Kalkışta tireme silkeleme

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan toprak
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
bende baskı balatadan sirkeleyen araba çok gördüm. ama aynı zamanda biraz kaçırması lazım, rampalarda motorun bağırıp bağırdığı kadar gitmemesi lazım. teknik bilgilere dayandıramasamda 20 yılı aşkındır araba kullanırım tecrübe ile sabir baskı balata problemi olan araba sirkeler derim ben. tabi ukalalık yaparak kesin bilgi diyem benim şahsi tecrübem ve fikrim yanlış anlaşılmasın lütfen.
 
2013 clio 1.2 icon var bende de 22.000km de kalkışlarda sürekli bariz bir titreme var serviste bişeyler yapıyolar 2 gün normal oluyo sonra gene başlıyo titremeye frenlerden de uğultu geliyo bu durum reno ta
normalmiş:soru
 
Aracım 2014 1.5 Dci Joy ve şu anda 13.400 kilometrede. Kalkışta hafif titreme sorunu bende de mevcut. Ancak bir farkla : İki kişi seyahat edersek bir sorun yok. Arka koltuklarda iki kişi daha oturursa maalesef titreme mevcut. Yani aracın yükü artınca kalkışta titreme sorunu ortaya çıkıyor. Geçtiğimiz günlerde kaput izolatörü siparişi ve değişimi nedeniyle iki kere eve en yakın servise gitme durumunda kalmıştım. İlk gidişimde kalkışta titreme sorunundan bahsedince, aracı teste aldılar. Düz yol, yokuş ve inişlerde baskı balata testlerini yaptılar ve bir sorun olmadığını tespit ettiler. Fakat haftasonunda araca yine dört kişi binmiştik ve sıkışık trafikte kısa kısa kalkış duruşlar yapmak zorunda kaldım ve titremeleri yine hissettim. Titreme dediğim olay kavrama noktasında başlıyor ve aracın birkaç metre ilerlemesi ve ayağımı debriyajdan tam çekince sona eriyor. Kalkıştan sonraki vites büyütmelerde sorun yok. Titremeler aşırı bir silkeleme şeklinde değil. Yanımdakiler durumu hissetmiyorlar bile. Kaput izolatörünü taktırmak üzere dün yine servise gittim. Araca dört kişi binerek tekrar kalkış testi yaptırmak istedim. Müşteri temsilcisi ve ustabaşı aracı birkaç gün önce test ettiklerini, bir sorun bulamadıklarını, eğer istersem şanzımanı açabileceklerini söylediler. Baskı yayları veya başka bir yerde sorun varsa garantiden değiştirilebileceğini, ama baskı plakasında menevişlenme ve balatalarda yanık tespit edilirse garantiye girmeyeceğini söylediler. Servis bana pek ilgili ve güvenli görünmediğinden, başka bir servise gitmeyi düşünüyorum.
 
Sırf bu sorun yüzünden bende önceki arabam cruze dan soğudum. Ama istediğiniz kadar servise gidin ki ben öyle yaptım hepsi sorun yok diyerek arabayı iade ediyor maalesef. Halbuki çok kötü bir sorun bu. İyi ve ilgili servis bulmanız lazım... Bir de test anında onlar değil siz kullanın... Ben en son servise clio ile gittiğimde ön cam titremesi vardı... Aldı arabayı amcam daha yeni asfalt yapılmış yola girdi hızlı vites geçişi yaptı döndük arasıra yapıyor birşey yapamam dedi. Geç bakayım sen yana dedim aldım arabayı girdim başka yola vites atma devrinde tuttum al arıza bu çözer misin bi zahmet dedim, hemen halletmek zorunda kaldı...Huyunu ne zaman yaptığını bilip göstermek önemli...Gerçi bu sefer başka yerden titriyor ama az ve sadece kullanan anlayacak kadar.

