Kaloriferi açınca ancak düşen hararet ?????(Lada)

bir usta normal diyor bir usta normal değil diyor. biri radyatör değişecek biri müşür diyor, müşür aldım bu hafta bir deneyeceğim bakalım. su da eksiltmedi 130 derecelerde gezen bir araç en kötü buharlaştırıp su eksiltmez mi diye düşünüyorum... amaaaan bezdim yaw.
 
Bana devirdaim görevini tam anlamı ile yerine getirmiyomuş gibi geldi.
Kalorifer meselesinde ise; radyatörünüzdeki sıcak su kalorifer peteğinizden geçer. Kalorifer açtığınızda sonuçta bir fan çalışıyor, peteğe üfledikçe petek soğuyor bu da sizin radyatör suyunuzun soğumasına katkıda bulunuyor.
Lada lar soğuk havalara göre üretildiğinden Gökhanın da söylediği gibi istenildiğinde manuel çalıştırılabilecek bi düğme yaptırmanız mantıklı. Ben kendi aracıma yaptırdım. Ne olur ne olmaz diye.
 
karadüzen deneme yapcam artık tıkalı radyatör ihtimaline karşı sirke koycam soğutma suyuna :D açıyormuş :D
 
karadüzen deneme yapcam artık tıkalı radyatör ihtimaline karşı sirke koycam soğutma suyuna :D açıyormuş :D

Pul ßbiberin tıkadığını biliyorum. Ama sirkeyi sanki daha önce okumuştum bir yerde. Emin olamadım. :)
 
karabiberde hava filtresini temizliyormuş :p
valla ne hallere düştüm buralarda :D şu sınavı bir atlatayım satacam araba falan almıcam buralara
 
bir usta normal diyor bir usta normal değil diyor. biri radyatör değişecek biri müşür diyor, müşür aldım bu hafta bir deneyeceğim bakalım. su da eksiltmedi 130 derecelerde gezen bir araç en kötü buharlaştırıp su eksiltmez mi diye düşünüyorum... amaaaan bezdim yaw.

O ustalara benden çok selam:pislik:pislik:pislikbasit bir çözümü vardır onun ama ne işte:(
 
radyatör 80 TL, termostat 60 tl (15 tlye bile var) ama sıkıntı hangisi onu bir kestirsem. yoktan yere sağı solu açtırmak istemiyorum arabanın
 
​Al bir 15 tl'lik termostat bari ne diyeyim:(
 
radyatör 80 TL, termostat 60 tl (15 tlye bile var) ama sıkıntı hangisi onu bir kestirsem. yoktan yere sağı solu açtırmak istemiyorum arabanın

soğutma suyunda(motor suyu) hava olabilir, buda aracın yeterli su düzeyine ulaşamaması demektir, yani araç soğuyamıyor.bu birinci olasılık. İkinci olasılık ise devir daim motorunun görevini tam yerine getirememesi durumu. görevini tam yapamazsa suyu gerektiği gibi çeviremez ve araç yine soğuyamaz. üçüncüsü, sorun termostattan kaynaklı olabilirki araç termostatı açıp suyu salıvermiyor veya geç kalıyor ve devir daim olmuyor. birbaşka ihtimalde tabiki radyatörün tıkalı olması durumu. buda aynı kapıya çıkar ki bu durumda da devir daim tam olmaz. (radyatöre ekleyeceğiniz her türlü sıvının motordaki tüm kanallardan geçeceğini unutmayın bence, sirkeyi felan ben olsam aklımdan dahi geçirmezdim).tabi bunların yanı sıra muşurda da sıkıntı olabilir.
yalnız şunu belirteyim, su eğer antifrizsiz ise 100 derece de kaynar, sizin dediğinize göre 105 derece fan açıyorsa ne ara bu araç soğuyacak ? Allah korusun kaputun altındaki demirler birbirine kaynar. Normalde 90 derece civarında (genelde 87 lik kullanılır) fan açar 100 ü göstermemek için çabalar. bazı araçlarda motor ısısı "köprüden önceki son çıkış"a geldiğinde panik fanları vardır devreye girer. hararet, bir araç için en tehlikelisidir bana göre.
kaloriferin motor ısısını düşürmesine faydası vardır ancak tek başına yeterli gelmez tabiki. Zira yaptığı şey açık, motorun sıcağını alıp kabin içine verir buda motor sıcaklığının azalmasına yardımcı olur.
geçmiş olsun inşallah tez zamanda sıkıntınız çözülür.
 
soğutma suyunda(motor suyu) hava olabilir, buda aracın yeterli su düzeyine ulaşamaması demektir, yani araç soğuyamıyor.bu birinci olasılık. İkinci olasılık ise devir daim motorunun görevini tam yerine getirememesi durumu. görevini tam yapamazsa suyu gerektiği gibi çeviremez ve araç yine soğuyamaz. üçüncüsü, sorun termostattan kaynaklı olabilir ki araç termostatı açıp suyu salıvermiyor veya geç kalıyor ve devir daim olmuyor. bir başka ihtimalde tabiki radyatörün tıkalı olması durumu. buda aynı kapıya çıkar ki bu durumda da devir daim tam olmaz. (radyatöre ekleyeceğiniz her türlü sıvının motordaki tüm kanallardan geçeceğini unutmayın bence, sirkeyi felan ben olsam aklımdan dahi geçirmezdim).tabi bunların yanı sıra muşurda da sıkıntı olabilir.
yalnız şunu belirteyim, su eğer antifrizsiz ise 100 derece de kaynar, sizin dediğinize göre 105 derece fan açıyorsa ne ara bu araç soğuyacak ? Allah korusun kaputun altındaki demirler birbirine kaynar. Normalde 90 derece civarında (genelde 87 lik kullanılır) fan açar 100 ü göstermemek için çabalar. bazı araçlarda motor ısısı "köprüden önceki son çıkış"a geldiğinde panik fanları vardır devreye girer. hararet, bir araç için en tehlikelisidir bana göre.
kaloriferin motor ısısını düşürmesine faydası vardır ancak tek başına yeterli gelmez tabiki. Zira yaptığı şey açık, motorun sıcağını alıp kabin içine verir buda motor sıcaklığının azalmasına yardımcı olur.
geçmiş olsun inşallah tez zamanda sıkıntınız çözülür.

araca gaz verdiğimde soğutma suyu deposunda su harekete geçiyor, birşeyler suyu döndürüyor sanırım.
suyun kaynama sıcaklığından fazla bir sıcaklıkta fanın devreye girdiğini ilk aracım olan samaramdan da biliyorum, vegayı aldığımda yetkili servise tekrar sordum aynı cevap fan 105 derecede açar, eğer araçta bir sıkıntı yoksa 90lık termostat falan takmayı önermiyorlar, ruslar böyle yapmış :) ben bir termostat siparişi verecem sanırım.
radyatör temizleyici katkılar falan düşündüm ama internette değişik yöntemler falan vardı sirke ordan takıldı aklıma...
 
Geri
Üst