Kalkışta tireme silkeleme

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan toprak
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

toprak

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Ara 2014
Mesajlar
88
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
54
Herkeze merhaba...1.5dci clio4 15000km den beri
Şuan 25000kmde...sıkışık tarfikte yani debriyajı yoğun kullanımda dur kalkta 30dak kullanım sonrası yoğun kalkışta silkeleyerek kalkıyor,biraz gaz verip kalkınca titreme azalıyor ama yine var araç soğuyunca geöiyor...debriyaj baskı balata ayırmada problem yok kaçırmıyorda örneğin 3.yada 5vites takılı bırakınca dirent stop ediyor..1.viteste takılı debriyaj el freni çekik arka yapışıyor hatta zemin uygunsa arka lastikler kayarak ilerliyor...ama araç yoğun kullannınca debriyaj 1.viteste titreyetek kalkıyor diğer viteslerde yok problem...birde yoğun fren kullanımında ortam sessizse frene basınca ıslık sesi geliyor başata sesi hariç,fren performansı hep aynı ...servis baskı balata kaçırmıyor sorun yok diyor diğer cliolarda aynı diyor hakkaten bi araçta denedik aynı sirkeleme var...debriyaj baskı balata değişsede aynısı olur diyor...
 
bendede 2013 model 1.2 joy var kardeş 29000 kmde.benim araçta sürekli ilk kalkışta titriyor.sanki arabayı arkadan bişey tutuyorda gitmiyor.araç soğuk sıcak farketmiyor sürekli ilk kalkışta titreme yapmıyor.servise götürdüm,serviste herzamanki pişkinliği ile beklediğim cevabı verdi.aracınızda herşey normal ,ilk defamı renault kullanıyorsunuz dediler.
 
Baskı balata da sorun olmasa araç titremez, servis sallıyor, kardeşimin 2014 Clio 4 1.5 DCi aracının 18.000 kilometredeyken baskı balatası değişti ve garantiye girmedi, yaklaşık 1600 Lira tuttu...
 
baskı balata değişince sorun çözülür. Servis saçmalamış aynen..
 
15. dci icon 90 ps. var bende 16000 km de titreme falan yok arkadaşlara aynen katılıyorum baskı balatada sorun olmayan araç titremez. daha önce de 70 ps 2001 clio 2 vardı o da titremiyordu servis sallmış
 
Normalde yapmıyor zaten...örneğin beşiktaş sahilden barbasos bul boğaziçi köp yokuş yukarı sıkışık trafik en az 30dak 60 dk dur kalk tarfikte belki 100 200 kez debriyaja basınca araç kalkış esnasında tam kavramada tireme yapıyor..sorun baskı balataysa ozaman her 15000km 20000km artık fren diski değiştirdiğimiz gibi baskı balata değiştiricez demektir...bu arada mais ve bir iki servisde baskı balatada sorun yok ama isterseniz isteye bağlı değiştirelim diyor o esnada yeni baskı değiştiren arkadaşa rastladım 10000km sonra yine aynı olmjş...baskı balatada kaçırma yada geç bırakma yok sanırım balatanın malzemesinden dolayı balata ısınınca çok ısınınca debriyaja basıp bırakırken baskı balata volana sürterken kavrıyor ama hem vılan sıcak hemen balata sıcak sirkleme yaptırıyor aslında sürtme değil takılmadan dolayı yani baskı yüzü sıcakla pğrüzlü oluyor...baskı balata bitmiş olsa kalkışta kaçırır yada 4.5. Takınca kslkışta stop etmez...yüksek sürate geçmez
 
Herkeze merhaba...1.5dci clio4 15000km den beri
Şuan 25000kmde...sıkışık tarfikte yani debriyajı yoğun kullanımda dur kalkta 30dak kullanım sonrası yoğun kalkışta silkeleyerek kalkıyor,biraz gaz verip kalkınca titreme azalıyor ama yine var araç soğuyunca geöiyor...debriyaj baskı balata ayırmada problem yok kaçırmıyorda örneğin 3.yada 5vites takılı bırakınca dirent stop ediyor..1.viteste takılı debriyaj el freni çekik arka yapışıyor hatta zemin uygunsa arka lastikler kayarak ilerliyor...ama araç yoğun kullannınca debriyaj 1.viteste titreyetek kalkıyor diğer viteslerde yok problem...birde yoğun fren kullanımında ortam sessizse frene basınca ıslık sesi geliyor başata sesi hariç,fren performansı hep aynı ...servis baskı balata kaçırmıyor sorun yok diyor diğer cliolarda aynı diyor hakkaten bi araçta denedik aynı sirkeleme var...debriyaj baskı balata değişsede aynısı olur diyor...




