soğutma suyunda(motor suyu) hava olabilir, buda aracın yeterli su düzeyine ulaşamaması demektir, yani araç soğuyamıyor.bu birinci olasılık. İkinci olasılık ise devir daim motorunun görevini tam yerine getirememesi durumu. görevini tam yapamazsa suyu gerektiği gibi çeviremez ve araç yine soğuyamaz. üçüncüsü, sorun termostattan kaynaklı olabilir ki araç termostatı açıp suyu salıvermiyor veya geç kalıyor ve devir daim olmuyor. bir başka ihtimalde tabiki radyatörün tıkalı olması durumu. buda aynı kapıya çıkar ki bu durumda da devir daim tam olmaz. (radyatöre ekleyeceğiniz her türlü sıvının motordaki tüm kanallardan geçeceğini unutmayın bence, sirkeyi felan ben olsam aklımdan dahi geçirmezdim).tabi bunların yanı sıra muşurda da sıkıntı olabilir.
yalnız şunu belirteyim, su eğer antifrizsiz ise 100 derece de kaynar, sizin dediğinize göre 105 derece fan açıyorsa ne ara bu araç soğuyacak ? Allah korusun kaputun altındaki demirler birbirine kaynar. Normalde 90 derece civarında (genelde 87 lik kullanılır) fan açar 100 ü göstermemek için çabalar. bazı araçlarda motor ısısı "köprüden önceki son çıkış"a geldiğinde panik fanları vardır devreye girer. hararet, bir araç için en tehlikelisidir bana göre.
kaloriferin motor ısısını düşürmesine faydası vardır ancak tek başına yeterli gelmez tabiki. Zira yaptığı şey açık, motorun sıcağını alıp kabin içine verir buda motor sıcaklığının azalmasına yardımcı olur.
geçmiş olsun inşallah tez zamanda sıkıntınız çözülür.