SM-N910G cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Aracı aldığım günden bugüne sürekli renault merkeze şikayet yazıyorum, servise yönlendiriyorlar. 10,000 de bakalım, 20,000 de bakalım, 30,000 de bakalım derken araç 40,000 oldu hala aynı. Bendede debriyajda sorun yok. 5. vitese takıp 30-40 km yol gittiğim zaman ısındıktan sonra durup kalkmak istediğimde çok kötü silkelemeye başlıyor. Soğukken sorun yok gayet iyi.
 
arkadaslar ısın garıbı aynı durum dan bende sıkayetcıyım ama bendede motor sogukken cok tıtreme yapıyor kalkısta.motor ısındıgında hıc olmuyor.her turlu denemelerıme ragmen fazla gaz verdım kalkarken.yavas cektım ayagımı ama nafıle motor ısınana kadar ne yaptıysam o sallantıyı gecıremıyorum sallantı dedıgımde arkadasların dedıgı gıbı motor bıldıgın cıkacak yerınden o sekılde.2 km yol yapıp denedıgımde hıc sorun yok aracı servıse gotursem motor sıcak olacak dolayısıyla hıcbısı ızah edemıcem
 
Ben seyahatten döner dönmez aracı servise bıraktım. Sanıyorum farklı bir marka debriyaj seti ile bu sorunu çözücem. Güncel km. 60,000 oldu ama artık renault markasının orjinal yedek parçalarına güvenmiyorum. Honda ve bazı japon araçlarında orjinalden çıkan Japon üretimi Daikin marka debriyaj seti buldum ithalatçı firma baskı-balata-rulman seti için 269,61 TL fiyat verdi. Sanıyorum onu takıcam ve ömürlük olacağını düşünüyorum.
 
merakla beklemedeyim..inşallah sorun çözülür..
 
Hondalar biraz seri araçlardır, daha önceleri birkaç müşteri isteğiyle Valeo debriyaj seti takmıştık, en fazla 3 ay gibi kısa bir sürede sıyırıp atıyor. Ondan esinlenerek Fidanza ve Daikin markalarını araştırdım ve Daikin Japonya bu aracın debriyajını üretmiş. Anladığım kadarıyla fren ve debriyaj sisteminde adi malzeme kullanılmış ve valeo olduğunu düşünmüyorum. Biraz ısınınca şişiyor. Dün akşam başka bir arkadaşın aracına bu debriyajı taktırdık sonuçtan şu an çok memnunuz. Debriyaj daha yumuşak, kavrama daha sıkı ve yarım debriyaj bile sıkıştırdığımız halde silkeleme asla yapmadı. Zaten fabrikanın taktığı triger seti ve V kayışlarına bakın Made in Japan yazıyor. Şimdi triger setlerinide araştırıyorum bakalım kaça bulabilicez.
 
yardım

Hondalar biraz seri araçlardır, daha önceleri birkaç müşteri isteğiyle Valeo debriyaj seti takmıştık, en fazla 3 ay gibi kısa bir sürede sıyırıp atıyor. Ondan esinlenerek Fidanza ve Daikin markalarını araştırdım ve Daikin Japonya bu aracın debriyajını üretmiş. Anladığım kadarıyla fren ve debriyaj sisteminde adi malzeme kullanılmış ve valeo olduğunu düşünmüyorum. Biraz ısınınca şişiyor. Dün akşam başka bir arkadaşın aracına bu debriyajı taktırdık sonuçtan şu an çok memnunuz. Debriyaj daha yumuşak, kavrama daha sıkı ve yarım debriyaj bile sıkıştırdığımız halde silkeleme asla yapmadı. Zaten fabrikanın taktığı triger seti ve V kayışlarına bakın Made in Japan yazıyor. Şimdi triger setlerinide araştırıyorum bakalım kaça bulabilicez.

Selamlar bu konu ile ilgili detaylı bilgiye ihtiyacım var,yardımcı olurmusunuz?
 
Geri
Üst