30dk sıkışık trafik bir şanzıman,motor ve baskı balata için adeta kabus bir ortam, açıkcası bence gayet normal birşey.

aracınızda 30dk böyle bir kullanımda dpfniz doluyordur, turbo ısınıyordur, baskı balatayı zaten anlatmaya bile gerek yok sanırım öyle trafikte ee haliyle normaldeki gibi sağlıklı kalkamayacak resmen tecavüze uğramışken ne bekliyorsunuz zavallıdan.


hani silkeleme var silkeleme var, bu silkeleme aracın içersinde asılı olan ceplikleri düşürecek cinsten ciddi bir silkeleme ise o halde bir sorun aramakta fayda var ama söz ettiğiniz silkeleme pedalda ve direksiyonda sizin hissetiğiniz yolcunun aman aman hissetmediği ancak siz sorunca evet diyebileceği cinsten bir silkeleme ise gül geç kardeşim.


baskı balata ya kaçırır yada kaçırmaz tek görevi vardır kavrama yapmak okadar basit, ha volanın yüzeyi düz değildir ısıdan kaynaklı hafif eğimler vardır taşlanmakistiyordur ona birşey diyemem ama eğer baskı balatanız ilk aldığını yükseklikte kavraıyorsa eskisine nazaran 2-3cm yüksekte kavrama yapmıyor, yokuş yukarı yada hele hele el freni çekik kaçırmıyorsa sağlıklıdır bence.
 
Bu sorun için ilk önce servise ardın maise yazı yazın ücretsiz değişmesi için . Sanırım debriyaj ve firen sistemi garantiye girmiyor malasef
 
arkadaş ağzı ile söylemiş zaten evet servisin söz ettiği bu durum normal diğer cliolardada var iddiasını denedim ciddende var demiş.

elfreni çekik arkalar kitlenerek pati bile çekiyor asla kaçırmıyor vs vs demiş daha ne desin anlamış değilim.


hani ortada sorunludan çok sağlam olduğuna dair bulgular varken herkesin baskı balatan gitmiş demesi şaşırtıcı.



arkadaşın yerinde olsam içinde uhte kalmaması için farklı bir servisede hatta yan sanayi bir yerede gider araştırırdım, hani net üzerinden emin olmak zor ama okuduğum ve algıladığım doğru ise ben üzerine para bile basarım sorun yok ve gayet normal bulgular.


zaten baskı balata eskise bile ben baskı balatadan dolayı silkeleyen arabada pek görmedi baskı balata eskidimi sıyırır bu kadar basit!

silkeleme daha çok motor ve özellikle motor kulakları,şanzıman takozları ile alakalı olur genelde.
 
arkadaş ağzı ile söylemiş zaten evet servisin söz ettiği bu durum normal diğer cliolardada var iddiasını denedim ciddende var demiş.

elfreni çekik arkalar kitlenerek pati bile çekiyor asla kaçırmıyor vs vs demiş daha ne desin anlamış değilim.


hani ortada sorunludan çok sağlam olduğuna dair bulgular varken herkesin baskı balatan gitmiş demesi şaşırtıcı.



arkadaşın yerinde olsam içinde uhte kalmaması için farklı bir servisede hatta yan sanayi bir yerede gider araştırırdım, hani net üzerinden emin olmak zor ama okuduğum ve algıladığım doğru ise ben üzerine para bile basarım sorun yok ve gayet normal bulgular.


zaten baskı balata eskise bile ben baskı balatadan dolayı silkeleyen arabada pek görmedi baskı balata eskidimi sıyırır bu kadar basit!

silkeleme daha çok motor ve özellikle motor kulakları,şanzıman takozları ile alakalı olur genelde.

abi ben çok denk geldim . silkelemeyi zaten ben ilk defa Renault'ta gördüm. Başıma gelmese aynı senin dediğin gibi düşünürdüm../düşünüyordum.
 
Geri
Üst