Aracın soğutma sistemi motora ayrı bir güç bindirdiğinden yakıt tüketimini arttırır (şehirlerarası yolda 100 km.'de 1 lt civarı). Ancak Şehirlerarası camı açarak gitmek sürtünme kuvvetini arttıracağından araç klimayı açmasanızda bir o kadar yakıtı zaten yakacaktır. Şehir içinde ise durum değişiyor, hem 100 km.'de klima için daha fazla yakıt harcarsınız, (1,5 lt. civarı) hemde camı açtığınızda sürtünme daha düşük hatta neredeyse etkisiz olacağından klimanın maliyeti cam açmaya göre daha fazla olacaktır.
Sıcak su kaloriferini kullanmak ise motordan direkt kuvvet çekimine neden olmadığından klima gibi bir yakıt tüketimine neden olmayacaktır. Ancak; araçta kullanılan her elektrikli cihaz (buna sis farıda dahil) aracın yakıt tüketimine ekstra bir maliyet getirir. Zira "hiç bir şey yoktan var edilemez ve hiç bir şey varken yok edilemez" fizik ilkesi gereği elektrik üretebilmek için dinamo ekstra çalışmak zorunda kalacaktır. Bu yüzden kalorifer tertibatının çalışması için gerekli olan fan motoru bir miktar elektrik tüketimini arttıracaktır. Fizik kanunları bunu söyler ama peki ne kadar arttıracak derseniz sizin hissedeceğiniz bir ölçüde olmayacaktır. (100 km.de belki 0,01 lt.'den daha az.) Ancak arka cam rezistansı, sis farı, uzun farlar, yüksek sesli müzik dinlemek gibi uygulamalar gereksiz kullanıldığında toplamda yakıt tüketimini bayağı bir arttıran maliyetler ortaya çıkabilir. O yüzden gerekmedikçe araç içerisinde elektrik tüketen donanımların kapalı tutulması üretici firmalar tarafından tavsiye edilir.