Kalkışta tireme silkeleme

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan toprak
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Merhaba,
Oncelikle bu titreme problemi bu araclarda kronik,isindigi zaman baski balata tam ayiramiyor. Fakat ben bu sorunu 67.000 km’de yasamaya baslamistim ve baski balatada sorun yoktu. Size tavsiyem eger baski balatayi test ederseniz ve herhangi bir sorun yoksa fren disklerinizi ve balatalarinizi degistirmenizdir. Titremenin diger sebebide carpik fren diskleri yada motor takozlarindandir,ben buyuk ihtimalle fren disklerinizden kaynaklandigini dusunuyorum benim aracimda disk degisince her sey duzeldi,islak zemine suratli girdiyseniz diskleriniz carpilmistir dolayisiyla kalkista titreme yasiyorsunuzdur.
Saygilarimla.
 
İyi güzel de hocam disklerde olsa giderken frene basildiginda direksiyonun da titremesi lazim degilmi. Mototr takozu olsa bu seferde arqc ilk calisma aninda sert ve sarsıntılı calismasi lazim. Ayrica kalkista titreme derken arac 1. Vitese atmiyor. Oda dururken degilde durmaya yakin. Yani kasisten geciyosun 8 9 om hiza dusuyosun 1 eatmasi lazimken 2 ile kalkiyo buda titreme yapiyo.yanlis biliyo olabilirim
 
Benim aracim yuksek/dusuk hizlarda frenlemede direksiyon titremesi,ses vs. yapmiyordu ancak kalkista titreme mevcuttu,dizel oldugu icin zaten rolanti devrinde de titresim mevcut ama kalkis aninda asiri titredigi icin motor takozundan suphelendim,daha sonrada baski balatada sorun oldugunu dusundum ancak cok tuhaftir ki disklerimi degistirdigim an her sey bitti ve gitti. Disklerimin carpik olmasi hareket aninda bu titresimi yapiyormus,aklinizda bulunsun diye soyledim.
Ayrica sizin araciniz otomatik sanirim,1’e atmiyor demissiniz bununla ilgili servisle gorusup EDC yazilim guncellemesi ve kavrama noktasi tanitimi yaptirabilirsiniz,buyuk ihtimal daha kararli bir hale gelecektir vites gecisleriniz.
 
Bende bu sorunu 73 000 de yaşamaya başladım. 2013 1.2 var bende. Güvendiğim bi ustama sorduğumda bobinlerden yapar dedi direk.
 
Sorun debriyaj pedal müşürü ve bobin temizliği yaptığımda düzeldi. Şu an normal sarsıtı olmadan kalkış yapıyor.

SM-J500F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Bununla geçmiş olsun
 
Bende de 2014 1.5 dci fluence var. Arac 56000 de. Sabahlari ilk calistirdigimda motor sogukken bir kac kalkista yapiyor. Motor isindiktan sonra bir daha yapmiyor. Ozel servise goturdugumde kronik sorun bu renault ve dacia da demisti. Baski balata saglam kontrol edildi. Yaz kis fark etmiyor. Bazen yapiyor bazen yapmiyor. Gecen sene kasimda peryodik bakimda butun filtreler ve yag degistikten sonra uzun bir sure hic titreme yapmadi. Son bir iki aydir yine yapmaya basladi. hımm
 
wv2048386rj7
https://eksiup.com/p/wv2048386rj7 Bir yerde okumuştum. Resimdeki MAP sensörü temizlenirse titreme problemi gideriliyormuş.
 
Benim aracım soğukken titreme yapmaya başladı 4binde sanırım debriyaj müşürü yada debriyaj merkezi yep yeni araba 🙂
 
Herkeze merhaba...1.5dci clio4 15000km den beri
Şuan 25000kmde...sıkışık tarfikte yani debriyajı yoğun kullanımda dur kalkta 30dak kullanım sonrası yoğun kalkışta silkeleyerek kalkıyor,biraz gaz verip kalkınca titreme azalıyor ama yine var araç soğuyunca geöiyor...debriyaj baskı balata ayırmada problem yok kaçırmıyorda örneğin 3.yada 5vites takılı bırakınca dirent stop ediyor..1.viteste takılı debriyaj el freni çekik arka yapışıyor hatta zemin uygunsa arka lastikler kayarak ilerliyor...ama araç yoğun kullannınca debriyaj 1.viteste titreyetek kalkıyor diğer viteslerde yok problem...birde yoğun fren kullanımında ortam sessizse frene basınca ıslık sesi geliyor başata sesi hariç,fren performansı hep aynı ...servis baskı balata kaçırmıyor sorun yok diyor diğer cliolarda aynı diyor hakkaten bi araçta denedik aynı sirkeleme var...debriyaj baskı balata değişsede aynısı olur diyor...

Benim araçta da aynı sorun vardı, debriyaj baskı seti değişti, sorun devam etti. En sonunda Facebook gruplarından birinin önerisi üzerine MAP sensörünü kendim değiştirdim, orjinal Bosch ürünü bir sensör (100 TL). Sorun bitti. Debriyaj seti boşa değişmiş oldu.
 
aynı problemi ben yaşadım hatta özel bir servise bakım yaptırmak için gitmiştim.
bakım sonrasında titreme problemini ve baskı balata değişimi gerekiyor diye bahsettim. Ordaki yetkili arkadaş baskı balataya gerek yok yakıt filtresinden kaynaklı bakımdan sonra devam ederse gel bakalım tekrar dedi. Ve ilginçtir şu an titreme yok mazot filtresi değişince geçti.
 
Geri
Üst