- Katılım
- 7 Ara 2012
- Mesajlar
- 52
- Tepkime puanı
- 0
- Puanları
- 0
İyi günler; öncelikle kendimi tanıtayım edirneden hüseyin. Aracım 2007 megane 2 1,4 aut. sedan (atiker sıralı lpg li). Sorunum şu (bu arada daha önceki konumda olan şart etmiyo uyarısı konjektördenmiş 250 tl'ye özel serviste yaptırdım.) Sorun: aracı çalıştırıyorum soğukken rolantisi 1000-1100 devir arası; ısınıyor yolda giderken ışıklarda veya trafikte duruyorum aracın rolantisi 1200-1600 arası geziyor (hem soğukken hem sıcakken ) lpgden kaynaklı bir sorunmu diye benzinde çalıştırarak bi 15-20 km yol yaptım sorun halen aynı. Park etmek için geriye-ileri yaptığım zaman sorun yok oluyor. stop edip çalıştırırsam rolanti 600-700 arası oluyor yola çıkıyorum aynı sorun devam. Park halindeyken gaza çok çok hafif dokununca ilk tepki 400-500 devire düşüp aynı anda farlada hafif bir kısılma meydana geliyor sonra rolanti yükseliyor. Ama gaza oldukça nazik basarsam kısılmada çok çok hafif . aynı seviyede ayağımı gazda tutunca 400-700 arası kendi kendine geziyor. çok çok nadiren gaz yemiyormuş gibi 1.2. viteslerde ve geride olabiliyor. vites geçişlerinde tekmeleme yapıyor gibi(tam emin değilim).
Dün akşam özel bi servise götürdüm bilgisayara bağladılar; bilgisayarda veri yolu hatası gösterdi tamirci beyinle alakalı dedi; servise gitmeniz gerekli dedi arızayı sildi çalıştırdım arabayı sorun yoktu bu sabah sorun yine aynı. Forumlarda gaz kelebeğinin temizlenmesi bujilerin değiştirilmesi gibi sorunlar olabileceği yazıyor. Sizce ne yapmalıyım. Önce bi özel serviste kelebek temizliği ve buji değişimi yaptırsammı. Yoksa direk servise mi gitsem. Kelebek temizliği buji değişimi bana kaça mal olur beyin arızası ise kaça mal olur.
Özel servisteki bilgisayarda gaz kelebeği açıklığı %12 yazıyodu.
(daha önceden araçta konjektör arızasından dolayı şarj etmiyor uyarsı veriyordu ama stop etmiyordu. acaba bu sorun buji leri bozmuş olabilirmi.)
Sorunumla ilgili görüş ve önerilerinizi bekliyorum arkadaşlar şimdiden teşekkürler.
Dün akşam özel bi servise götürdüm bilgisayara bağladılar; bilgisayarda veri yolu hatası gösterdi tamirci beyinle alakalı dedi; servise gitmeniz gerekli dedi arızayı sildi çalıştırdım arabayı sorun yoktu bu sabah sorun yine aynı. Forumlarda gaz kelebeğinin temizlenmesi bujilerin değiştirilmesi gibi sorunlar olabileceği yazıyor. Sizce ne yapmalıyım. Önce bi özel serviste kelebek temizliği ve buji değişimi yaptırsammı. Yoksa direk servise mi gitsem. Kelebek temizliği buji değişimi bana kaça mal olur beyin arızası ise kaça mal olur.
Özel servisteki bilgisayarda gaz kelebeği açıklığı %12 yazıyodu.
(daha önceden araçta konjektör arızasından dolayı şarj etmiyor uyarsı veriyordu ama stop etmiyordu. acaba bu sorun buji leri bozmuş olabilirmi.)
Sorunumla ilgili görüş ve önerilerinizi bekliyorum arkadaşlar şimdiden teşekkürler.
Moderatör tarafında düzenlendi: