Kadjar 1.5 dci 100000 km bakımı

Erhangümüş

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
18 Kas 2020
Mesajlar
8
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
35
Merhaba arkadaşlar.

Kadjar 1.5 dci arabam var ve triger kayış değişimi geldi ve bi kaç sorularım olcak.
Servisi dişarda yaptırcam orjinal serviste deği.

1. Triger kayış hariç başka kayış var mı?
2. Triger ile beraber su pompası değişmeli mı?
3. Triger kayışle beraber fren ve soğutma sıvısı da değiştirmek istiyorum, bunlarda hangi marka ve hangi çeşit olmalı?
4. Aklımda şanzıman yağ değişimi de var, bunu yapiyim mı sizce? Yapiyim diyorsaniz hangi marka/çeşit yağ kullanmaliyim?
5. Ateşleme buji de değiştirmek istiyom, bu motorda kaç tane oluyo?
 
Selamlar,

triger kayışı haricinde bir de V kayışı (vantilatör kayışı) var durumuna bakılıp o da değişebilir zaten pahalı bir parça değil, su pompasına gelince, ona da usta elle ve gözle bakıyor bir sızdırma ya da milinde bir laçkalık görürse değiştiriyor, örnek olarak benim 2011 megan'ımda 160bin km de ikinci triger seti değişimi yapıldı ve su pompası iyi durumda olduğu için değişimine lüzum görülmedi. Tabi bu söylediklerim özel servis ve güvenilir ustalar söz konusu olduğunda yaşanabiliyor :)
Son olarak, dizel araçlarda ateşleme bujisi olmaz ama kızdırma bujileri olur 4 adet onlar da öyle kolay kolay değişmez ve orjinalleri pahalı parçalardır zaten. Servis 4 adetine 1500-2000TL gibi bir fiyat biçiyor haberiniz olsun. Kışın soğuk havalarda aracınız tek marşta ve zorlanmadan çalışıyorsa eğer onları hiç elletmeyin. Ama bir nazlı çalışma durumu varsa baktırabilirsiniz. Soğutma sıvısı olayına gelecek olursak, ben aracımı sıfır almıştım ve soğutma sıvısına hiç normal su ilave etmedim(su pompasının bu kadar uzun gitmesini buna bağlıyorum) ve her sene donma seviyesini kontrol ettirerek ve gerekliyse aynı renk antifrizli su ilave ederek ,160bin km'dir aynı sıvıyı kullanıyorum, Şanzıman yağını da ustanız kontrol edip karar verir , değişim mi ya da eksildiyse ilave mi . Benim aracımda şimdiye kadar hiç bir şanzıman yağı değişimi ya da ilavesi yapılmadı onu da belirteyim. Triger kayış setini Gates marka alabilirsiniz . yetkili servisin kullandığı parça da bu marka çünkü. İyi usta önemli. Kazasız belasız sağlıklı günler dilerim.
 
Son düzenleme:
Selamlar,

triger kayışı haricinde bir de V kayışı (vantilatör kayışı) var durumuna bakılıp o da değişebilir zaten pahalı bir parça değil, su pompasına gelince, ona da usta elle ve gözle bakıyor bir sızdırma ya da milinde bir laçkalık görürse değiştiriyor, örnek olarak benim 2011 megan'ımda 160bin km de ikinci triger seti değişimi yapıldı ve su pompası iyi durumda olduğu için değişimine lüzum görülmedi. Tabi bu söylediklerim özel servis ve güvenilir ustalar söz konusu olduğunda yaşanabiliyor :)
Son olarak, dizel araçlarda ateşleme bujisi olmaz ama kızdırma bujileri olur 4 adet onlar da öyle kolay kolay değişmez ve orjinalleri pahalı parçalardır zaten. Servis 4 adetine 1500-2000TL gibi bir fiyat biçiyor haberiniz olsun. Kışın soğuk havalarda aracınız tek marşta ve zorlanmadan çalışıyorsa eğer onları hiç elletmeyin. Ama bir nazlı çalışma durumu varsa baktırabilirsiniz. Soğutma sıvısı olayına gelecek olursak, ben aracımı sıfır almıştım ve soğutma sıvısına hiç normal su ilave etmedim(su pompasının bu kadar uzun gitmesini buna bağlıyorum) ve her sene donma seviyesini kontrol ettirerek ve gerekliyse aynı renk antifrizli su ilave ederek ,160bin km'dir aynı sıvıyı kullanıyorum, Şanzıman yağını da ustanız kontrol edip karar verir , değişim mi ya da eksildiyse ilave mi . Benim aracımda şimdiye kadar hiç bir şanzıman yağı değişimi ya da ilavesi yapılmadı onu da belirteyim. Triger kayış setini Gates marka alabilirsiniz . yetkili servisin kullandığı parça da bu marka çünkü. İyi usta önemli. Kazasız belasız sağlıklı günler dilerim.

