hiç bir hava alacak yeri yok aşırı ısınıyordur manifolt boruyu bir takayım yakıt testi yapayım bakayım bir farklılık olursa boruyu karbüratörden söküp başka bir yerden hava almasını sağlarım ;) Aslında borunun ucuna pc fanı falan taksak daha güzel hava üfler.
 
Mantıklı olanda bu olması lazım çünkü bizim manifolt motorla göğüs arasında hiç bir hava alacak yeri yok aşırı ısınıyordur manifolt boruyu bir takayım yakıt testi yapayım bakayım bir farklılık olursa boruyu karbüratörden söküp başka bir yerden hava almasını sağlarım ;) Aslında borunun ucuna pc fanı falan taksak daha güzel hava üfler.

31012010945.jpg
31012010946.jpg
31012010947.jpg
31012010950.jpg
31012010954.jpg
31012010957.jpg
afoto0132.jpg



Bu fan benim arabada var mesela . Bu karbüratörü soğutur . İçinde de bilgisayar fanı vardır .
Benim ne manifolt nede bu zamanzingo bağlı :Aytuğ
Vakit harcasam yaparımda uğraşmam.
 
Oo guzel olmus fanin ucundaki boru bizim motorlarda tam tersi yerde boyle bir sistem yapayim bende bunu radyotor motoruna paralelmi bagladiniz ?
 
Arkadaşlar şu konudaki tartışmayı bir incelemenizi tavsiye ederim...Link Ayrıca aracımı ilk aldığımda o dediğiniz boru bende yok ve yarı bantlıyldı....Yakıt fazlaydı.Bende oraya uyan bir kapAk ile kapadım ve sadece küçük üç dört delik açtım..Sonra yakıtım düştü...Bildiğiniz gibi gaza yüklendiğinizde karbüratör filitre kabındaki hortumlardan motora yakıt ile beraber hava gönderiyor.Haliyle sıcak hava girişi açıksa oradanda içeri sıcak hava alıp soguk havayı ısıtıyor ve motora gönderiyor.

Şimdi düşünün soguk havadaki oksijen ile sıcak havadaki oksijenin degeri aynı olurmu?Olmaz..Soguk havadaki oksijen diğerinden fazladır.

Peki oksijen olmadan yanma olurmu?Oda olmaz..İŞşte bu yüzden soguk havadaki oksijen daha fazla olduğu için yanma tam verimli olur.Ama sıcak havada oksijen az olduğundan motor performansı düşük ve daha fazla yakıtla çalışır...

Benim görüşüm bu..Birde konuyu inceleyin arkadaşlar..
 
Birde şunu eklemek istiyorum.Bir arkadaşımız rampa aşagı inmekten bahsetmiş ve mantıken gaza yüklenilmediği için aracın hızından dolayı içeri giren havanın ordan manifolta göndermesinden bahsetmiş..(Yanlış anlaşılmasın eleştiri değil fikir babında tartışmaya konu açıyorum..)

Ama arkadaşlar filtre kabının içinde sicak hava girişinden önce bir kelebek mekanizması var.Bu mekanizma gaza yüklenince açılıyor.Yani gaza yüklenilmeyince soguk hava girişi kapalı oluyor.

Şimdi o zaman nasıl manifolta soguk hava verebilirki?Ben belki yanlış düşünebiliyor olabilirim.Yorumlara açığız.Birde böyle düşünün
 
Yaa yine eklemek istiyorum... :) Lastiklerimi geniş yapmadan önce 1lt gaz ile 10.km yol yapıyordum.Yani düz hesap litre fiyatı ne ise kilometrede onu yakıyordu.Tabi şimdi biraz arttı lastiklerden dolayı....
 
ne problemli hortum arkadaş bu :) benim kelebeği vida ile dışarıdan sabitlemişler :( neden böyle bişey yaptıklarınıda hala anlayamadım ?
 
ne problemli hortum arkadaş bu :) benim kelebeği vida ile dışarıdan sabitlemişler :( neden böyle bişey yaptıklarınıda hala anlayamadım ?

Aynı olay bendede vardı.Söktüm vidaları...:)
 
Bu arada yeni yakıt ölçümü yaptım.1 lt gaz ile 8km ye düşmüş :( Bu geniş lastik işi tamamen duygusal oldu...Ama olsun böyle daha da aşık oldum aracıma :)
 
Geri
Üst