Kızdırma bujisi ucuz bir parçadır siz enjektör ile karıştırıyorsunuz pahalı olan odur. Tanesi 1500-2000 tl civarıdır 4 adet var. Devir daim pompası aracınızda düzenli antifriz kontrolü yapıyor, normal su kullanmıyorsanız kaçak maçak yoksa da sıkıntı çıkarcak bir parça değil. Fren disk balata olarak kaliteli markaları kullanın malum sizi durduran kısımlardır. Ucuz, kalitesizler ses yapar, iyi tutmaz, çabuk biter, diskler eğilir tepme titreme yapar gibi sorunlar oluşabilir. Şanzıman yağını değiştirebilirsiniz çok basit bir işlem normal yağ bakımından daha kolay bir yerden boşaltıp diğerinden dolduruyorsunuz. Değişmez diyenlere bakmayın sonuçta mekanik bir sistem sürtünme, aşınma, ısınma oluşan bir sistemdir yağın değişmesinde fayda vardır oda bozulabilir. Çift kavrama yağı kullanacaksınız. Motul multi-dtcf kullanabilirsiniz EDC-DC4 uyumludur 2lt yetiyor.
 
Atsiz hocam bir arkadaşın aracı için kızdırma bujisi bakmıştık önce yetkili servise soralım demiştik orada öyle bir rakamlar ifade edilmişti bize ama daha sonra piyasadan alman malı beru marka muadilini yalan olmasın 4 tanesi 150-160 tl bir paraya almıştık. Ama servis sizin dediğiniz gibi yanlış bir parçaya bakıp bize yüksek fiyat vermiş de olabilir.
 
Atsiz hocam bir arkadaşın aracı için kızdırma bujisi bakmıştık önce yetkili servise soralım demiştik orada öyle bir rakamlar ifade edilmişti bize ama daha sonra piyasadan alman malı beru marka muadilini yalan olmasın 4 tanesi 150-160 tl bir paraya almıştık. Ama servis sizin dediğiniz gibi yanlış bir parçaya bakıp bize yüksek fiyat vermiş de olabilir.

Eski Fluence aracımda değişmiştim ki bunla aynı kızdırma bujileri Kadjarla farkı yok diye biliyorum tanesini 34liraya almıştım sizin söylediğiniz aynı markadan :)

https://m.n11.com/renault-fluence-15-dci-k9k-euro-5-kizdirma-bujisi-isitma-buji-P301132389
 
Son düzenleme:
Arkadaşlar güzel cevaplar için çok teşekkür ederım.
 
Kızdırma bujisi uzun yıllar/km sonra arıza yaptığında sökerken problem yaşayanlar var. Çıkmıyor, kırılıyor falan. Bu kadar ucuzsa 100-150 bin km gibi kafadan değişmek lazım. Hem çalışmaya da etkisi olur. Servis bakım programında kızdırma bujisi için bir periyod var mı acaba?
 
Kızdırma bujisi uzun yıllar/km sonra arıza yaptığında sökerken problem yaşayanlar var. Çıkmıyor, kırılıyor falan. Bu kadar ucuzsa 100-150 bin km gibi kafadan değişmek lazım. Hem çalışmaya da etkisi olur. Servis bakım programında kızdırma bujisi için bir periyod var mı acaba?

Tabi değişmekte fayda var ama zaten kızdırma bujileri genelde kışın soğuk havalarda birkaç saniye görev yapıyor yazları zaten çalışmıyorlar yeterli sıcaklık olduğu için diye biliyorum o yüzden çok sık değiştirmenin de bir manası yok ama 150bin yeterli. Gerçi benim araç 200bin oldu sayılır. Sabahları ilk butona bastığımda kızdırma bujisi ışığı yanıyor bir kaç saniye sonra marş alıyor. Şahsen ben değiştirmeyi düşünmüyorum sökülürkende problem olacak bir parça değil aslında. Eski aracımda kışın geç çalışma problemi yaşayınca birkaç dakikada söküp yenilerini takmıştı usta sadece yeri biraz ters.
 
Geri
Üst